Εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης οι νέοι στράφηκαν και πάλι προς τη θάλασσα.
Στην πορεία των χιλιετιών έχει αποδειχθεί ότι είναι στο DNA του Έλληνα, όταν αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, να στρέφει το βλέμμα του στη θάλασσα.
Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες ναυτικοί και ειδικά οι Αξιωματικοί Γέφυρας και Μηχανής, γίνονται…ανάρπαστοι, ανά τον κόσμο, αφού τους προτιμούν όχι μόνο οι Έλληνες πλοιοκτήτες αλλά και οι ξένοι, για την τεχνογνωσία που έχουν και την φυσική επαφή τους με το υγρό στοιχείο.
Η Ελλάδα μαστίζεται από την ανεργία και η διέξοδος προς τη θάλασσα είναι σωτήρια για όλους. Τους νέους, την οικογένειά τους, τη ναυτιλία αλλά και το κράτος. Και όμως ενώ περισσότεροι από 5.000 νέοι είχαν τα προσόντα να μπουν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού αυτό το ακαδημαϊκό έτος, τελικά εισήλθαν μόλις 1.143 γιατί οι υποδομές είναι ελλιπείς, ενώ υπάρχει και ανεπαρκής αριθμός ναυτοδιδασκάλων.
Και φτάσαμε στο σημείο να φεύγουν στο εξωτερικό να σπουδάσουν το ναυτικό επάγγελμα τα ελληνόπουλα και μάλιστα σε χώρες που μέχρι πριν από λίγα χρόνια δεν είχαν …ιδέα από το επάγγελμα αυτό!!!
Την ίδια ώρα, η συνεχής αύξηση σε αριθμό πλοίων, του παγκόσμιου στόλου δημιουργεί δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας. Με λίγα λόγια δεν φθάνουν οι σπουδαστές που αποφοιτούν από όλες τις ναυτικές σχολές τους κόσμου για να καλύψουν τις ανάγκες. Η ναυτιλιακή βιομηχανία σήμερα έχει τη δυνατότητα να ναυτολογήσει 615.000 Αξιωματικούς, και χρειάζεται άλλους 15.000. και ο αριθμός θα αυξάνει γεωμετρικά χρόνο με τον χρόνο.
Και όμως ως έλληνες δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το πλεονέκτημα που έχουμε ώστε να δώσουμε διέξοδο στη νέα γενιά προς το ναυτικό επάγγελμα.
Το θέμα της Ναυτικής Εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής, χρήζει αμέσων ενεργειών των αρμοδίων Υπουργείων Ναυτιλίας και Παιδείας.
Αν δεν λυθούν όλα τα προβλήματα που παρουσιάζονται, σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχουν ικανοί Έλληνες Αξιωματικοί και κατώτερα πληρώματα για να ανταγωνιστούν τους αλλοδαπούς οι οποίοι έχουν σε μεγάλη πλειοψηφία επανδρώσει πλοία όλων των κατηγοριών, αφήνοντας τους Έλληνες συναδέλφους τους στην ανεργία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αποδείξει έμπρακτα ότι θέλουν για τα πλοία τους άξιους Έλληνες ναυτικούς που να προέρχονται από ναυτικές σχολές οι οποίες θα πρέπει να λειτουργούν άψογα με γνώμονα πάντα τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς.
Σε μια εποχή που η νεολαία μας μαστίζεται από υψηλό ποσοστό ανεργίας και οι νέοι δείχνουν καθημερινά όλο και περισσότερο ενδιαφέρον για το ναυτικό επάγγελμα είναι κρίμα να μην έχουμε σωστές σχολές ναυτικής εκπαίδευσης δημόσιες και ιδιωτικές.
Άραγε η Ελλάδα θα αξιωθεί να ξαναδεί τα υψηλά ποσοστά Ελλήνων ναυτικών των δεκαετιών του 1960-1970 και 1980 με τους 75-80.000 Έλληνες ναυτικούς εν ενεργεία ή θα μείνουμε στα σημερινά απογοητευτικά επίπεδα των μόλις 15.000 εκ των οποίων με τους πιο ελάχιστους υπολογισμούς, οι 5.000 είναι μονίμως άνεργοι.