Εντείνονται διαρκώς οι προκλήσεις για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα απογοητεύει και το κόστος παραγωγής αυξάνεται εν όψει και των αυστηρότερων κανονισμών για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Την ανησυχία αυτή εξέφρασε η επικεφαλής του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ εξακολουθούν να «χάνουν περισσότερα από 2 εκατ. οχήματα στην αγορά και στα εργοστάσια» σε σύγκριση με τα προ της πανδημίας επίπεδα, δήλωσε την Τετάρτη η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ομάδας «πίεσης», σε συνέντευξή της στο Bloomberg. «Αυτό δημιουργεί μεγάλη ένταση – αυτό που αποκαλούμε τέλεια καταιγίδα».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, με έδρα τις Βρυξέλλες, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα «επείγουσα δράση» εν όψει των αυστηρότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένες από αυτές, την ώρα που οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνουν τις πωλήσεις τους στην περιοχή.
Παρότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ παραμένουν προσηλωμένες στην πράσινη μετάβαση, οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να είναι πιο «ευέλικτες» και να βρουν τρόπους για να υποστηρίξουν καλύτερα τη βιομηχανία, υποστήριξε η de Vries.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε πολλές συζητήσεις», δήλωσε και πρόσθεσε: «Ενημερώνουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για το ποιο είναι το ζήτημα, ποιες είναι οι ανησυχίες, ποιο είναι το υπόβαθρο αυτών των ανησυχιών».
Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη είναι κατώτερες των προσδοκιών μετά τη μείωση των κινήτρων για αγορές σε χώρες όπως η Γερμανία. Η πτώση της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ιταλία έχει επίσης προκαλέσει προβληματισμός με την κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι να ζητεί επανεξέταση των κανόνων της ΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα αυτόν τον μήνα η Volkswagen AG είχε γνωστοποιήσει τα σχέδιά της για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία με σκοπό την εξοικονόμηση κόστους. Η κατασκευάστρια εταιρεία του Golf εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει τα αυστηρότερα πρόστιμα στο πλαίσιο των νέων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από το επόμενο έτος. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis NV και η BMW AG, αναμένεται να ανταποκριθούν στους νέους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.
Διαβάστε ακόμη
Κυριάκος Μητσοτάκης: Αρχίζει την υλοποίηση πρωτοβουλιών με ορίζοντα το 2027
Fed: Η ομιλία Πάουελ και τα στοιχεία για την απασχόληση θα κρίνουν τη νέα μείωση των επιτοκίων
Διά νόμου από 1η Μαρτίου έως 30 Ιουνίου οι φοροδηλώσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα