Για σκεφτείτε ένα σχολείο στην γειτονιά σας – ένα δημοτικό ή ένα γυμνάσιο/λύκειο- αποτέλεσμα των συλλογικών πρωτοβουλιών της κοινωνικής επιχειρηματικότητας που θα επεδίωκε με το παράδειγμα του να αποτελέσει ένα ανταγωνιστικό πρότυπο για τις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης; Ένα σχολείο φτιαγμένο από την υπεύθυνη πρωτοβουλία γονέων και εκπαιδευτικών, κόντρα στον ομοιομορφία και την ισοπέδωση, στην άρνηση της εξέλιξης και τον κάθε λογής παλαιοημερολογιτισμό.
Για σκεφτείτε μια τάξη με ένα 3D Printer στη διάθεση της να μπορεί να εκτυπώνει έναν αρχαιοελληνικό αμφορέα ή ένα αντίγραφο πασίγνωστου αγάλματος, τα παιδιά να έχουν την δυνατότητα να κρατήσουν στα χέρια τους αυτά τα αντικείμενα της δημιουργίας τους και ο δάσκαλος τους να οργανώσει μια αφήγηση που να συνδέει την Ιστορία με τις σύγχρονες εφαρμογές της Τεχνολογίας.
Για σκεφτείτε μια ομάδα ή ένα κύκλο μαθητών γύρω από μια στρογγυλή τράπεζα στο περιβάλλον μιας σχολικής βιβλιοθήκης με διαδραστικούς πίνακες ή μια μεγάλη οθόνη που ο δάσκαλος θα μπορούσε να οργανώσει με τον πιο σύγχρονο τρόπο ένα ανατρεπτικό μάθημα γύρω από ένα ιστορικό συμβάν. Η προβολή ενός ή περισσότερων ντοκιμαντέρ, η έρευνα των διαθέσιμων πηγών μέσα από το ψαχτήρι του google, η προσωπική εργασία μέσα από σχετική βιβλιογραφία, η παρουσίαση μιας ομαδικής δουλειάς με αξιοποίηση πολλαπλών μέσων κ.λπ.
Για σκεφτείτε ένα εργαστήριο για ένα καλά μελετημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά, τομείς που συνολικά είναι γνωστοί με το ακρωνύμιο STEM, οδηγώντας τις απαιτούμενες δεξιότητες του 21ου αιώνα στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Κακά τα ψέματα το δημόσιο σχολείο του ωρολογίου προγράμματος και του ενός και μόνο βιβλίου έχει τελειώσει εδώ και χρόνια μαζί με τις βεβαιότητες του παλιού κόσμου. Σήμερα, το σχολείο του μέλλοντος – ένα σχολείο που βιώνει την ελευθερία των επιλογών του μέσα από το παράδειγμα της αυτόνομης λειτουργίας του έναντι της κεντρικής εξουσίας – διαμορφώνει συμπεριφορές νέων πολιτών που θα ζήσουν σε περιβάλλοντα υψηλής τεχνολογικής διασύνδεσης και δικτύωσης.
Ένα τέτοιο σχολείο έχει νόημα – όχι μόνο γιατί αφήνει ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα αλλά και δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις οικονομικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης μέσα από έναν νέο ανθρωπισμό με οικουμενική διάσταση.