Το γεγονός το πληροφορηθήκαμε από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης πριν από λίγες ημέρες. Συνδικάτα εργαζομένων και μέτοχοι έδιωξαν τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Volkswagen H. Diess. Ο επικεφαλής της πανίσχυρης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχε αναλάβει τη διοίκηση του ομίλου μετά το σκάνδαλο των ρύπων στις ΗΠΑ και θεωρείται επιτυχημένος στον ρόλο, καθώς πιστώνεται τη στροφή της Volkswagen στην ηλεκτροκίνηση.
Κατά τους Financial Times, ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας είχε θέσει στόχο στα επόμενα τρία τέσσερα χρόνια η Volkswagen να φτάσει την Tesla. Για να επιτύχει το φιλόδοξο σχέδιό του συγκρούστηκε με το ισχυρό συμβούλιο εργασίας που εκπροσωπεί τους πάνω από τους 300.000 εργαζόμενους της VW. Το συμβούλιο ελέγχουν οι εργαζόμενοι από κοινού με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων μετόχων. Το εποπτικό συμβούλιο καταψήφισε τον CEO που είχε εξαγριώσει τους εργαζόμενους -μεταξύ άλλων – όταν είχε δηλώσει ότι η Volkswagen έχει υπερβάλλον προσωπικό. Η επικεφαλής του Συμβουλίου εργασίας που απέλυσε τον Diess δήλωσε ότι “η ασφάλεια της εργασίας και η κερδοφορία παραμένουν εξίσου σημαντικοί εταιρικοί στόχοι”.
Αυτά συμβαίνουν στη βιομηχανική Γερμανία, όπου ένας από τις μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας ταυτίζει το αίσθημα της ασφαλείας των εργαζομένων με την κερδοφορία. Οι συνδικαλιστές αποτελούν αξιόπιστους εταίρους του βιομηχανικού κολοσσού, με δικαιώματα και υποχρεώσεις που επιτρέπουν μέχρι και την καρατόμηση του επικεφαλής του ομίλου. Όπως και από την άλλη πλευρά θα ήταν εύλογο (όπως έχει συμβεί κατά το παρελθόν) οι εργαζόμενοι σε συγκεκριμένες περιστάσεις να στηρίξουν τα συμφέροντα της επιχείρησης περιορίζοντας τις απαιτήσεις τους.
Αυτά βεβαίως στην Γερμανία και κάθε σύγκριση με την Ελλάδα είναι αδύνατη, καθώς όχι μόνον δεν διαθέτουμε επιχειρήσεις που απασχολούν εργαζόμενους σε τέτοια κλίμακα, αλλά και επιπλέον το 89% των ελληνικών εταιριών απασχολεί από έναν έως δέκα εργαζόμενους. Ιδιαίτερα μάλιστα με την κρίση που δοκίμασε τις αντοχές πολλών εταιριών, οι συνθήκες εργασίας στις περισσότερες επιχειρήσεις επιδεινώθηκαν.
Η κατάσταση στην ελληνική αγορά είναι ασύμμετρη όχι μόνον λόγω του μεγέθους των εταιριών, αλλά και εξαιτίας της εποχικότητας που επηρεάζει τις συνθήκες σε αρκετούς κλάδους. Για αυτό και η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι σημαντική μεταρρύθμιση που βελτιώνει τις συνθήκες για τον εργαζόμενο. Ιδιαίτερα αν επεκταθεί και σε άλλους κλάδους όπως σχεδιάζει η Κυβέρνηση από το Φθινόπωρο και συγκεκριμένα στις ασφαλιστικές εταιρείες, στις εταιρείες υπηρεσιών ασφαλείας, στη βιομηχανία, στις ΔΕΚΟ, με στόχο του χρόνου να εφαρμοστεί στον τουρισμό και στην εστίαση.