Δεν το χωρά ο νους και αδυνατούμε να πιστέψουμε τις εικόνες που είδαμε με τους δυο Έλληνες ναυτικούς του Blue Horizon να δολοφονούν εν ψυχρώ τον άτυχο 36χρονο, πετώντας τον από τον καταπέλτη, στη δίνη που δημιούργησαν οι προπέλες του πλοίου, πνίγοντάς τον μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Δεν το χωρά ο νους που αυτά τα κτήνη, την ίδια στιγμή που έπνιξαν ένα νέο άνθρωπο, έδιναν το πράσινο φως στη γέφυρα του πλοίου για απόπλου! Σαν να μη συνέβη τίποτα. Λες κι είχαν πετάξει ένα ενοχλητικό ποντίκι στη θάλασσα και χωρίς ίχνος ανθρωπιάς και συναισθημάτων, αποφάσισαν να ξεκινήσουν το ταξίδι για τον προορισμό τους. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στους έξαλλους επιβάτες που είδαν με τα μάτια τους αυτό το άγριο έγκλημα, απάντησαν μέσω μεγαφώνων του πλοίου πως το πλήρωμα του πλοίου δεν φέρει καμία ευθύνη για το συμβάν στο λιμάνι!

Κι αυτοί οι άνθρωποι αξιωματικοί και καπεταναίοι παρακαλώ, είναι θεωρητικά επιφορτισμένοι να διακινούν επιβάτες με ασφάλεια πάνω από όλα αλλά και να κρατούν τις άγραφες παραδόσεις της Ελληνικής ναυτοσύνης που έχει ως κορωνίδα τη διάσωση ανθρώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα με οποιοδήποτε κόστος. Κι αυτοί οι καπεταναίοι θεωρητικά, πρέπει να τηρούν όλους τους κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Δεν θέλω καν να σκεφτώ τι θα έκαναν αυτά τα ανθρωποειδή, σε περίπτωση που ο μη γένοιτο καλούνταν να διαχειριστούν και να συντονίσουν μια εγκατάλειψη σκάφους για λόγους ανωτέρας βίας!

Δεν ξέρω, αλλά μοιραία έρχονται ερωτήματα σε ποιο κόσμο ζούμε και πόσοι τέτοιοι τύποι ζουν ανάμεσά μας ως ευυπόληπτοι πολίτες και οικογενειάρχες; Για πόσους ανθρώπους της διπλανής πόρτας η ζωή των άλλων δεν έχει καμιά αξία και μπορούν να την αφαιρέσουν χωρίς καμιά τύψη και εκ των υστέρων αν και εφόσον συλληφθούν να το αποδώσουν στην… κακιά στιγμή!

Και δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως αν δεν υπήρχε η καταγραφή από κάμερα, δεν θα μπορούσε κανείς να αποδείξει την εγκληματική τους ενέργεια και στο τέλος θα απέδιδαν το τραγικό συμβάν σε στραβοπάτημα ή και αυτοκτονία!

Όμως κι αν δεν υπήρχαν κάμερες, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν λιμενικοί στην προβλήτα μέχρι να αποπλεύσει το πλοίο; Τελειώνει ο ρόλος και η ευθύνη των λιμενικών μόλις μπουν τα αυτοκίνητα και στη συνέχεια ο καπετάνιος έχει την ευθύνη για τον απόπλου; Κι άραγε από πότε επιτρέπεται στα πλοία να λύνουν κάβους και να ξεκινούν με ανοικτή την καταπακτή; Ποιος το επιτρέπει αυτό και δεν εφαρμόζεται ο πάγιος κανόνας που λέει πως το πλοίο λύνει κάβους αφού πρώτα κλείσουν οι μπουκαπόρτες;

Αλλά μήπως και στον κατάπλου δεν ανοίγουν οι μπουκαπόρτες πολύ πριν φθάσει και δέσει το πλοίο στον ντόκο, ενίοτε με επιβάτες να αποβιβάζονται πριν καλά-καλά δέσει και σταθεροποιηθεί το πλοίο και μπροστά στα μάτια των λιμενικών;

Και δεν είναι λίγα τα ατυχήματα που κατά καιρούς συμβαίνουν με στραμπουλήγματα και σπασίματα ποδιών. Απλά δεν παίρνουν δημοσιότητα. Αυτή τη φορά το αποτρόπαιο έγκλημα καταγράφηκε και από εδώ και πέρα η Δικαιοσύνη έχει το λόγο. Αλλά για το παλικάρι που χάθηκε, η συνέχεια δεν έχει καμιά αξία.

Με αφορμή όμως αυτό το τραγικό έγκλημα είναι καιρός το υπουργείο Ναυτιλίας και οι λιμενικές αρχές να επιβάλλουν με τον πλέον αυστηρό τρόπο την τήρηση όλων των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και κυρίως της ασφάλειας των επιβατών. Κανένας απόπλους ή κατάπλους με ανοικτές μπουκαπόρτες. Και βεβαίως να κοπούν μαχαίρι τα κολλητηλίκια λιμενικών με καπεταναίους και… εταιρείες ακτοπλοΐας για να κάνουν τα στραβά μάτια!