Οι μετοχές της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota σημείωσαν βουτιά περισσότερο από 5,4% την προηγούμενη εβδομάδα, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου για παραποίηση των δεδομένων πιστοποίησης ορισμένων μοντέλων της στις 3 Ιουνίου. Ωστόσο ήδη από χθες έδειξαν σημάδια ανάκαμψης. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχασε 2,45 τρισ. ιαπωνικά γεν (15,62 δισ. δολάρια) σε χρηματιστηριακή αξία μόνο την περασμένη εβδομάδα.

Το Ιαπωνικό Υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησε έρευνα προς 4 Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, στην Ιαπωνική αγορά.

Το Ιαπωνικό Υπουργείο Μεταφορών ζήτησε από το σύνολο των Κατασκευαστών στην εγχώρια αγορά, να επιβεβαιώσουν ότι τα οχήματα που έχουν παραχθεί στην Ιαπωνία και έχουν πωληθεί στην εν λόγω αγορά, αποκλειστικά, πληρούν τις προδιαγραφές έγκρισης τύπου. Η έρευνα αυτή ζητήθηκε σε βάθος 10ετίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota Motor Corporation, έχει δηλώσει 11 περιπτώσεις που ίσως υπάρχει ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης, σε 7 μοντέλα που έχουν πουληθεί αποκλειστικά στην Ιαπωνική αγορά, μεταξύ των οποίων το Yaris Cross. Το θέμα αφορά την έγκριση τύπου, και δεν αφορά την ευρωπαϊκή αγορά. 

Οι μετοχές της Mazda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, υποχώρησε 7,7% την ίδια περίοδο και έχασε 80,33 δισεκατομμύρια γιεν ή 511,8 εκατομμύρια δολάρια στην κεφαλαιοποίηση της αγοράς την περασμένη εβδομάδα. Η ευρεία επιθεώρηση του υπουργείου γης, υποδομών, μεταφορών και τουρισμού διαπίστωσε επίσης παρατυπίες στις αιτήσεις πιστοποίησης άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών Honda, Suzuki και Yamaha, σύμφωνα με το CNBC.

Η μετοχή της Honda υποχώρησε κατά 5,75%, η μετοχή της Yamaha Motor έχασε 2,2%, ενώ η Suzuki Motor σημείωσε πτώση 0,3%.

Οι μετοχές όλων αυτών των εταιρειών διαπραγματεύονταν υψηλότερα τη Δευτέρα. Η Toyota σημείωσε άνοδο 1,7%, η Honda κέρδισε 2,13% και η Mazda σημείωσε άνοδο 1,7%. Η Suzuki και η Yamaha σημείωσαν επίσης οριακή άνοδο.

Και οι πέντε εταιρείες είχαν υποβάλει ψευδή δεδομένα δοκιμών ή, στην περίπτωση της Toyota και της Mazda, είχαν παραποιήσει τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν στις δοκιμές πρόσκρουσης.

Τι συνέβη

Η Toyota ανακοίνωσε στις 3 Ιουνίου, μετά την έκθεση έρευνας του υπουργείου, ότι θα σταματήσει προσωρινά τις αποστολές και τις πωλήσεις τριών μοντέλων που κατασκευάζονται σήμερα στην Ιαπωνία, δηλαδή των Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross.

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες και τους ενδιαφερόμενους φορείς της εταιρείας, αναγνωρίζοντας ότι επτά από τα μοντέλα της «δοκιμάστηκαν με μεθόδους που διαφέρουν από τα πρότυπα που ορίζουν οι εθνικές αρχές». Ξεχωριστά, η Mazda δήλωσε ότι ανέστειλε την κυκλοφορία του Roadster RF και του Mazda 2 από τις 30 Μαΐου.

Και οι δύο εταιρείες, ωστόσο, δήλωσαν ότι οι πελάτες μπορούν να συνεχίσουν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους. Το υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει επιτόπιες επιθεωρήσεις στις πέντε εταιρείες στις οποίες αναφέρθηκε παράπτωμα.

Η επιθεώρηση στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έρχεται αφού η μονάδα Daihatsu της Toyota δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα σταματήσει τις αποστολές όλων των οχημάτων τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ιαπωνία. Αυτό συνέβη μετά από έρευνα για ένα σκάνδαλο ασφαλείας, κατά την οποία διαπιστώθηκαν προβλήματα σε περίπου 64 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 22 που πωλούνται υπό το εμπορικό σήμα της Toyota.

Η Daihatsu δήλωσε τον Απρίλιο του περασμένου έτους ότι είχε παραποιήσει τα τεστ ασφαλείας πλευρικής σύγκρουσης που διενεργήθηκαν για 88.000 μικρά αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία πωλήθηκαν υπό το εμπορικό σήμα της Toyota.

Διαβάστε ακόμη 

Ο ανασχηματισμός «Κέντρο ή κόμμα», ο Στέφανος… νέος αρχηγός της Κεντροαριστεράς (αλλά για δυο ώρες) και ο αποκαμωμένος Νίκος Α.

Ρεύμα: «Πάρτι» με τα call center στην αγορά ηλεκτρισμού

Αστέρας Βουλιαγμένης: Nέα εταιρεία από την Apollo Investment – Ο σκοπός

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ