search icon

Αγορές

Νέα IPO στη Wall Street – «Ντεμπουτάρει» η Instacart

Στόχος η άντληση έως 660 εκατ. δολαρίων - Την Τρίτη η έναρξη της διαπραγμάτευσης των μετοχών

Ακόμη μία εταιρεία ετοιμάζεται να υποδεχθεί το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, καθώς λίγες ημέρες μετά την Arm Holdings, «ντεμπούτο» στον Nasdaq κάνει και η Instacart, η online εταιρεία παράδοσης φρούτων και λαχανικών.

Με την επωνυμία Maplebear, η Instacart θα προσπαθεί τη Δευτέρα να αντλήσει έως και 660 εκατ. δολάρια από την Αρχική Δημόσια Προσφορά (IPO), η οποία αποτιμά την εταιρεία στο ποσό των 9 δισ. δολαρίων.

Η πρώτη διαπραγμάτευση των μετοχών θα ξεκινήσει την Τρίτη (19/9).

Η εταιρεία από το Σαν Φρανσίσκο θέλει να αξιοποιήσει το θετικό momentum, καθώς μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η βρετανική Arm Holdings υλοποίησε τη μεγαλύτερη IPO του 2023, με τη μετοχή να καταγράφει στη συνέχεια άλμα άνω του 25%.

Εάν η Instacart παρουσιάσει μια αντίστοιχα θετική πορεία, τότε οι αναλυτές πιστεύουν ότι αυτό θα προλειάνει το έδαφος και για νέες εισαγωγές στη Wall Street. Μην ξεχνάμε ότι την Τρίτη αναμένεται και η IPO της τεχνολογικής start up Klaviyo.

Μεγάλοι επενδυτές έχουν ήδη δεσμευτεί να επενδύσουν στην Instacart, με το όνομα της PepsiCo να είναι αυτό που ξεχωρίζει. Μερίδιο μετοχών θα αποκτήσουν και οι Norges Bank, TCV, Sequoia, D1 Capital, Valiant Capital, οι οποίες από κοινού θα αγοράσουν το 60% των προ διάθεση μετοχών.

Ιδρυθείσα το 2012, η Instacart έκανε το μεγάλο «μπαμ» κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν η αποτίμησή της έφθασε έως τα 39 δισ. δολάρια.

Η επιστροφή στην κανονικότητα, τα υψηλότερα επιτόκια των κεντρικών τραπεζών και η πιθανότητα ύφεσης στην οικονομία, άσκησαν σημαντικές πιέσεις στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η τελευταία εσωτερική αποτίμηση να «πέσει» στα 13 δισ. δολάρια.

Την Παρασκευή, λίγο πριν το επίσημο ντεμπούτο, η διοίκηση της Instacart αναθεώρησε επί τα βελτίω την IPO στο εύρος 26 έως 28 δολαρίων, ανεβάζοντας τη αρχική χρηματιστηριακή αξία στα 9,3 έως 9,9 δισ. δολάρια.

Η διευθύνουσα σύμβουλος, Φίντζι Σίμο, η οποία αντικατέστησε τον ιδρυτή Απούρβα Μέτα το 2021, έχει προσπαθήσει να αναδιαρθρώσει πλήρως τη δομή των δραστηριοτήτων, κάνοντας στροφή στη διαφήμιση και στην τεχνολογία, αξιοποιώντας τη μεγάλη βάση πελατών και αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την παράδοση φρούτων και λαχανικών.

Στο α’ εξάμηνο του 2023, η εταιρεία παρουσίασε κέρδη 242 εκατ. δολαρίων έναντι ζημιών 74 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Τα έσοδα, δε, διευρύνθηκαν κατά 31%.

Διαβάστε ακόμα

Stefanos ante portas Syriza και ο Τσίπρας κάνει πάρτι(!), τα μυστήρια της ΑNEK και τα… σιγομαγειρέματα, το εργοτάξιο και ο χορτάτος μάνατζερ

Τράπεζες: «Φουντώνει» ο ανταγωνισμός από τον 5ο πόλο – Τα μηνύματα Μητσοτάκη και οι σκέψεις των «πρωταγωνιστών»

Υποχρεωτικά ασφάλιση, MyDATA, POS – Μετρητά μόνο κάτω από €500

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version