Τι οικονομικό αποτύπωμα αφήνει με την λειτουργία του ένα συλλογικό εγχείρημα σύμπραξης του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα στο πεδίο της αυτοδιοίκησης με την καταλυτική συμβολή ενός κοινωφελούς ιδρύματος που λειτουργεί στην Αθήνα; Δύσκολη απάντηση – τουλάχιστον, για αυτή την ώρα. Μόλις ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του Athens Digital Lab με έτοιμες τις πιλοτικές εφαρμογές των 4 ομάδων που φιλοξενήθηκαν σε αυτό. Εφαρμογές που άρχισαν να δουλεύουν και να τσεκάρονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων στον Εθνικό Κήπο, στην Πλατεία της Αγίας Ειρήνης, στο Δημαρχείο και σε σχολεία του Κέντρου.
Το ουσιαστικό αποτύπωμα τους θα φανεί στο χρόνο όταν αυτές οι εφαρμογές πωληθούν και έξω από την Αθήνα ή πολύ περισσότερο στο εξωτερικό. Προς το παρόν το αποτύπωμα έχει να κάνει με το ίδιο το εγχείρημα.
Συγκρατώ ορισμένες φράσεις από τους συνομιλητές που βρέθηκαν στο πάνελ το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης στην εκδήλωση στο συγκρότημα του Σεράφειου για την παρουσίαση των πιλοτικών εφαρμογών.
Ο Γρηγόρης Χριστόπουλος, Chief Commercial Officer Business Segment του Ομίλου OTE – ο τελευταίος είναι ένα από τα συμπράττοντα μέρη του Athens Digital Lab- μιλώντας στην ίδια εκδήλωση είχε ένα επιχείρημα να πει για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει η Ελλάδα σε αυτήν την νέα ψηφιακή εποχή, ένα πλεονέκτημα στο όποιο έχει συμβάλει και το εγχώριο οικοσύστημα καινοτομίας με τα καλά και έξυπνα μυαλά. Με άλλα λόγια, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που βασίζεται εν πολλοίς στο διανοητικό κεφάλαιο που διαθέτει η χώρα και χρειάζεται να το αξιοποιήσει πολλαπλώς τα επόμενα χρόνια.
Από την πλευρά της, η Αρίστη Σταθακοπούλου, εκ μέρους της Διεύθυνσης Δωρεών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος μίλησε για τα «δύσκολα», για την πρόκληση που αποδέχθηκαν ως κοινωφελές ίδρυμα να συμμετέχουν σε ένα εργαστήρι νέων ιδεών για εφαρμογές που βοηθούν την πόλη και τους πολίτες, ενώ ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης είπε ότι η Αθήνα μπορεί να μην έγινε (ακόμη) μια έξυπνη πόλη (με βάση τα διεθνή στάνταρς του όρου) αλλά απέδειξε ότι είναι μια σοφή πόλη με την έννοια ότι με βάση τα δεδομένα της πραγματικότητας αξιοποίησε καταστάσεις και κινητοποίησε δυνάμεις που μπορούν να προσφέρουν για το κοινό καλό.
Από την πλευρά του ο κ. Αθανάσιος Έξαρχος – επικεφαλής της Nokia στην Ελλαδα- είχε μια απλή απάντηση τελικά για την συμμετοχή σε ένα τέτοιο εγχείρημα: «Ασχολούμαστε και με τον μικρόκοσμο ενός Digital Lab στην Αθήνα γιατί μπορεί να προκύψουν ιδέες που μπορούν να εφαρμοστούν στο μακρόκοσμο που βρίσκεται μια επιχείρηση όπως η Nokia».
Καινοτομία και εξωστρέφεια λοιπόν αλλά και συμπράξεις και δικτύωση με καθιερωμένες επιχειρήσεις που εξασφαλίζουν την προοπτική της διεθνούς εξόδου.