To Ελληνικό αποτελεί το σχεδιασμό ενός πρωτοποριακού έργου για την Αθήνα, με ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου διεθνούς εμβέλειας, καθώς και την ανάδειξη της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Υπενθυμίζεται ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη, η οποία έχει σχεδιαστεί, ώστε να προσθέσει σημαντικές νέες επενδύσεις και χρήσεις στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού, της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και του περιβάλλοντος, που αναμένεται να συνδράμουν θετικά όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αλλά σε ολόκληρη τη χώρα .
Η ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πάρκου συνολικής έκτασης 2.000.000 τ.μ., η δημιουργία 600.000 τ.μ. κοινόχρηστων χώρων πρασίνου και δραστηριοτήτων, προσβάσιμων στο κοινό, καθώς και η βελτίωση και ανανέωση του παραλιακού μετώπου θα συνδράμει στην αναβάθμιση όλων των όμορων περιοχών, που σύντομα θα αποτελέσουν το μήλο της Έριδος για την κτηματαγορά τόσο από εγχώριους επενδυτές όσο και από αλλοδαπούς που θα θελήσουν να αποκτήσουν ακίνητο πλησίον μιας πρότυπης πόλης με νέα αστική ταυτότητα.
Επιπροσθέτως η αξιοποίηση αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην επανατοποθέτηση των αξιών μετά την υποχώρηση κατά 40%-45% σε σχέση με το 2009 στην ευρύτερη περιοχή των Νοτίων προαστίων και της Αθήνας , αλλά και στον χαρακτήρα της περιοχής, καθιστώντας τη ως ενός εκ των σημαντικών τουριστικών προορισμών παγκοσμίως, καθώς θα συμβάλει στην αύξηση της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας με τη κατασκευή νέων πολυτελών κατοικιών που θα απευθύνονται στo διεθνές jet set .
Παράλληλα, θα σπάσει το φράγμα των 250.000€ ως όριο επένδυσης που διαθέτουν σήμερα οι αλλοδαποί επενδυτές για αγορά ακινήτου στην ευρύτερη περιοχή με στόχο την golden visa.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 80% των αλλοδαπών που επιθυμούν να αγοράσουν ακίνητο επιλέγουν τις περιοχές της Αθηναϊκής Ριβιέρας λόγω των επενδυτικών σχεδίων που προωθούνται στη περιοχή.
Το Ελληνικό συνυφασμένο όλα αυτά τα χρόνια με το παλιό αεροδρόμιο και την ιστορία της ολυμπιακής αεροπορίας, αποτέλεσε στο παρελθόν πόλο έλξης εργαζόμενων στο αεροδρόμιο κυρίως πιλότους της ολυμπιακής και αεροσυνοδούς. Ενώ δεν ήταν λίγοι οι αμερικανοί αξιωματούχοι της τότε βάσης που είχαν επενδύσει στη γύρω περιοχή.
Το Ελληνικό αλλάζει, από μια περιοχή που κατά τη λειτουργία του αεροδρομίου δεν ήταν στο πρώτο πλάνο επιλογής των ενδιαφερόμενων λόγω του θορύβου από τα αεροσκάφη, διατηρώντας πάντα μια διαφορά -10%, -15 % σε σχέση με τη Γλυφάδα και τη Βούλα, κατάφερε να εξισορροπήσει αυτή τη ψαλίδα μετά τη μεταφορά του αεροδρομίου στο Μαρκόπουλο και στο άμεσο μέλλον να αποτελέσει την μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη.
Η έναρξη των εργασιών θα πυροδοτήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και στις όμορες περιοχές όπως τον Άλιμο, την Αργυρούπολη, την Γλυφάδα και την Ηλιούπολη αλλά η ραγδαία αύξηση των τιμών θα παρατηρηθεί όταν πραγματικά αρχίσει να αποκτά μια πιο ολοκληρωμένη μορφή και τα έργα υλοποιούνται στους χρόνους που έχουν οριστεί.
Όσον αφορά την Ηλιούπολη – Αργυρούπολη καθοριστικό παράγοντα στη προοπτική τους θα αποτελέσει το έργο της αστικής σήραγγας (Καρέας-Λ.Βουλιαγμένης στο ύψος του Μετρό του Αγ.Δημητρίου) που βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά, ένα έργο που θα εξυπηρετεί ανάγκες για 600.000 οχήματα περίπου την ημέρα μετά την ολοκλήρωση του Ελληνικού και δεν θα επιβαρύνει το οδικό δίκτυο των περιοχών που σήμερα διασχίζουν 60.000 οχήματα την ημέρα .
Μην ξεχνάμε ότι η επένδυση του Ελληνικού αγγίζει τα €8 δισ. και αναμένεται να δημιουργήσει 75.000 νέες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία του, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 2,4% μέχρι την ημερομηνία ολοκλήρωσης του και προσφέροντας πάνω από € 14 δισ. στο ελληνικό κράτος μέσω φόρων.
*Ο Θεμιστοκλής – Ανδρέας Μπάκας είναι Πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου Κτηματομεσιτών E-Real Estates