Η είδηση δημοσιεύτηκε στο Politico και πέρασε στα σχετικώς ψιλά γράμματα των ελληνικών media: η Πολιτεία της Καλιφόρνιας ανακοίνωσε ότι σε δύο μήνες από τώρα θα ζητεί πιστοποιητικό εμβολιασμού για τα παιδάκια άνω των πέντε ετών προκειμένου να μπαίνουν σε μαζικούς χώρους συγκέντρωσης όπως τα αθλητικά κέντρα, τα εστιατόρια κ.λπ. Οι δύο μήνες «προθεσμία» δίδονται από τις τοπικές Αρχές προκειμένου να προλάβουν οι γονείς να τα εμβολιάσουν και ενδεχομένως να συμβουλευτούν κάποιους ειδικούς πριν το κάνουν.
Για όποιους παρακολουθούν τη «διεθνή εικόνα», η Πολιτεία της Καλιφόρνιας, το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Αντζελες, αλλά και οι υπόλοιπες πόλεις που ανήκουν σε αυτή θεωρούνται από τα πιο προοδευτικά και πολιτισμικά αναπτυγμένα κέντρα της Αμερικής, με απλά λόγια δεν… λογίζονται ως περιοχές ακροδεξιών ή ψεκασμένων – το αντίθετο. Ωστόσο, οι εμβολιασμοί (και) εκεί σε ποσοστό δεν διαφέρουν πολύ απ’ ό,τι στην υπόλοιπη Αμερική, ενώ σε σχέση με εμάς είναι ελαφρώς υψηλότεροι στον μέσο όρο, περί το 62% έναντι 60% στην Ελλάδα.
Και εκεί λοιπόν προφανώς, για να μην έχουν εμβολιαστεί περισσότεροι άνθρωποι, υπάρχουν «κήρυκες» ενός παραλογισμού που δεν μπορεί να εξηγηθεί εύκολα με το στοιχειώδες ένστικτο επιβίωσης που λογικά έχει κάθε «ζωντανός οργανισμός». Με βεβαιότητα θα κυκλοφορούν και εκεί πάστορες που θα φωνάζουν για τα διαβολικά εμβόλια που αλλάζουν το DNA μας, «ειδικοί επιστήμονες» όπως ο Πολάκης που υποστηρίζει ότι αντί να το κάνεις στα 5 σου έτη… μπολιάσου αν έχεις περάσει τα 65 ή μόνο αν έχεις ένα βαρύ νόσημα. Μόλις προχθές το είπε, μία ημέρα μετά την ανακοίνωση του Τσίπρα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταθέσει τροπολογία υπέρ του υποχρεωτικού rapid test για να πας στην εκκλησία.
Αρα λοιπόν η κάθε Πολιτεία, είτε είναι η… προχωρημένη Καλιφόρνια, που αντικατοπτρίζει ό,τι πιο μοντέρνο και φιλελεύθερο έχει να δείξει η πιο ισχυρή χώρα του κόσμου, είτε είμαστε εμείς εδώ… στην άκρη της Ευρώπης, στα Βαλκάνια (και μερικά μίλια μακριά από την Αραβία), «έχει θέμα» με τα εμβόλια για τον COVID.
Δεν είναι τόσο εύκολα αντιμετωπίσιμο το ζήτημα, όσο κι αν είναι αυταπόδεικτο για τους περισσότερους από εμάς ότι η άρνηση του εμβολιασμού μπορεί να οδηγήσει στο μοιραίο. Πώς κάποιος άραγε δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι είναι πολύ πιθανό να πεθάνει ή να περάσει πολύ άσχημα τον κορωνοϊό κλεισμένος σε ένα νοσοκομείο για μέρες ή μήνες όταν το 85% των νοσηλευομένων ή διασωληνωμένων ή το 95% των νεκρών είναι ανεμβολίαστοι; Ποτέ άλλοτε η επιστήμη -και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ- δεν «έπεσε μέσα» με τέτοια ακρίβεια στις προβλέψεις για την αποτελεσματικότητα ενός φαρμάκου. Ποιος ακούει όμως, σίγουρα αρκετοί, περί το 70% του κόσμου, αλλά πάντως όχι όλοι.
Δυστυχώς, ό,τι και να συμβαίνει σε όλα τα πλάτη και τα μήκη του κόσμου, όσο αποτελεσματική και να είναι μια κυβέρνηση, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την «απόκοσμη αυτή φοβία» ολοκληρωτικά. Το Ισραήλ, για παράδειγμα, ήταν η πιο γρήγορη και αποτελεσματική χώρα στην προμήθεια του εμβολίου της Pfizer, που αποδείχθηκε ένα από τα πιο καλά και το πιο εμπορικό, αλλά δεν μπόρεσε να πείσει πάνω από τον μισό πληθυσμό του να το κάνει λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων. Στην Αμερική, όπου ανακαλύφθηκαν τα τρία από τα τέσσερα εμβόλια, το ποσοστό των εμβολιασμένων δεν ξεπερνά το 60%-65% του πληθυσμού, το ίδιο συμβαίνει και στην Αγγλία που βρήκε το τέταρτο.
Αρα λοιπόν τώρα που ήρθε και στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, το πέμπτο κύμα της φονικότερης πανδημίας στην Ιστορία, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, αλλά υπάρχει μια τεράστια διαφορά. Οτι με λίγη προσοχή και στοιχειώδη προφύλαξη δεν κινδυνεύουν από βαριά νοσηλεία ή θάνατο οι εμβολιασμένοι. Και είναι στοιχειώδης υποχρέωση όσων επηρεάζουν ζωές άλλων ανθρώπων (όλοι με κάποιο τρόπο σχετίζονται με τις ζωές άλλων, είτε είναι εργοδότες χιλιάδων ατόμων, είτε απλώς έρχονται σε επαφή με φίλους ή μέλη της οικογένειάς τους) να τις προφυλάξουν με κάθε τρόπο. Οσοι δεν θέλουν να προφυλαχθούν, ας κάτσουν σπίτι τους, με ό,τι κόστος έχει για՚αυτούς. Δικαίωμά τους να το διακινδυνεύσουν, αλλά και δικαίωμά μας να προστατέψουμε τους πολλούς.