search icon

Γνώμες

Κάτι πρέπει να γίνει με τους οδηγούς στην Ελλάδα

Τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας έρχονται να φωτίσουν εμφατικά τα όσα αντικρίζουμε και αντιμετωπίζουμε καθημερινά στις διαδρομές μας

Ένα από τα προηγούμενα βράδια καληνύχτισα τους συναδέλφους μου στο newmoney, ανέβηκα στη μηχανή μου για να πάω στο σπίτι μου. Στη διαδρομή, ένας κύριος εβδομηντατόσο ετών, κοιτάζοντας το κινητό του, παραλίγο να με ρίξει από τη γέφυρα στην Κηφισίας – εάν δεν ήμουν alert.

Το υπέροχο στην όλη ιστορία είναι ότι ο εν λόγω κύριος δεν κατάλαβε ποτέ τι έγινε – ούτε καν άκουσε τους άλλους μηχανόβιους που -βλέποντας τι πήγε να μου κάνει- του ούρλιαζαν «δολοφόνε». Σε αυτό το σημείο θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί ότι τα γράφω όλα αυτά επειδή θέλω «να αφαιρεθούν τα διπλώματα από τους ηλικιωμένους». Καμία σχέση. Θεωρώ πως όποιος -ιατρικώς αποδεδειγμένα- μπορεί και πρέπει να οδηγεί, ας το κάνει, γιατί να έχω πρόβλημα; Αλλωστε, τα ατυχήματα ή τα δυστυχήματα που γίνονται στην Ελλάδα δεν προκαλούνται αποκλειστικά από οδηγούς της τρίτης ηλικίας. Για την ακρίβεια, τους είδαμε και τους νέους…

Τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας του ιδρύματος VINCI Autoroutes για την «Κοινή χρήση του οδικού δικτύου στην Ευρώπη» έρχονται να φωτίσουν εμφατικά αυτά που θέλω να μοιραστώ μαζί σας: Η οδική συμπεριφορά στην Ελλάδα προκαλεί έντονη ανησυχία, με υψηλά ποσοστά φόβου και ανασφάλειας μεταξύ όλων των χρηστών του δρόμου. Το 92% των πολιτών ανησυχούν για την επικίνδυνη οδήγηση των άλλων, με το ποσοστό να φτάνει στο 97% για τους οδηγούς μηχανοκίνητων δικύκλων και στο 93% για τους ποδηλάτες. Οι πεζοί, επίσης αισθάνονται ανασφαλείς, καθώς το 91% φοβάται ότι οι οδηγοί δεν θα σταματήσουν στις διαβάσεις και το 88% έχει βιώσει ενοχλητικές ή επικίνδυνες συμπεριφορές από ποδηλάτες ή χρήστες πατινιών.

Η επιθετική οδήγηση είναι άλλο ένα σοβαρό ζήτημα, με το 94% των οδηγών δικύκλων και το 87% των οδηγών αυτοκινήτων να βιώνουν φόβο λόγω της επιθετικότητας των άλλων. Οι παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι εκτεταμένες, με το 67% των οδηγών αυτοκινήτων να δηλώνει ότι περνάει με κόκκινο φανάρι, και υψηλά ποσοστά οδηγών μηχανοκίνητων δικύκλων και ποδηλατών να κινούνται ή να παρκάρουν σε πεζοδρόμια, περιορίζοντας τον χώρο των πεζών.

Ολα τα παραπάνω σκιαγραφούν με τον πλέον γλαφυρό τρόπο τα όσα αντικρίζουμε καθημερινά στους δρόμους, τα όσα ζούμε, ενώ παίρνουν τη μορφή θρίλερ από τη στιγμή που -βάσει της ίδιας έρευνας- το 81% των οδηγών και 66% των πεζών κάνουν χρήση κινητού ενώ κινούνται, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Στο μεταξύ, από όλη αυτή την έρευνα, θα ήθελα να γνωρίσω το 8% των πολιτών στην Ελλάδα που δεν ανησυχούν για την επικίνδυνη οδήγηση των άλλων, όπως και το 3% των οδηγών μηχανοκίνητων δικύκλων, αλλά και το 7% από τους ποδηλάτες. Αλήθεια, τι τους κάνει να είναι τόσο εφησυχασμένοι, τόσο μακάριοι, τόσο ήρεμοι πως οι δρόμοι στους οποίους κυκλοφορούν δεν ενέχουν κινδύνους για την ασφάλειά τους; Ποιος ξέρει, ίσως να απασχολούνται στο κινητό τους και δεν προσέχουν τι συμβαίνει γύρω τους. Σαν τον κύριο που με έκλεισε εκείνο το βράδυ και παραλίγο να ήταν η τελευταία φορά που χαιρέτισα τους συναδέλφους μου.
Και, σόρι κιόλας, αλλά αφού ζω και τα διηγούμαι, έχω το δικαίωμα να κάνω και black χιούμορ. Ειδικά από τη στιγμή που αυτή δεν είναι η μόνη ιστορία που έχω να σας διηγηθώ, αλλά η πιο πρόσφατη…

Exit mobile version