Σημαντικές προκλήσεις «βλέπει» για τον κλάδο των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων η Goldman Sachs, συστήνοντας στους πελάτες της να πουλήσουν τις μετοχές της Fiat Chrysler Automobiles και της Daimler που διατηρούν στα χαρτοφυλάκιά τους.
«Μεγάλα ονόματα της αυτοκίνησης και οι αποτιμήσεις τους έχουν βαλτώσει εδώ και αρκετά χρόνια», αναφέρει ο αναλυτής George Galliers σε σημείωμά του. Οι εμπορικές εντάσεις, τα σκάνδαλα με την παραποίηση των στοιχείων για τις εκπομπές ρύπων, οι συνεχείς αλλαγές τεχνολογίας αλλά και οι πωλήσεις που συνεχώς μειώνονται , συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά τις επιδόσεις της τιμής ανά μετοχή των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η πτώση κατά 5% των πωλήσεων κατά το α’ εξάμηνο του έτους, τα προβλήματα που σημειώθηκαν με την εισαγωγή στην αγορά του νέου GLE SUV της Mercedes, αλλά και η αγορά φορτηγών της Βόρειας Αμερικής που έχει κορεστεί, εξηγούν τις απαισιόδοξες προβλέψεις της Goldman για την Daimler.
Τι συμβαίνει όμως με την αρνητική στάση που τηρούν οι αναλυτές έναντι της Fiat Chrysler, που σχεδόν τριπλασίασε τις πωλήσεις της την περασμένη 10τία και που τώρα αυξάνει τις πωλήσεις της μειώνοντας την απόσταση από Ford ή GM;
Σύμφωνα με το TheFly.com, το τμήμα Βορείου Αμερικής της Fiat γενικά έχει ξεπεράσει τους ανταγωνιστές του την τελευταία τριετία σε επιδόσεις. Ωστόσο η αγορά αυτοκινήτου της Β. Αμερικής (όπως και η αγορά φορτηγών) έχει κορεστεί πλέον και γι’ αυτό η Goldman «βλέπει» περιορισμένα περιθώρια αύξησης κέρδους από τη Βόρεια Αμερική..
Στο μεταξύ, στην Ευρώπη, οι αναλυτές πιστεύουν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται χρόνο για να ξεπεράσει τις προκλήσεις, ενώ η τάση των πωλήσεων στη Λατινική Αμερική είναι μάλλον απρόβλεπτη.
Ολα αυτά συνηγορούν στις προβλέψεις της Goldman ότι τα κέρδη της Fiat για φέτος θα είναι κατά 5% λιγότερα από αυτό που αναμένουν άλλοι αναλυτές.