Η Airbus βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για μια σημαντική πώληση αεροσκαφών A330neo στην Κίνα, με τις συνομιλίες να αποκτούν δυναμική μετά την επίσκεψη του Προέδρου Σι Τζινπινγκ στον Γάλλο ομόλογό του Εμανουέλ Μακρόν τον περασμένο μήνα.
Οι μεγαλύτερες κινεζικές αεροπορικές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν περισσότερα από 100 από τα αναβαθμισμένα μοντέλα A330, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Οι όροι εξακολουθούν να συζητούνται και το χρονοδιάγραμμα είναι αβέβαιο, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή το θέμα είναι εμπιστευτικό.
Οι διαπραγματεύσεις υπογραμμίζουν την ολοένα και πιο έντονη αντίθεση μεταξύ της Airbus και της Boeing όταν πρόκειται να δραστηριοποιηθούν στην κρίσιμη αεροπορική αγορά της Κίνας, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ του ασιατικού έθνους και των ΗΠΑ είναι υψηλές.
Η Κίνα σταμάτησε και πάλι τις εισαγωγές από την αμερικανική Boeing, μόλις λίγους μήνες μετά την επανέναρξή τους μετά από μια πενταετή ξηρασία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές επανεξετάζουν ένα σχέδιο καταγραφέα φωνής στο πιλοτήριο που έχει ήδη εγκριθεί από τους ομολόγους τους στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Εν τω μεταξύ, η Airbus με έδρα τη Γαλλία επωφελείται από τις τοπικές επενδύσεις της στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου που κατασκευάζει το μοντέλο A320neo και ένα άλλο που εγκαθιστά τους εσωτερικούς χώρους στο A330, και ήταν ένας από τους βασικούς δικαιούχους της πρόσφατης προσέγγισης του Σι προς τους Ευρωπαίους ηγέτες, σύμφωνα με το Bloomberg.
Εκπρόσωπος της Airbus αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Air China, η China Southern Airlines και η China Eastern Airlines δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως στα αιτήματα του Bloomberg News για σχολιασμό. Ο κρατικός οργανισμός προμηθειών, China Aviation Supplies Holding Co., δεν απάντησε αμέσως σε φαξ που ζητούσε σχόλιο.
Μια παραγγελία από την Κίνα θα ενίσχυε το ανεκτέλεστο υπόλοιπο για το A330neo, το οποίο είναι μια ανανεωμένη έκδοση του παλαιότερου A330 με νέους κινητήρες και φτερά. Η Airbus κατασκευάζει επίσης το πιο προηγμένο και μεγαλύτερης εμβέλειας μοντέλο A350, το οποίο έχει δει μια καταιγίδα παραγγελιών τα τελευταία δύο χρόνια και έχει εξαντληθεί σχεδόν μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Επί του παρόντος, η Airbus έχει 165 ανεκτέλεστες παραγγελίες για το A330neo, το οποίο έκανε το εμπορικό του ντεμπούτο το 2018. Το μοντέλο δυσκολεύεται να κερδίσει νέες συμφωνίες αγοράς σε μια αγορά γεμάτη από εκπτωτικές, άμεσα διαθέσιμες μεταχειρισμένες εκδόσεις, σύμφωνα με τον Τζορτζ Φέργκιουσον, αναλυτή του Bloomberg Intelligence. Αυτό σημαίνει ότι η ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία μπορεί να είναι πιο ανοιχτή στο να προσφέρει καλύτερες τιμές και άλλους όρους για να ενισχύσει το βιβλίο παραγγελιών της σε μια εποχή που σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή του A330, είπε.
Για τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, η συμφωνία θα προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση σε νέα αεροσκάφη με καλύτερη απόδοση καυσίμων, καθώς οι παραγγελίες και οι περιορισμοί των προμηθευτών συσσωρεύονται για το A350 της Airbus και το ανταγωνιστικό 787 Dreamliner της Boeing. Η Airbus και η Boeing έχουν μόνο μια χούφτα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου να παραδώσουν στους αερομεταφορείς της Κίνας, προσθέτοντας την αίσθηση του επείγοντος για την ολοκλήρωση των συμφωνιών, καθώς οι κατασκευαστές αεροπλάνων βλέπουν τις θέσεις παραγωγής τόσο για τα αεροσκάφη ενός διαδρόμου όσο και για τα αεροσκάφη δύο διαδρόμων να γεμίζουν.
Ενώ η χώρα εργάζεται για την αναβάθμιση της εγχώριας αεροπορικής βιομηχανίας της με το μοντέλο C919 που κατασκευάζει η Comac, δεν έχει επί του παρόντος παρουσία στην κατηγορία των αεροσκαφών διπλού διαδρόμου.
Η Boeing έχει προμηθεύσει στο παρελθόν εκατοντάδες από τα αεροσκάφη 777 και 787 Dreamliners της σε κινεζικούς αερομεταφορείς. Η κατασκευάστρια αεροσκαφών έχει ακόμη εκκρεμείς παραγγελίες για πάνω από δώδεκα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου από κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.
Τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου είδαν μια αύξηση της ζήτησης καθώς τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ανακάμπτουν από τα χαμηλά επίπεδα της πανδημίας. Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν παραγγείλει νέα αεροσκάφη διπλού διαδρόμου για να αντικαταστήσουν παλαιότερα αεροσκάφη καθώς και να επεκτείνουν τις προσφορές τους.
Διαβάστε ακόμη
Τουρισμός: Τα απόνερα στην Ελλάδα από το ευρωπαϊκό «κανόνι» του FTI
Cenergy Holdings: Η «δεύτερη ζωή» για το εργοστάσιο της Πετζετάκις στη Θήβα (pics)
Ιουλία Τσέτη: «Χωρίς ανατροπές δεν πάει μπροστά ο κόσμος…»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ