Οι προτεινόμενοι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ θα πλήξουν την οικονομική ανάπτυξη των ΗΠΑ μέχρι το 2026, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Morgan Stanley, Σεθ Κάρπεντερ.

Ο Τραμπ έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να επιβάλει γενικούς δασμούς 10% έως 20% σε όλες τις εισαγωγές, μαζί με επιπλέον δασμούς που κυμαίνονται από 60% έως 100% στα αγαθά που εισάγονται από την Κίνα. Κατά τη διάρκεια του προεδρικού ντιμπέιτ του Σεπτεμβρίου, περιέγραψε την προσέγγιση αυτή ως μέσο για την απόσπαση κεφαλαίων από τις ανταγωνίστριες χώρες.

Υπάρχει επίσης ένα ζήτημα σχετικά με το πότε και πόσο γρήγορα θα εφαρμοστούν αυτοί οι δασμοί. Σε περίπτωση που τεθούν σε ισχύ όλοι μαζί, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ένα «μεγάλο αρνητικό σοκ» για την οικονομία, δήλωσε ο ίδιος στο CNBC στο περιθώριο της ετήσιας Συνόδου Κορυφής Ασίας-Ειρηνικού της Morgan Stanley στη Σιγκαπούρη.

Ο Κάρπεντερ, ο οποίος διατήρησε τη βασική υπόθεση της Morgan Stanley ότι οι δασμοί αυτοί θα επιβληθούν το 2025, δήλωσε ότι θα οδηγήσουν σε υψηλότερο πληθωρισμό.

«Στη συνέχεια, μέχρι το 2026, πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη αρχίζει να μειώνεται πολύ στις ΗΠΑ λόγω αυτών των δασμών και ορισμένων άλλων πολιτικών», προειδοποίησε.

«Είναι πολύ σαφές ότι οι δασμοί ανεβάζουν τον πληθωρισμό. Είναι πολύ σαφές ότι οι δασμοί αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη για τις ΗΠΑ, όχι μόνο για τις χώρες στις οποίες επιβάλλονται», προσέθεσε.

Ο Μαρκ Μάλεκ, στέλεχος της χρηματιστηριακής εταιρείας Siebert, σημείωσε ότι εάν επιβληθούν οι προτεινόμενοι δασμοί, ιδίως επιπλέον εκείνων που έχουν ήδη επιβληθεί από την κυβέρνηση Mπάιντεν, μια σειρά από τομείς, όπως ο τομέας των αυτοκινήτων, των καταναλωτικών ηλεκτρονικών, των μηχανημάτων, των κατασκευών και του λιανικού εμπορίου, θα βιώσουν υψηλότερο πληθωρισμό.

Ο προτεινόμενος από τον Τραμπ δασμός 60% στα κινεζικά προϊόντα, μαζί με τον υφιστάμενο δασμό 100% του Μπάιντεν στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, θα επηρεάσει «σημαντικά» την αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ ένας καθολικός δασμός 10% στις εισαγωγές ηλεκτρονικών ειδών θα αυξήσει το κόστος για εταιρείες όπως η Tesla, η Microsoft και η Apple, δήλωσε ο Μάλεκ. Αυτό το υψηλότερο κόστος θα μετακυλιστεί πιθανότατα στους καταναλωτές, προσέθεσε.

Αν και ο αμερικανικός πληθωρισμός τον Οκτώβριο κυμάνθηκε στο 2,6%, ελαφρώς περισσότερο από το 2,4% του Σεπτεμβρίου, έχει υποχωρήσει μετά από χρόνια και έχει ωθήσει την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ στη μείωση των επιτοκίων.

Σε περίπτωση που θεσπιστούν σαρωτικοί δασμοί, οι αγορές θα μπορούσαν να τιμολογήσουν εξ ολοκλήρου έλλειψη μειώσεων των επιτοκίων για το 2025, δήλωσε ο Μπεν Έμονς, επικεφαλής επενδύσεων και ιδρυτής της FedWatch Advisors, προσθέτοντας ότι οι δασμοί θα μπορούσαν επίσης να «περιορίσουν» την ανάπτυξη.

Διαβάστε ακόμη 

ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά η κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων στην Ελλάδα ισχύος 100MW

Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών

Commerzbank: Πώς η Μπετίνα Όρλοπ προσπαθεί να εμποδίσει την εξαγορά από την UniCredit

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα