«Είναι άχαρο και άδικο να λέτε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ακολούθησε πολιτική δογματική απέναντι στην επιχειρηματικότητα», είπε ο Αλέξης Τσίπρας το βράδυ της Τρίτης στον ΣΚΑΙ και ιδίως για το Ελληνικό παρέπεμψε στην λαϊκή ρήση «εκεί που μας χρωστούσανε μας πήραν και το βόδι».
«Παραλάβαμε ένα οικόπεδο, και σήμερα έχουμε προχωρήσει τις διαδικασίες με διαρκή αγώνα και έγνοια», είπε μόλις προχτές και ένα 24ωρο μετά η κρατική ελεγχόμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ δημοσιουπαλληλία πάγωσε κάθε διαδικασία υλοποίησης του έργου μετά από την έκδοση μιας απόφασης γραφειοκρατικό έκτρωμα, βγαλμένη από τα χειρότερα κατάστιχα του κρατισμού στην Ελλάδα.
Με απλά λόγια, η απόφαση που βγήκε ένα 24ωρο μετά την διαβεβαίωση του πρωθυπουργού ότι νοιάζεται για την επένδυση, προβλέπει την έγκριση από το υπουργείο Πολιτισμού όλων των μελετών για οποιαδήποτε εργασία γίνει στο έργο.
Σημείωση, η εν λόγω διάταξη δεν είχε περιληφθεί στον νόμο για την υλοποίηση της επένδυσης, αλλά ούτε στο Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο εγκρίθηκε το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του ακινήτου το Μάρτιο του 2018. Άρα ήταν εκτός συμφωνηθέντων. Άρα γνώριζαν, όχι ο κ. Τσίπρας, αλλά οι συντάκτες της απόφασης ότι κάτι που δημιουργεί γραφειοκρατία και πρόσθετο κόστος στην επένδυση, θα την μπλόκαρε.
Μια εξήγηση για το παρασκήνιο έκδοσης της εν λόγω απόφασης, μπορεί να δώσει κανείς, διαβάζοντας την χτεσινοβραδινή ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργού του κ. Σταθάκη. Σε μια σπάνιου περιεχομένου ανακοίνωση, δεν απευθύνεται στην εταιρεία Lamda, αλλά προσωπικά στον μεγαλομετοχό της Σπύρο Λάτση καταλογίζοντας του ταύτιση με την Νέα Δημοκρατία.
Ο κ. Σταθάκης εκτός ότι δημιουργεί συνειρμούς γιατί επέλεξε να βγάλει ψεύτη τον ίδιο του τον αρχηγό και υποψήφιο πρωθυπουργό τέσσερις μέρες πριν τις εκλογές, αποκρύβει ότι η παραπομπή στο ΚΑΣ όλων των εγκρίσεων πολεοδόμησης, ακυρώνει πρακτικά την επένδυση, καθώς τα μέλη του έχουν διατυπώσει πολλές φορές την άποψη ότι τα κτίρια που θα χτισθούν δεν πρέπει να ξεπερνούν το ύψος της Ακροπόλεως (140 μέτρα) όταν είναι γνωστό ότι στο business plan περιλαμβάνονται κτίρια σε ύψος κοντά στα 200 μέτρα.
Όλα αυτά ήταν γνωστά. Όπως επίσης ότι εκκρεμούν για άγνωστο λόγο δύο απλές ΚΥΑ η πρώτη για την τακτοποίηση ζητημάτων που αφορούν στα επαγγελματικά ακίνητα που πρόκειται να κατασκευαστούν στον πρώην αεροδρόμιο και η δεύτερη για τον καθορισμό των όρων πολεοδόμησης του ακινήτου.
Αυτό που παραμένει άγνωστο είναι ποια σκοπιμότητα ή ποιο «εγχώριο επιχειρηματικό δάχτυλο» τόσο ισχυρό μεσολάβησε, ώστε να αφήσουν εκτεθειμένο λίγες μέρες πριν τις εκλογές τον πρωθυπουργό, την στιγμή που όπως ο ίδιος είπε έδινε τον αγώνα του για να ξεπαγώσει η επένδυση…