Η Κυριακή, μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, σημείωσε νέο ρεκόρ για τα αεροπορικά ταξίδια στις ΗΠΑ, με την υπηρεσία ασφάλειας μεταφορών (TSA) να ελέγχει πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες σε μία μόνο ημέρα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει, ότι όλα κύλησαν ομαλά.

Η AirHelp Inc., εταιρεία που διευκολύνει την αποζημίωση επιβατών για καθυστερήσεις σε πτήσεις και χαμένες αποσκευές, δημοσίευσε την ετήσια ανάλυσή της για τις καλύτερες και χειρότερες αεροπορικές εταιρείες. Η έκθεση AirHelp Score 2024, που κυκλοφόρησε την Τρίτη, έρχεται ακριβώς στην ώρα για την περίοδο των εορτών.

Τα ευρήματα

Η κατάταξη βασίζεται σε δεδομένα από αιτήματα αποζημιώσεων επιβατών παγκοσμίως, εξωτερικά στοιχεία για την ακρίβεια αναχωρήσεων και αφίξεων κάθε πτήσης, καθώς και κριτικές από επιβάτες σε 54 χώρες για την ποιότητα φαγητού, την άνεση και την εξυπηρέτηση του πληρώματος. Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της AirHelp, Τόμας Παβλίσιν, στόχος είναι να δοθεί μια ολοκληρωμένη εικόνα της απόδοσης των αεροπορικών εταιρειών, με την ελπίδα η ανάλυση να ενθαρρύνει τις εταιρείες να λαμβάνουν περισσότερο υπόψη τους τα σχόλια των επιβατών. Τα δεδομένα για τη φετινή έκθεση αφορούν την περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2024.

Τελευταία στην κατάταξη, βρίσκεται η Tunisair (θέση 109), ενώ στην τελευταία δεκάδα συναντάμε επίσης οικονομικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Buzz (θυγατρική της Ryanair), η Bulgaria Air, η Pegasus Airlines και η Air Mauritius. Αξιοσημείωτο είναι ότι η JetBlue και η Air Canada, δύο γνωστές βορειοαμερικανικές εταιρείες, βρίσκονται επίσης ανάμεσα στις 50 χειρότερες εταιρείες παγκοσμίως.

Εάν η κατάταξη γίνει αποκλειστικά με βάση τις απόψεις των επιβατών, η Tunisair παραμένει στην τελευταία θέση, ενώ ακολουθούν η Ryanair και η Aer Lingus (θυγατρική της IAG, που κατέχει επίσης τη British Airways και την Iberia).

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Brussels Airlines, θυγατρική του ομίλου Deutsche Lufthansa AG, η οποία σκαρφάλωσε εκεί, από τη 12η θέση πέρυσι. Μάλιστα, κατάφερε να εκθρονίσει την Qatar Airways από την πρώτη θέση – την οποία κατείχε από το 2018. Στην πρώτη πεντάδα, βρίσκονται επίσης οι United Airlines και American Airlines, στις θέσεις 3 και 4 αντίστοιχα, παρά τις διαταραχές στις πτήσεις που σημάδεψαν τις εγχώριες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ τη φετινή χρονιά.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η είσοδος της Air Transat από τον Καναδά, που βρέθηκε στην 36η θέση για πρώτη φορά φέτος. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Delta AirLines υποχώρησε από τη 17η θέση στην 11η, κυρίως λόγω μειωμένης βαθμολογίας στη διαχείριση αιτημάτων αποζημίωσης, αν και οι απόψεις επιβατών παρέμειναν σταθερές.

Πτώση στην κατάταξη

Η Alaska Airlines, που βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης με την Hawaiian Airlines, βυθίστηκε περισσότερες από 30 θέσεις, καταλήγοντας στη 88η θέση. Οι λόγοι για αυτές τις πτώσεις συχνά σχετίζονται με τη χρήση τεχνολογίας, όπως εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για διαχείριση αιτημάτων, και με προβλήματα ακρίβειας στις πτήσεις, που οδηγούν σε αύξηση παραπόνων.

Οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες για το 2024

109. Tunisair108. Buzz

107. Nouvelair

106. Bulgaria Air

105. El Al Israel Airlines

104. Pegasus Airlines

103. IndiGo

102. Tarom

101. Air Mauritius

Οι καλύτερες αεροπορικές εταιρείες για φέτος

10. Air Serbia

9. Widerøe

8. Air Arabia

7. LOT Polish Airlines

6. Austrian Airlines

5. Play (Iceland)

4. American Airlines

3. United Airlines

2. Qatar Airways

1. Brussels Airlines

Διαβάστε ακόμη   

Πώς η Κύπρος απέκτησε «αθόρυβα» αντιαεροπορικό σύστημα – Το Ισραήλ και το κόστος για τον Ελληνικό Θόλο

Scope Ratings: Πρώτη αναβάθμιση εντός επενδυτικής βαθμίδας έπειτα από 22 χρόνια   

Διόδια: Γιατί αυξάνονται κατά 5% τα διόδια από το 2025, μένει εκτός κάδρου η Αττική Οδός

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα