Ο επικεφαλής εκτελεστικός διευθυντής της Adidas, Kasper Rorsted, προσπάθησε να βάλει τέλος στη φημολογία που περιβάλλει τα παπούτσια με ίνες άνθρακα, για τα οποία πρωτοπόρος υπήρξε η αντίπαλό της, η Nike και φοριούνται από τους επαγγελματίες αθλητές που καταρρίπτουν παγκόσμια ρεκόρ.
Τα πραγματικά χρήματα προέρχονται από την πώληση παπουτσιών στις μάζες και όχι από τους αθλητές, δήλωσε ο Rorsted σε τηλεφωνική συνέντευξη.
Ενώ είναι σημαντικό για το εμπορικό σήμα της Adidas να τα φορούν οι ταχύτεροι άνθρωποι στον κόσμο, ωστόσο αυτό δεν είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας στον στόχο της εταιρείας να διπλασιάσει τις πωλήσεις μέχρι το 2020 από τα επίπεδα του 2015.
“Η αγορά -υψηλού τεχνικού επιπέδου- είναι μια μικροσκοπική αγορά, οπότε ακόμα και αν διπλασιάσετε το μερίδιο αγοράς σας σε αυτή, δεν θα το βλέπατε στους αριθμούς”, δήλωσε ο Rorsted. “Η εμπορική επιτυχία προέρχεται από εσάς και εμένα και από άλλους που θα πάνε στα καταστήματά μας”.
Ο Rorsted επικεντρώθηκε στο franchise του Adidas Boost, το οποίο ξεκίνησε πριν από έξι χρόνια με ένα πρωτοποριακό μαξιλάρι, το οποίο αναπτύχθηκε παράλληλα με τη γερμανική χημική εταιρεία BASF SE. Το υλικό είναι ο πυρήνας του τρέχοντος τμήματος της Adidas, συμπεριλαμβανομένου του μοντέλου Ultraboost που πωλείται μέχρι και 180 δολάρια ανά ζεύγος. Παρά την υψηλή τιμή, τα παπούτσια έχουν ευρεία απήχηση στους αθλητές τόσο για την προπόνηση όσο και για τους αγώνες, όπως φαίνεται άλλωστε από τις πωλήσεις του Boost που αυξήθηκαν στα 2,5 δισ. ευρώ τον χρόνο, δήλωσε ο Rorsted.
Παπούτσια των 250 δολαρίων
Παρόλα αυτά, η Adidas παίζει «κυνηγητό» με τη Nike, η οποία κυριάρχησε με την πρόσφατη εμφάνιση της τρέχουσας παγκόσμιας σειράς αγωνιστικών παπουτσιών από ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένου του ZoomX Vaporfly NEXT% που πωλείται 250 δολάρια το ζευγάρι. Ο κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ μαραθωνίου Eliud Kipchoge φορούσε μια έκδοση τον περασμένο μήνα, όταν έκανε χρόνο κάτω από δύο ώρες σε μια εκδήλωση της Nike στη Βιέννη. Το ίδιο Σαββατοκύριακο, η Brigid Kosgei φορούσε και εκείνη αυτά τα παπούτσια όταν έκανε παγκόσμιο ρεκόρ γυναικών στο Σικάγο. Οι κριτικοί λένε ότι αυτά τα παπούτσια προσφέρουν ένα μηχανικό πλεονέκτημα.
Η Adidas κρατάει χαμηλούς τόνους για τα παπούτσια με ίνες άνθρακα μέχρι στιγμής, χωρίς να κυκλοφορεί καμία δική της έκδοση. Ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που υπέθεσαν ότι οι δύο πρώτες γυναίκες στο μαραθώνιο της Νέας Υόρκης του περασμένου Σαββατοκύριακου φορούσαν μοντέλα Adidas με πλάκες άνθρακα, η γερμανική εταιρεία αρνήθηκε να το σχολιάσει όταν ρωτήθηκε από το Bloomberg.
Ο Rorsted δεν έκρινε την ανάγκη να εξυπηρετήσει τους κορυφαίους δρομείς. Είπε όμως ότι είναι σημαντικό για το εμπορικό σήμα της Adidas, αναφέροντας μια ιστορία που φτάνει πίσω στον Jesse Owens στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936. Η εταιρεία θα παρουσιάσει κάποια προϊόντα το 2020, είπε.
“Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι παίρνουμε πολύ σοβαρά το τρέξιμο”, δήλωσε ο CEO. “Είναι στο DNA της Adidas και θα συνεχίσει να είναι”.