Η Airbus μελετά νέους τρόπους για την καλύτερη παρακολούθηση των αεροπλάνων της κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους με ροή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα μπορούν να μελετούν καλύτερα τους λόγους, τους τρόπους και τους τόπους των αεροπορικών ατυχημάτων.

Οι συνεχείς ροές δεδομένων θα “λύσουν τα χέρια” στους διασώστες αλλά και στους ερευνητές που πάντα προσπαθούν να ανακαλύψουν το μαύρο κουτί που περιέχει όλα τα στοιχεία της πτώσης, συνήθως στα βάθη της θάλασσας.

Η Airbus συζητά με αρκετές αεροπορικές εταιρείες για τις πιθανές λύσεις, αλλά η πιο μεγάλη δυσκολία θα ήταν το bandwidth που χρειάζεται για την αποστολή τόσων πολλών δεδομένων συνεχόμενα.

Οι έρευνες, για παράδειγμα, δεν έχουν ακόμη ανακαλύψει την πτήση 370 της Malaysia Airlines η οποία εξαφανίστηκε το 2014 πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό. Η αντίστοιχη ομάδα που προσπαθεί να λύση το μυστήριο της EgyptAir 804 έχει, πια, καλέσει ειδικά σκάφη με εξοπλισμό που μπορεί να ανιχνεύσει και να ανασύρει το μαύρο κουτί και τα απομεινάρια του αεροπλάνου στα 3000 μέτρα βάθος.

Η Airbus έχει επίσης αναφέρει πως μελετά και την επιλογή ενός μαύρου κουτιού το οποίο εκτινάσσεται από το αεροπλάνο σε περίπτωση πτώσης του, κάτι που χρησιμοποιείται ήδη σε αρκετά πολεμικά αεροσκάφη.