Το αργό πετρέλαιο στο Λονδίνο υποχώρησε κάτω από τα 40 δολάρια το βαρέλι για πρώτη φορά από τα τέλη Ιουνίου μετά την παρακμή της ζήτησης και των ασθενέστερων μετοχών που μειώνουν το κλίμα της αγοράς.
Τα συμβόλαια Οκτωβρίου για την ευρωπαϊκή ποικιλία Brent υποχωρεί κατά 6,12% στα $39,44 το βαρέλι.
Ο συνδυασμός μιας σταδιακής ανάκαμψης της ζήτησης στην Ασία, το τέλος της θερινής περιόδου οδήγησης των ΗΠΑ και η αυξημένη προσφορά από τη συμμαχία του ΟΠΕΚ+ σηματοδοτούν μια ζοφερή βραχυπρόθεσμη προοπτική για τις τιμές του πετρελαίου.
Η πτωση στη Wall Street πίεσαν επιπλέον την τιμή του και λειτούργησε καταλυτικά για να σπάσει το βασικό ψυχολογικό όριο των 40$ ανά βαρέλι. Η τριήμερη υποχώρηση του Nasdaq 100 ξεπέρασε το 10%.
Η ζήτησης «θα επιδεινωθεί επιπλέον», ανέφερε ο Τζον Κίλνταφ, συνεργάτης της Again Capital LLC. Το «έντονο ράλι στο δολάριο» και «το σημαντικό ξεπούλημα στο χρηματιστήριο» επιδεινώνει την πτώση -και αυξάνει το ρίσκο για την ψυχολογία της αγοράς μετά το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών», πρόσθεσε.
Εν τω μεταξύ, μόνο τέσσερα από τα 10 ασιατικά διυλιστήρια που ρωτήθηκαν από το Bloomberg δήλωσαν ότι θα αυξήσουν τις παραγγελίες αργού από τη Σαουδική Αραβία μετά τις περικοπές τιμών για τον Οκτώβριο που ανακοίνωσε το βασίλειο, καθώς η κατανάλωση παραμένει σημαντικά κάτω από τα επίπεδα που είχε πριν την πανδημία. Η Abu Dhabi National Oil Co. ανακοίνωσε επίσηε μειώσεις τιμών την Τρίτη. Ήταν η πιο πρόσφατη αντίδραση παραγωγού στην παγκόσμια υποτονική ζήτηση.
Τα συμβόλαιο Brent παράδοσης Νοεμβρίου μειώθηκε κατά $2,16 στα $39,85 το βαρέλι στις 9:53 π.μ. στη Νέα Υόρκη.
Το West Texas Intermediate για παράδοση Οκτωβρίου υποχώρησε κατά $3,09, στα 36,68 $ το βαρέλι.
Σε συνδυασμό με τις ανησυχίες σχετικά με τη ζήτηση ενέργειας από την Κίνα, οι εντάσεις αυξάνονται μεταξύ Πεκίνου και Γουάσινγκτον. Ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι σκοπεύει να περιορίσει την οικονομική σχέση των ΗΠΑ με την Κίνα, απειλώντας να τιμωρήσει τις αμερικανικές εταιρείες που δημιουργούν θέσεις εργασίας στο εξωτερικό και σχεδιάζει να απαγορεύει σε αυτές που δραστηριοποιούνται στην Κίνα να παίρνουν έργα στις ΗΠΑ.
Ένα διευρυμένο contango τόσο στο Brent όσο και στο WTI, σε συνδυασμό με μια πτώση των τιμών των δεξαμενόπλοιων, μπορεί επίσης να αρχίσει να ενθαρρύνει εκ νέου την πλωτή αποθήκευση. Η αποθήκευση αργού στη θάλασσα έχει γίνει και πάλι κερδοφόρα για τη βορειοδυτική Ευρώπη και τη Μεσόγειο, σύμφωνα με το Bloomberg.