Σημαντική άνοδο κατέγραψαν στο μεγαλύτερο μέρος τους οι μετοχές των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, μια ημέρα μετά την ανακοίνωση της  Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι επιβάλλει υψηλότερους δασμούς έως και 38%  στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, μεταδίδει το CNBC .

Η κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD, η οποία ήταν η μετοχή με τα μεγαλύτερα κέρδη στον δείκτη Hang Seng στο Χονγκ Κονγκ, σημείωσε άλμα 8% κατά τη διάρκεια των πρωινών συναλλαγών, μειώνοντας στη συνέχεια τα κέρδη της στο 6%. Η Geely σημείωσε άνοδο περίπου 4% αρχικά, ενώ η  Nio και η Li Auto είδαν τις μετοχές τους να ανεβαίνουν περίπου 1,5%. Η SAIC που υποστηρίζεται από το κράτος σημείωσε πτώση 1,5% στις απογευματινές συναλλαγές.

Οι αναλυτές της Citi δήλωσαν ότι οι πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ ήταν «γενικά μετριοπαθείς» ενώ ένας αναλυτής της Morningstar επεσήμανε ότι οι πρόσθετοι δασμοί ήταν «μέτριας έντασης» σε σύγκριση με τις αυξήσεις των ΗΠΑ στα κινεζικά EVs τον περασμένο μήνα.

Την Τετάρτη, η ΕΕ ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει επιπλέον δασμούς στους κινεζικούς φορείς παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος με μεγάλο αποτύπωμα στην Ευρώπη. Η BYD θα υπόκειται σε πρόσθετους δασμούς 17,4%, η Geely θα λάβει επιπλέον δασμό 20%. Η SAIC θα πρέπει να καταβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 38,1% – τον υψηλότερο μεταξύ των τριών. Τα ποσοστά αυτά έρχονται να προστεθούν στον συνήθη δασμό 10% που ήδη επιβάλλεται στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Και οι τρεις κατασκευαστές συμμετείχαν στο δείγμα της έρευνας της ΕΕ, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Άλλες κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν υποβλήθηκαν σε δειγματοληψία, θα επιβαρυνθούν με πρόσθετους δασμούς 21%, ενώ όσες δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα θα αντιμετωπίσουν πρόσθετους δασμούς 38,1%, δήλωσε η Επιτροπή.

Η ΕΕ ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών συσκευών επωφελούνται από «αθέμιτες επιδοτήσεις», οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την «απειλή οικονομικής ζημίας» για τη βιομηχανία ηλεκτρικών συσκευών της ΕΕ.

«Η κίνηση είναι μέτρια σε σύγκριση με τους αυστηρούς δασμούς 100% στις κινεζικές εισαγωγές EV στις ΗΠΑ, που αυξήθηκαν από 25% τον περασμένο μήνα, από την κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν και οι προσωρινοί δασμοί 25% είναι σύμφωνοι με τις προσδοκίες της αγοράς για 20%-25%, κατά την άποψή μας», δήλωσε ο Βίνσεντ Σουν, αναλυτής μετοχών της Morningstar, σε σημείωμά του.

Οι αναλυτές της Citi δήλωσαν τι η αύξηση των δασμών είναι «γενικά μέτριες» σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις τους για 25% έως 30%. «Οι τιμωρητικοί δασμοί θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά δεν θα εκτροχιάσουν τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της Κίνας», αναφέρει η Citi.

Διαβάστε ακόμη

Scope Ratings: Η ακροδεξιά μπορεί να εμποδίσει τα επενδυτικά πλάνα της ΕΕ ύψους €500 δισ. (γράφημα)

PAL (Παλαμήδης): Ολοκληρωτική καταστροφή της αποθήκης του εργοστασίου από την πυρκαγιά (pics)

Λιμάνι Καβάλας: Στη Βουλή η ψήφιση και η κύρωση των συμβάσεων για την αξιοποίηση του

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ