Oι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη επέδειξαν αύξηση τον προηγούμενο μήνα σε σχέση με την πτωτική πορεία του 2020, ανανεώνοντας τις ελπίδες για την ανάκαμψη στη συγκεκριμένη αγορά.
Σύμφωνα με το European Automobile Manufacturer’s Association οι εγγραφές νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 63%, αποσβένοντας μια πρόσφατη μείωση πωλήσεων της τάξεως του 0,9% το πρώτο τετράμηνο του έτους.
Αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες απολαμβάνουν την μερική άρση των lockdowns, οι πωλήσεις του προηγούμενου μήνα θα μπορούσαν να θεωρούνται καλές ακόμη και σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα. Τα νέα εγγεγραμμένα αυτοκίνητα ήταν 1,39 εκατομμύρια, το υψηλότερο ποσοστό από τον Ιούνιο του 2019.
Οι αξίες των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών αυξήθηκαν, ενώ η Daimler AG ανακοίνωσε καλύτερα από τα αναμενόμενα έσοδα για το πρώτο τρίμηνο. Η Mercedes-Benz από την πλευρά της ανακοίνωσε στιβαρές πωλήσεις σε αγορές-κλειδιά.
Ο δείκτης Stoxx Europe 600 Automobiles & Parts Index “σκαρφάλωσε” κατά 1,5% σήμερα, με ηγέτες τις μετοχές των Volkswagen, Continental και Daimler.
Η επιστροφή των καταναλωτών στις αντιπροσωπείες αποτελεί ένα καλό σημάδι για τις επιχειρήσεις μετά από μήνες εξασθένισης της ευρωπαϊκής αγοράς σε σχέση με την κινεζική και την αμερικανική. Παρόλα αυτά το κύριο μέλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών τώρα είναι η παγκόσμια έλλειψη μικροτσίπ η οποία επηρεάζει τις γραμμές παραγωγής εταιρειών όπωςVW, Stellantis και Renault.
«Το μόνο που μας περιορίζει είναι η παγκόσμια έλλειψη των ημιαγωγών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO της VW, Xέρμπερτ Ντίς την περασμένη Πέμπτη στην εμπορική έκθεση Hannover Messe.
Ο Μάρτιος είναι -ιστορικά- ένας καλός μήνας για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, οπότε σε σχέση με τα ποσοστά Μαρτίου προ-πανδημίας οι πωλήσεις βρίσκονται μειωμένες κατά 13%, σύμφωνα με την ACEA.
Αν και η Ιταλία, η οποία αποτέλεσε και το επίκεντρο της πανδημίας, επέδειξε άνοδο των πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 500% τον προηγούμενο μήνα, οι πωλήσεις αυτές βρίσκονταν μειωμένες κατά 12% σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αλλάξει τις στρατηγικές πωλήσεών τους, εμβαθύνοντας στις διαδικτυακές πωλήσεις και ποντάροντας στα κυβερνητικά κίνητρα για τα επιδόματα των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι οικονομολόγοι συνεχίζουν να υποστηρίζουν πως το πρόγραμμα εμβολιασμού θα είναι και ο κύριος παράγοντας της ευρωπαϊκής ανάκαμψης.
Στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29% και 21% σε Ιταλία και Γαλλία αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο. Στην Ισπανία νέες εγγραφές μειώθηκαν κατά 15%, στην Βρετανία κατά 12% και στη Γερμανία κατά 6,4%.
Η γενικότερη αυτοκινητοβιομηχανία επίσης βίωσε και μια μεγάλη αναδιανομή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μέσω της συγχώνευσης του γαλλικού PSA Group με την Fiat Chrysler ως προς τη δημιουργία της Stellantis. Περίπου το 47% των νέων εγγεγραμμένων οχημάτων το πρώτο τρίμηνο ήταν VW ή Stellantis.
Διαβάστε ακόμη
Airbnb: Kαι με καταγραφικό οθόνης οι έλεγχοι για αδήλωτες μισθώσεις
Θεμιστοκλέους: Πόσοι ακυρώνουν ραντεβού με AstraZeneca – Πώς αναπληρώνονται οι ακυρώσεις
Lockdown: Προβληματισμός για τα κορωνοπάρτι – Πόσο κοντά είναι το άνοιγμα της εστίασης (vid)