Εν γνώσει μου χρησιμοποιώ ένα προκλητικό σχήμα που εμπεριέχει την υπερβολή αλλά δεν αποστρέφεται τις πραγματικότητες… Τι να σου κάνει ένας Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) όταν υπάρχει ο επιδραστικός Tyler Brule, ο δημιουργός του media group The Monocle; Μάλιστα, ένας οδηγός του – όπως ο οδηγός που κυκλοφόρησε πρόσφατα και είναι αφιερωμένος στην Αθήνα- μπορεί από μόνος του να είναι μια ζωντανή στρατηγική για την πόλη και την προσέλκυση/υποδοχή των εκατομμυρίων επισκεπτών της.
Στην εποχή μας – στην εποχή όπου η βιωμένη εμπειρία του τόπου αποκτά ένα αυτόνομο στοιχείο προστιθέμενης αξίας- ένας οδηγός όπως ο 34 ος στην σειρά του The Monocle Travel Guide έχει την πολυτέλεια να ξαναφτιάχνει μια πόλη από την αρχή μέσω από το αυθεντικό και πρωτότυπο περιεχόμενο. Προφανώς, ένας τέτοιος οδηγός δεν είναι για την μάζα αλλά στοχεύει σε εκείνα τα ακροατήρια των επισκεπτών που νοιάζονται και για την σύγχρονη Αθήνα έχοντας διαβάσει στον πρόλογο της έκδοσης και για το μεγαλείο της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 αλλά και την οικονομική κατάρρευση που συνόδεψε την οικονομική κρίση του 2008.
Τα μέλη αυτών των ακροατηρίων δεν θα ανέβουν μόνο στην Ακρόπολη για να δουν από κοντά τον Παρθενώνα αλλά θα ψάξουν και ένα καλό bar στο Κέντρο της Αθήνας, ένα ψαγμένο καφέ- βιβλιοπωλείο στου Μακρυγιάννη, ένα μέρος για χορταστικό brunch, ένα κατάστημα με αναμνηστικά, τα μικρά διαμαντάκια των πωλητηρίων των Μουσείων, μια στάση για μεζέ και ούζο πίσω από την Μητρόπολη.
Οι νέοι επισκέπτες της Αθήνας – εκείνοι που σιγά σιγά έρχονται για την ίδια την Πόλη- έχουν στο μυαλό τους το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης αλλά και το complex του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος αλλά και τα θερινά σινεμά τα καλοκαίρια, τα μικρά μαγαζιά με τις απίθανες γεύσεις για κοσμοπολίτικους ουρανίσκους, τις γειτονιές του Παγκρατίου αλλά και των Εξαρχείων, τις βυζαντινές εκκλησίες, τα νέα μικρά ξενοδοχεία του κέντρου κα.
Έτσι λοιπόν όλη η Αθήνα – που θα θέλαμε να «πουλήσουμε» στους επισκέπτες με το διαβατήριο αλλά και το πορτοφόλι του 21ου αιώνα- χώρεσε σε έναν οδηγό/ έναν οδηγό που δεν θα φτιάξει ποτέ κανένας ΕΟΤ και κανένα υπουργείο Τουρισμού. Ο λόγος είναι απλός: Δεν ζουν στην εποχή μας!