Coca-Cola και PepsiCo: η αντιπαλότητα των δύο εταιρειών διαρκεί δεκαετίες, αλλά η πρώτη συνήθως φτάνει πρώτη στην κορυφή. Κι αυτό το τρίμηνο δεν ήταν διαφορετικό σε κάτι.
Οι μετοχές των «βασιλιάδων» των αναψυκτικών έχουν πιεστεί πολύ φέτος, από τα υψηλότερα επιτόκια και τις ανησυχίες των επενδυτών για τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις των φαρμάκων απώλειας βάρους όπως το Wegovy. (Η κεφαλαιοποίηση της Coca Cola ύψους 242 δισ. δολαρίων ξεπερνά αυτή της Pepsi κατά περίπου 20 δισ. δολάρια).
Ακόμα κι έτσι, όπως σημειώνει το CNBC, και οι δύο εταιρείες ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της Wall Street για τα αποτελέσματά τους στο τρίτο τρίμηνο και αύξησαν τις προβλέψεις τους για το σύνολο του έτους. Η ισχυρή ζήτηση για τα προϊόντα της Coca Cola οδήγησε την εταιρεία με έδρα την Ατλάντα να αυξήσει τις προβλέψεις της, ενώ οι βελτιώσεις στη διαχείριση του κόστους της Pepsi ενίσχυσαν τις προοπτικές για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους.
Αλλά μόνο η Coca Cola κατάφερε να αναφέρει αύξηση του όγκου των προϊόντων. Η μέτρηση, η οποία αφαιρεί τις επιπτώσεις της τιμολόγησης και του συναλλάγματος, έχει γίνει πιο κρίσιμη για τους επενδυτές τα τελευταία τρίμηνα, καθώς οι εταιρείες τροφίμων και ποτών παύουν να αυξάνουν τις τιμές που οδήγησαν στην αύξηση των πωλήσεων πέρυσι. Οι ίδιες αυτές αυξήσεις έχουν επίσης αποξενώσει ορισμένους αγοραστές που προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα από τα ψώνια τους.
Ο συνολικός όγκος της Coca Cola αυξήθηκε κατά 2% το τρίτο τρίμηνο, ενώ η Pepsi ανέφερε αμετάβλητο όγκο ποτών και μείωση 1,5% στον όγκο των τροφίμων της. Στη Βόρεια Αμερική, οι διαφορές μεταξύ των δύο επιχειρήσεων ήταν ακόμη πιο έντονες. Η Coke ανέφερε αμετάβλητο όγκο, ενώ η μονάδα ποτών της Pepsi στη Βόρεια Αμερική είδε τον όγκο να μειώνεται κατά 6%.
Η Coca Cola αύξησε επίσης τόσο τις ανώτερες όσο και τις κατώτερες προοπτικές της για το σύνολο του έτους , ενώ η Pepsi αύξησε μόνο τις προβλέψεις της για τα κέρδη της για το σύνολο του έτους, σηματοδοτώντας ότι οι καλύτερες προοπτικές μπορεί να μην οφείλονται στην υψηλότερη ζήτηση για τα προϊόντα της.
Ακολουθούν οι 5 βασικοί παράγοντες που βοήθησαν την Coca Cola να ξεπεράσει την Pepsi:
1) Η στρατηγική τιμολόγησης
2) Τα πιο δυνατά brands
3) Οι πιο εξωστρεφείς δραστηριότητες
4) Η διεθνής παρουσία
5) Το franchise της εμφιάλωσης σε ανεξάρτητους εμφιαλωτές
Διαβάστε ακόμα
Μέγαρο Μαξίμου: Σαφές σχέδιο με ορίζοντα τετραετίας για τις επόμενες μεταρρυθμίσεις
Λόρα Κινγκ: Ποια είναι η «βασίλισσα του χαβιαριού» – Προμηθεύει το Μπάκιγχαμ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ