H βρετανική τράπεζα HSBC, σε ειδικό report της για τις Jumbo και ΟΠΑΠ, επαναλαμβάνει τη σύσταση αγοράς (buy) και για τις δύο μετοχές, με τιμή στόχο για την πρώτη στα 33 ευρώ (αμετάβλητη) και για τη δεύτερη στα 19 ευρώ (από 20 ευρώ). Ο οίκος αναφέρει για τη Jumbo ότι ανακοίνωσε σταθερή κερδοφορία στο β’ περυσινό εξάμηνο και η διοίκηση της επικεντρώνεται και πάλι στη Ρουμανία ως πολυετή ευκαιρία ανάπτυξης. Παράλληλα, για τον ΟΠΑΠ, εκτιμά ότι η διαδικτυακή πρόταση του βρίσκεται ακόμη σε στάδιο ανάπτυξης και παραμένει βασικός μακροπρόθεσμος μοχλός ανάπτυξης.
«Η Jumbo θα αναπτυχθεί με την επέκταση του χώρου. Πιστεύουμε ότι διαρθρωτικά, η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε μακρόχρονη φάση της αναπλήρωσης, προσφέροντας ισχυρές ευκαιρίες ανάπτυξης στην Ευρωζώνη. Τα πρόσφατα στοιχεία του δείκτη PMI για τη μεταποίηση είναι θετικά και τα επίπεδα ανεργίας έχουν μειωθεί στην Ελλάδα, αν και ο πληθωρισμός των τροφίμων παραμένει μια ανησυχία για τους καταναλωτές. Συνολικά, βλέπουμε ότι αυτό είναι “καλός οιωνός” για τη Jumbo, η οποία διαθέτει ένα αποδεδειγμένο και ανθεκτικό επιχειρηματικό μοντέλο. Για το 2024 βλέπουμε έσοδα από την επαναλειτουργία δύο καταστημάτων στην Ελλάδα (που έκλεισαν λόγω της πλημμύρας το 2023) μαζί με τέσσερις νέες υπεραγορές.
Η Ρουμανία αποτελεί πολυετή ευκαιρία επέκτασης για τη Jumbo και αναμένουμε ότι θα συνεχιστεί η σταθερή επέκταση του χώρου μεσοπρόθεσμα, συμβάλλοντας στο 50% περίπου της πρόσθετης ανάπτυξης της Jumbo. Ο ισολογισμός της Jumbo παραμένει ισχυρός, ακόμη και μετά την καταβολή μερισμάτων ύψους 400 εκατ. ευρώ περίπου και την προπληρωμή ομολόγων ύψους 200 εκατ. ευρώ το 2023. Το καταβληθέν και προτεινόμενο μέρισμα για το 2024 συνεπάγεται απόδοση στο 6%, ενώ εμείς το εκτιμούμε σε περίπου 7% κατά τη διάρκεια των περιόδων πρόβλεψης. Τα επίπεδα κερδοφορίας στο β’ εξάμηνο πέρυσι ήταν ισχυρά και καλύτερα από ότι αναμέναμε, αλλά προβλέπουμε ομαλοποίηση/πίεση του μικτού περιθωρίου κέρδους το 2024. Μας αρέσει η προσέγγιση της διοίκησης να επικεντρωθεί ξανά στις διαθέσιμες ευκαιρίες ανάπτυξης, αναλαμβάνοντας το προβάδισμα στη μείωση των τιμών και οδηγώντας σε μια ισχυρότερη αξία για τους καταναλωτές. Βλέπουμε επιδείνωση της γεωπολιτικής κατάστασης στην περιοχή και επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού ως βασικούς αρνητικούς καταλύτες για την Jumbo», εξηγεί η τράπεζα.
Αναφορικά με τον ΟΠΑΠ, η ανάπτυξη των διαδικτυακών καναλιών αποτελεί κλειδί. «Μας αρέσει η προσέγγιση του ΟΠΑΠ για αναβάθμιση και ψηφιοποίηση της λιανικής αγοράς του, η οποία υποστηρίζει σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης, παρά το αυξανόμενο μερίδιο των διαδικτυακών καναλιών. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι το online θα παραμείνει το σημαντικότερο αναπτυξιακό στοιχείο για τον ΟΠΑΠ, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να καινοτομεί την προσφορά της και να οδηγεί σε ισχυρότερες εμπορικές πρωτοβουλίες με την πάροδο του χρόνου.
Εκτιμούμε ότι το μερίδιο του online θα αυξηθεί από +24% το 2023 σε +27% έως το 2026. Η διοίκηση πιστεύει ότι ολόκληρη η διαδικτυακή πρόταση βρίσκεται στα αρχικά στάδια ανάπτυξης και η εταιρεία θα συνεχίσει να προσθέτει νέα παιχνίδια και να ενισχύει τα επίπεδα δέσμευσης των πελατών με την πάροδο των ετών. Συνολικά, βλέπουμε ισχυρή βιωσιμότητα των ισχυρών περιθωρίων EBITDA του ΟΠΑΠ, των σταθερών επιπέδων ταμειακών ροών και των ισχυρών μερισματικών πληρωμών (απόδοση πάνω από 7%) και ως εκ τούτου διατηρούμε την αξιολόγηση αγοράς (buy) για τη μετοχή σε αναθεωρημένη τιμή-στόχο των 19,00 ευρώ από 20,00 ευρώ, βάσει των αλλαγών στις εκτιμήσεις μας», καταλήγει η τράπεζα.
Διαβάστε ακόμη
Η παγκόσμια οικονομία στη δίνη της απρόβλεπτης σύγκρουσης Ιράν – Ισραήλ
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 19,7% στον τζίρο των καταλυμάτων τον Φεβρουάριο
Ανάλυση BBC: Ισραήλ – Ιράν: Ο μυστικός πόλεμος βγήκε από τις… σκιές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ