Η ελληνική ναυτιλία παραμένει σταθερά στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Ίσως της σημαντικότερης βιομηχανίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι δια θαλάσσης μεταφέρεται το 90% (ναι δεν είναι τυπογραφικό λάθος-το 90%) του εμπορίου. Δια της θαλάσσης ελέγχονται τα πάντα, γεωπολιτικά-στρατηγικά-οικονομικά. Oι έλληνες διαχειρίζονται περί τα 5.000 πλοία, έχουν τον ακριβότερο στόλο ενώ ελέγχουν το 50% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Είναι μία θαλάσσια αυτοκρατορία.
Οι έλληνες αποδεικνύουν ακόμη και σε περιόδους βαθιάς παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, όπως αυτές που ζούμε, ότι ξέρουν όχι μόνο να επιβιώνουν αλλά να κάνουν πρωταθλητισμό σε έναν επιχειρηματικό στίβο όπως η ναυτιλία όπου τα συμφέροντα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ, οι ανταγωνιστές πάμπολλοι και σκληροί και τα παιχνίδια που παίζονται είναι , μερικές φορές μακριά από κάθε φαντασία.
Η ελληνική ναυτιλία, ειδικά τα χρόνια της «ευμάρειας» εγκλωβίστηκε στο επικοινωνιακό life style. Ο κόσμος διάβαζε-ρουφούσε πληροφορίες για το ποιος έχει το μεγαλύτερο κότερο, το μεγαλύτερο σπίτι-σπίτια, τα περισσότερα ιδιωτικά τζετ και ελικόπτερα, τα περισσότερα έργα τέχνης, ποιος έκανε τις πιο πολυτελείς διακοπές, ποιος έχει την ομορφότερη φιλενάδα, τι κάνουν τα παιδιά των εφοπλιστών και που ξοδεύουν τα χρήματα των γονιών τους, διαζύγια και ούτω καθεξής. Σύμφωνοι. Όπου υπάρχει πλούτος υπάρχουν και αυτά.
Όμως όλοι κοίταζαν και κοιτάζουν το δένδρο και έχαναν και χάνουν το δάσος.
Γιατί το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα δεν είναι οι εφοπλιστές ή όχι μόνο αυτοί. Είναι ένας ολόκληρος κόσμος που βρίσκεται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και εργάζεται νυχθημερόν, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, ψυχοφθόρες και σκληρές. Ένας κόσμος ο οποίος δεν το βάζει κάτω και προχωρά.
Μπροστάρηδες στη δημιουργία-διατήρηση και εξέλιξη του ελληνικού θαύματος είναι οι έλληνες ναυτικοί που επανδρώνουν τα πλοία και είναι περιζήτητοι για τις γνώσεις και τις ικανότητές τους αλλά και τα στελέχη της στεριάς που εργάζονται στα γραφεία ή ασχολούνται με επαγγέλματα που αφορούν τη ναυτιλία. Μιλάμε για «ομάδα» 250.000 ατόμων. Είναι αυτοί οι 250.000 άνθρωποι που γνωρίζουν από πρώτο χέρι πως είναι να βρίσκεσαι στην πρώτη θέση μίας πανίσχυρης βιομηχανίας. Που γνωρίζουν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο και ότι τίποτα δεν σου χαρίζεται.
Είναι οι άνθρωποι οι οποίοι κατέχουν την ναυτική τεχνογνωσία και την κληρονομούν στην επόμενη γενιά, βελτιωμένη-αναβαθμισμένη. Είναι εκείνοι που προσπαθούν να βρίσκονται πάντα ένα βήμα πιο μπροστά στον ανταγωνισμό και όχι μόνο να εκμεταλλεύονται αλλά και να δημιουργούν τις ευκαιρίες. Αυτοί είναι η ελληνική ναυτιλία.
«Παρακολουθούμε τι κάνουν οι Έλληνες και τους ακολουθούμε ακόμα και αν δεν καταλαβαίνουμε γιατί το κάνουν. Βλέπετε, πετυχαίνουν σχεδόν πάντα» είχε ομολογήσει σε διεθνές forum υψηλόβαθμο ναυτιλιακό στέλεχος ανταγωνίστριας προς την Ελλάδα χώρας.
Είθισται να γράφεται ότι ο έλληνας έχει τη θάλασσα στο DNA του. Όμως λίγοι δίνουν την πρέπουσα σημασία σε αυτή τη φράση. Οι περισσότεροι τη διαβάζουν σαν κλισέ. Στην πραγματικότητα η ελληνική κοινωνία μόνο οφέλη μπορεί να έχει παίρνοντας ως παράδειγμα τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ στη ναυτιλία.
Σε ναυτιλιακό συνέδριο που έγινε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα, ένας από τους παραδοσιακούς και ισχυρούς έλληνες της ναυτιλίας επεσήμανε:
«Μια σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην Ελλάδα, εκτός από οικονομική και κοινωνική, είναι να γίνει αντιληπτό ότι δεν υπάρχει τίποτα το αδύνατο και το εξωπραγματικό στο να καταφέρεις να είσαι ο πρώτος στη δουλειά σου, παγκοσμίως. Χρειάζεται απόλυτη πειθαρχία, υπομονή, σκληρή δουλειά, και να μην ψάχνουμε τα αίτια της μιζέριας μας στους ξένους. Όλοι οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας που είναι περίπου 250.000, ξέρουν πώς να είσαι πρώτη δύναμη στον κόσμο κι αυτό πρέπει να περάσει και στην υπόλοιπη ελληνική κοινωνία.»