Την 1η Ιουνίου 2022 ξεκίνησε μεγάλη επιχείρηση της Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών, σε συνεργασία με την Υποδιεύθυνση Τροχαίας Αθηνών, για την αντικοινωνική στάθμευση και την απομάκρυνση μηχανών – μοτοσικλετών – σκούτερ – «παπιών» κ.λπ. από τα πεζοδρόμια της πόλης.
Ο νόμος λέει πως όσοι δεν συμμορφώνονται θα κληθούν να πληρώσουν διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ για παράβαση του ΚΟΚ. Επίσης, θα υπάρχει και κάποια έξτρα χρέωση σε περίπτωση μεταφοράς οχήματος με γερανό.
Ο Διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αθηναίων, Γιώργος Βλάχος, τόνισε πως «ο ελεύθερος χώρος για τους πεζούς είναι σπάνιος και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο». Ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχει αύξηση των σχετικών παραβάσεων από την αρχή του χρόνου, σε σχέση με το 2021.
Το ρεπορτάζ μου λέει πως η Δημοτική Αστυνομία στην Αθήνα έχει βεβαιώσει -μόνο στο πρώτο πεντάμηνο του 2022- 200.000 παραβάσεις του ΚΟΚ. Από αυτές οι 40.000 αφορούν στην αντικοινωνική στάθμευση δικύκλων και αυτοκινήτων πάνω σε πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, πεζόδρομους, πλατείες και ράμπες για άτομα μειωμένης κινητικότητας. Η ίδια πηγή, με διαβεβαίωσε ότι η δράση αυτή θα συνεχιστεί σε όλους τους οδικούς άξονες της Αθήνας, τόσο σε πεζοδρόμια, όσο και σε διαβάσεις πεζών και ράμπες αναπήρων. Εκεί, δηλαδή, όπως μου αναφέρθηκε, όπου δεν μπορεί να περάσει -στην κυριολεξία- άνθρωπος, ο οποίος πρέπει να κάνει σλάλομ ανάμεσα σε σέλες και εξατμίσεις.
Την ίδια στιγμή, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκινούσε «μάχη» ανάμεσα σε εκείνους που έλεγαν ότι ο Δήμος Αθηναίων ξεκίνησε ένα φοροεισπρακτικό μέσο απέναντι στους πολίτες και σε εκείνους που υποστήριζαν πως αυτή η κίνηση είναι σωστή. Στην ίδια συζήτηση μπήκε το ότι πρέπει να γίνουν πάρκινγκ για μοτοσικλέτες, άλλοι έλεγαν πως δεν χρειάζονται, ενώ κάποιοι τόνιζαν πως ο δήμος θα πρέπει να λύσει πρώτα το ζήτημα με τα τραπεζάκια από τα καταστήματα εστίασης που καλύπτουν τα πεζοδρόμια.
Πρόκειται για μια συζήτηση ατέρμονη, στην οποία όλοι έχουν δίκιο -εντός ή εκτός εισαγωγικών- αφού τα πεζοδρόμια (και) της πρωτεύουσας, για διάφορους λόγους, βουλιάζουν στην απόλυτη αυθαιρεσία. Το εάν τίθεται σε κίνδυνο η ζωή των πολιτών, που πρέπει να βρεθούν στον δρόμο για να αποφύγουν κάποιο εμπόδιο στο πεζοδρόμιο, δεν μπορούμε να το συζητήσουμε, είναι δεδομένο. Βέβαιο είναι, επίσης, το ότι πρέπει να δημιουργηθεί μια μέριμνα και για τους ιδιοκτήτες δικύκλων, για το πού θα μπορούν, χωρίς πρόβλημα, να παρκάρουν τα οχήματά τους. Φυσικά, στην όλη εξίσωση δεν μπορούμε να βγάλουμε απέξω κάποιους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι επίσης παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμια.
Πάντως, να σημειώσω ότι δεν είναι όλοι οι ιδιοκτήτες μοτοσικλετών αγενείς όταν κινούνται πάνω σε πεζοδρόμια. Προχθές, πεζός εγώ, συναντήθηκα με έναν αναβάτη και μου παραχώρησε προτεραιότητα. Όχι, να τα λέμε αυτά, ο εν λόγω δεν σαν κάποιους άλλους που προτιμούν να σε πατήσουν, παρά να περάσεις, με το ύφος «γιατί κυκλοφορείς στο πεζοδρόμιο, με ενοχλείς»!