Παρά τον ενθουσιασμό για την Tesla που επωφελήθηκε από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, η Wall Street δεν είναι τόσο σίγουρη ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να αποφύγει την πρώτη ετήσια πτώση των πωλήσεών της εδώ και πάνω από μια δεκαετία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία πρόσθεσε περισσότερα από 733 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση αγοράς από την ημέρα των εκλογών έως τα μέσα Δεκεμβρίου, όταν η αποτίμησή της κορυφώθηκε στα 1,54 τρισεκατομμύρια δολάρια. Ενώ οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η εμφάνιση του Μασκ ως δωρητής του εκλεγμένου προέδρου Τραμπ θα πληρώσει μερίσματα για τις εταιρείες του, μια ετήσια πτώση των πωλήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποιες δεύτερες εικασίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σύμβουλοι του Τραμπ συνιστούν στον εκλεγμένο πρόεδρο των ΗΠΑ να καταργήσει τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και να ανακαλέσει τους κανονισμούς για τον περιορισμό της χρήσης ορυκτών καυσίμων και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν τα συμβατικά αυτοκίνητα. Εάν αυτό γίνει πραγματικότητα τότε θα είναι πλήγμα για τα έσοδα και τις πωλήσεις που πραγματοποιεί η Tesla.
«Αυτός ο αριθμός είναι εντελώς μπαλαντέρ», δήλωσε ο Τζιν Μάνστερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης-επενδύσεων Deepwater Asset Management, σχετικά με τις παραδόσεις της Tesla για το τέταρτο τρίμηνο. Ο Μάνστερ είναι επιφυλακτικός σχετικά με το ότι ο Μασκ θα αποστασιοποιηθεί από τους πολιτικά αριστερούς καταναλωτές και θα αγκαλιάσει τους θαυμαστές του Τραμπ, οι οποίοι δεν έχουν αγοράσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η προοπτική κατάργησης των εκπτώσεων φόρου για αγορά EV θα μπορούσε να αποτελέσει πλήγμα για τις πωλήσεις της Tesla, πρόσθεσε.
Ο Μασκ υποστήριξε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ότι η Tesla βρίσκεται ανάμεσα σε δύο «κύματα ανάπτυξης» και προέβλεψε επανειλημμένα ότι η αυτονομία στην οδήγηση θα οδηγήσει σε μια επόμενη φάση ανάπτυξης του κλάδου. Το πρώτο ξεκίνησε όταν η εταιρεία άρχισε να κυκλοφορεί το πιο προσιτό EV της, το Model 3 sedan, και ακολούθησε με το εντυπωσιακό σπορ όχημα Model Y.
Είτε η Tesla καταφέρει να σημειώσει ανάπτυξη είτε όχι το 2024, η εταιρεία έχασε σημαντική δυναμική εν μέσω μιας ευρύτερης επιβράδυνσης στην παγκόσμια αγορά EV.
Ακόμη και όταν η κινεζική BYD συνέχισε ανοδικά τις πωλήσεις της, η εταιρεία βασιζόταν όλο και περισσότερο στη δύναμη της σειράς plug-in υβριδικών της. Η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η Volvo Car ήταν μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που μείωσαν τους στόχους τους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τα επόμενα χρόνια, κάποια στιγμή το 2024.
Στις ΗΠΑ, η επιχείρηση plug-in οχημάτων της Ford Motor προετοιμάζεται για μια ετήσια απώλεια 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και στην Ιαπωνία, μια πιθανή συνεργασία μεταξύ της Honda Motor και της Nissan Motor για την από κοινού εργασία στην ανάπτυξη λογισμικού, μπαταριών και άλλων εξαρτημάτων EV έχει δώσει τη θέση της σε σκέψεις για μία πλήρη συγχώνευση σε μια κοινή εταιρεία χαρτοφυλακίου.
Ακόμη και σε αυτό το πλαίσιο, ο Μασκ έχει προσφέρει μια αισιόδοξη άποψη για το 2025. Όταν η Tesla ανέφερε τελευταία τριμηνιαία κέρδη τον Οκτώβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος είπε ότι η καλύτερη εικασία του ήταν ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 20% έως 30% το επόμενο έτος.
Αυτή η προοπτική βασίζεται, εν μέρει, στο ότι η Tesla θα λανσάρει πιο προσιτά μοντέλα το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα οποία η εταιρεία δεν έχει ακόμη παρουσιάσει.
Διαβάστε ακόμη:
Οι δράσεις των τραπεζών για την κλιματική αλλαγή
Ποτοποιία Μαυράκη: Μια εταιρεία που δίνει κέφι στην αγορά εδώ και 160 χρόνια
Φόροι: Ποιες αλλαγές φέρνει το 2025 για μισθωτούς, επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες ακινήτων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα