(upd) Για τη χειρότερη συνεδρίαση στην ιστορία της ετοιμάζεται η Snap, καθώς η μετοχή της δημοφιλούς εταιρείας social media (Snapchat) βουλιάζει κατά τουλάχιστον 40% λίγο μετά το άνοιγμα του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης.
Οι εκτεταμένες ρευστοποιήσεις οφείλονται στην προειδοποίηση ότι η εταιρεία δεν πρόκειται να επιτύχει τους προκαθορισμένους οικονομικούς στόχους για το τρέχον β’ τρίμηνο του 2022.
«Από τις 21 Απριλίου, όταν και δημοσιεύθηκαν οι εκτιμήσεις, το μακροοικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί σημαντικά και με ταχύτερο ρυθμό απ’ ό,τι περιμέναμε» γνωστοποίησε η διοίκηση της εταιρείας.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια της μείωσης των διαφημιστικών εσόδων, καθώς αρκετές επιχειρήσεις «βάζουν» μαχαίρι στις δαπάνες υπό τον φόβο μιας επερχόμενης ύφεσης στην αμερικανική οικονομία.
Το πρόβλημα δε, αποκτά ευρύτερες διαστάσεις, καθώς φαίνεται ότι επηρεάζει και τις υπόλοιπες τεχνολογικές μετοχές. Η Meta (Facebook) χάνει τουλάχιστον 7%, η Pinterest κατά 14%, ενώ Google και Twitter υποχωρούν κατά 4% και κατά 3%, αντίστοιχα.
Συνολικά, οι σημερινές απώλειες των μεγάλων εταιρειών social media υπολογίζονται σε 104 δισ. δολάρια σε όρους κεφαλαιοποίησης.
«Περιμένουμε οι διαφημίσεις στις διαδικτυακές πλατφόρμες να επηρεαστούν από την υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών» εκτιμά η Morgan Stanley, σε σημείωμα προς τους επενδυτές. Υπενθυμίζεται ότι το αμερικανικό ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 1,4% στο α’ τρίμηνο, χωρίς να αποκλείεται και νέα μείωση το επόμενο τρίμηνο.
Οι φόβοι για τον πληθωρισμό, οι ανησυχίες για την αύξηση των επιτοκίων (από τις κεντρικές τράπεζες), οι συνεχιζόμενες αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν αναγκάσει μεγάλα brands να αναθεωρήσουν το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης για το τρέχον τρίμηνο.
Κι αυτό, φυσικά, επηρεάζει αρνητικά εταιρείες, όπως η Snap, η οποία καλείται να προβεί σε περικοπές προκειμένου να αντισταθμίσει τις πιθανές απώλειες.
Διαβάστε επίσης:
Aegean: Σύσταση «buy» και τιμή – στόχο 6,30 ευρώ από την Eurobank