Για 13ο συναπτό μήνα στην αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τα ηλεκτρικά οχήματα να οδηγούν το ράλι.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 21% σε 904.509 μονάδες τον Αύγουστο, ανακοίνωσε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διπλασιάστηκαν ενόψει της έναρξης έρευνας που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο οικονομικών ειδήσεων Bloomberg, τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων δεν δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη δυναμική που επιτάχυνε την έρευνα. Η ένωση δεν αναλύει τις περιφερειακές πωλήσεις ανά χώρα προέλευσης ή δεν αναφέρει λεπτομερώς τις ταξινομήσεις κάθε κατασκευαστή ανά σύστημα κίνησης. Όμως η ισχυρή ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -που ξεπέρασαν για πρώτη φορά το 20% των πωλήσεων στην ΕΕ, είναι ικανή να εξηγήσει ττου λόγους που οι κινεζικές εταιρείες επιθυμούν όλο και περισσότερο να εδραιωθούν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες με επικεφαλής τη Volkswagen αι τη Stellantis συνεχίζουν να επωφελούνται από τις παραγγελίες που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια μιας παρατεταμένης έλλειψης ανταλλακτικών κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης. Ωστόσο, αυτή η δυναμική θα δοκιμαστεί από τις κεντρικές τράπεζες που αυξάνουν το κόστος δανεισμού για να τιθασεύσουν τον πληθωρισμό.
Η ζήτηση που υπερβαίνει την προσφορά «θα μπορούσε να αντιστραφεί στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς η παραγωγή οχημάτων ομαλοποιείται και οι παραγγελίες περιορίζονται», ανέφεραν οι αναλυτές της Bloomberg Intelligence Γκίλιαν Ντέιβις και Μάικλ Ντιν σε σημείωμά τους. Οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι μειωμένες κατά περίπου ένα τέταρτο σε σχέση με τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Η Tesla – η οποία εισάγει τα Model 3 από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη – έχει μειώσει επανειλημμένα τις τιμές φέτος, ενώ κινεζικές εταιρείες, όπως η BYD και η Nio στρέφονται προς την στην Ευρώπη.
Ακόμα κι έτσι, στελέχη όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group, Όλα Καλένιους, έχουν ταχθεί υπέρ του ανοιχτού εμπορίου. Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Κίνα ανοίγει την πόρτα σε πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο που θα μπορούσαν να πλήξουν σκληρά τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ και να προκαλέσουν τον κίνδυνο επιβράδυνσης της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Προς το παρόν, η ζήτηση για αυτοκίνητα με μπαταρίες συνεχίζει να αυξάνεται. Ο αριθμός των νέων EVs που ταξινομήθηκαν σε όλη την Ευρώπη αυξήθηκε κατά 102% τον Αύγουστο και έφτασε μόλις τα 197.000 αυτοκίνητα.
Οι Γερμανοί αγόρασαν σχεδόν 87.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα τον Αύγουστο, μια αύξηση της τάξης του 171%. Η Γαλλία, η οποία βρίσκεται στη διαδικασία επανασχεδιασμού των επιδοτήσεων EV για την ενίσχυση των πωλήσεων των γαλλικών μοντέλων, κατέλαβε δεύτερη θέση με μεγάλη διαφορά, με 19.700 πωληθέντα EV. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ταξινομήσεις σημείωσαν «άλμα» 72% σε λίγο πάνω από 17.000 οχήματα.
Η Volkswagen πούλησε τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στη Εύρωπη με όλους τους τύπους καυσίμου, με περίπου 240.500 ταξινομήσεις, αυξημένες κατά 21% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει επίσης ηγετική θέση στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με το BloombergNEF, αν και οι περικοπές θέσεων εργασίας στο κύριο εργοστάσιό της για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία υποδηλώνουν ότι προετοιμάζεται για την επιβράδυνση της ζήτησης.
Η Stellantis, η οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν την απεργία του συνδικάτου United Auto Workers στις ΗΠΑ, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 6,3% σε περίπου 145.400 οχήματα τον περασμένο μήνα.
Διαβάστε ακόμη
Στην πόρτα της εξόδου το ΤΧΣ από τις τράπεζες – Το αίτημα της Eurobank και οι επόμενες κινήσεις
Royal Caribbean Group: Ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές βιοκαυσίμων σε κρουαζιερόπλοιά του
Τον Δεκέμβριο έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100 έως 200 ευρώ σε συνταξιούχους με προσωπική διαφορά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ