Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία της Toyota ξεπέρασε σε πωλήσεις τη γερμανική Volkswagen το 2020, κατακτώντας την πρώτη θέση ύστερα από διάστημα πέντε χρόνων, όπου βρισκόταν και πάλι στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης.
Οι πωλήσεις του ομίλου της Toyota, συμπεριλαμβανομένων και των θυγατρικών της, Daihatsu Motor και Hino Motors, για το έτος ήταν 9,53 εκατ. οχήματα, ενώ για τη Volkswagen ήταν 9,31 εκατ.
Η νίκη της Toyota είναι αξιοσημείωτη, καθώς πρόκειται για την πιο «επώδυνη» χρονιά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, λόγω της επέλασης της πανδημίας του κορωνοϊού. Παρόλο που η ζήτηση για αυτοκίνητα ανέκαμψε οριακά προς το τέλος του 2020, το κλείσιμο των εργοστασίων και των εκθεσιακών χώρων ανά τον κόσμο και τα καθολικά lockdown του περασμένου Μαρτίου ήταν αρκετά, ώστε οι εταιρείες να σημείωσουν κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων τους.
Σύμφωνα με εκτίμηση της IHS Markit, η επιβολή περιοριστικών μέτρων της άνοιξης του 2020 ήταν αρκετή, ώστε να μειώσει τις πωλήσεις κατά 14% σε σχέση με αυτές του 2019. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η κατακόρυφη μείωση των πωλήσεων οφείλεται εν μέρει από την εκάστοστε περιοχή, καθώς σε ορισμένα σημεία του πλανήτη ο κορωνοϊός χτύπησε περισσότερο, με αποτέλεσμα η επαναφορά των πωλήσεων σε κανονικά επίπεδα να καταστεί αδύνατη.
Κατά συνέπεια, στην Ευρώπη, οι πωλήσεις της Volkswagen υποχώρησαν κατά 24% και συγκεριμένα 10.000.000 οχήματα λιγότερο σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, καταγράφοντας συνολική μείωση κατά 15%, η χειρότερη απόδοσή της σε μια δεκαετία.
Η Toyota, από την άλλη πλευρά, έχει μεγαλύτερη παρουσία στις ΗΠΑ, όπου οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μειώθηκαν κατά 15% το 2020. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 11%. Παρόλο που οι ΗΠΑ έχουν τους περισσότερους θανάτους και κρούσματα παγκοσμίως, δεν συνέβη το ίδιο και στην Ευρώπη.
«Φυσικά ο αριθμός των πωληθέντων αυτοκινινήτων ήταν χαμηλότερος από ό, τι τον προηγούμενο χρόνο λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού», δήλωσε την Πέμπτη η εκπρόσωπος της Toyota Τσισάτο Γιοσιφούτζι «αλλά επειδή η Toyota και οι συνεργάτες της μπόρεσαν να εφαρμόσουν μέτρα για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του ιού, μπορέσαμε να συνεχίσουμε τις εταιρικές μας δραστηριότητες και να διατηρούμε τις ετήσιες απώλειες μειώσεις στο επίπεδο που ήταν».
Ενώ η Volkswagen αναμένεται να ξεπεράσει την Toyota το 2021, ο ιαπωνικός κολοσσός αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο έως το 2025. Η στρατηγική της Volkswagen να κατασκευάσει περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων φέτος, αλλά η παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας και το κλείσιμο των καταστημάτων της λόγω των περιοριστικών μέτρων στην εγχώρια αγορά της, θα συνεχίσει να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην επίδοσή της.
Παρόλο που αρκετοί αναλυτές εκτιμούν, ότι η συνεχιζόμενη εξάπλωση του ιού θα συνεχιστεί το 2021, η IHS Markit εκτιμά ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα ανακάμψουν σταθερά σε 84,4 εκατ. αυτοκίνητα τη φετινή χρονιά από 76,8 εκατ. το 2020, με τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων να αναμένεται να αγγίξουν τα 94,8 εκατ. έως το 2025.
Διαβάστε ακόμη:
Πλειστηριασμοί: Στον «αέρα» το θέμα μέχρι να ανοίξουν τα δικαστήρια
Ελλάκτωρ: Οι προκλήσεις και τα ερωτήματα της επόμενης μέρας
Κόντες για κρουαζιέρα: Στόχος για το 2021 η μείωση της χασούρας του 2020 από το 94% στο 74%