Παρά τα μικτά πρόσημα, ο πανευρωπαϊκός Stoxx 600 διατήρησε το επταήμερο ανοδικό σερί.
Τα χρηματιστήρια εμφάνισαν διχασμένη εικόνα, με το Βορρά να εμφανίζει απώλειες και το Νότο κέρδη, ενδεικτικό της ισορροπίας δυνάμεων εν μέσω θετικών εταιρικών μάκρο αλλά και ανησυχιών για εμπόριο και shutdown στις ΗΠΑ.
Ο Stoxx 600 έκλεισε με οριακή άνοδο 0,15% στις 365,55 μονάδες.
Σημαντικά κέρδη 1,9% κατέγραψε ο τεχνολογικός κλάδος, στον απόηχο ισχυρών αποτελεσμάτων, με τη μετοχή της σουηδικής Hexagon να σημειώνει «άλμα» 8,5%.
Ήπιες πιέσεις δέχτηκε ο ευρωπαϊκός κλάδος αυτοκινήτων, με τον σχετικό δείκτη να υποχωρεί κατά 0,28%.
Η μετοχή της Daimler υποχώρησε κατά 1,8%, ενώ νωρίτερα είχε καταγράψει απώλειες άνω του 3%, καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε μια πτώση 22% στα λειτουργικά κέρδη για το δ’ τρίμηνο του 2018, ενώ στο σύνολο του 2018, τα καθαρά της κέρδη «βούλιαξαν» κατά 28%.
Με οριακές απώλειες 0,3% έκλεισε η μετοχή της Volkswagen, ενώ η γαλλική Peugeot υποχώρησε κατά 1,6%.
Στη Φρανκφούρτη, ο δείκτης DAX υποχώρησε κατά 0,38% στις 11.324,72 μονάδες, ο FTSE 100 στο Λονδίνο έκλεισε με οριακές απώλειες 0,06% στις 7.173,09 μονάδες, ενώ ο CAC 40 στο Παρίσι σημείωσε πτώση 0,08% στις 5.079,05 μονάδες.
Πιέσεις στο γερμανικό χρηματιστήριο άσκησαν και τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις της Γερμανίας, που έδειξαν περαιτέρω για τον Δεκέμβριο του 2018.
Ειδικότερα, οι βιομηχανικές παραγγελίες υποχώρησαν κατά 1,6%, έναντι πτώσης 0,2% του προηγούμενου μήνα, ενώ οι αναλυτές προέβλεπαν αύξηση 0,3%.
Σε ετήσια βάση, οι γερμανικές βιομηχανικές παραγγελίες «βούλιαξαν» κατά 7%, έναντι ετήσιας πτώσης 3,4% του Νοεμβρίου. Η μετοχή της BNP Paribas ενισχύθηκε κατά 1,8% παρά το γεγονός ότι η μεγαλύτερη τράπεζα της Γαλλίας υποβάθμισε τους στόχους της για τα κέρδη και τα έσοδα του 2020, μετά από ένα δύσκολο δ’ τρίμηνο.
Στον αντίποδα, ο FTSE MIB στο Μιλάνο κατέγραψε άνοδο 0,82% κι έκλεισε στις 19.996,47 μονάδες.
Άνοδο 4% κατέγραψε η μετοχή της Alstom, ενώ της Siemens υποχώρησε κατά 1%, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση απέρριψε τελικά, όπως αναμενόταν ευρέως, τη συμφωνία συγχώνευσης των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών, με την Κομισιόν να αναφέρει ότι το deal θα έπληττε τον ανταγωνισμό και θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές για τους καταναλωτές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπλόκαρε επίσης την προσφορά της γερμανικής εταιρείας χαλκού Wieland-Werke AG για την εξαγορά μιας επιχειρηματικής μονάδας της Aurubis, της μεγαλύτερης χαλυβουργίας της Ευρώπης, αναφέροντας ότι θα μπορούσε να ωθήσει υψηλότερα τις τιμές καταναλωτή.
Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών δήλωσε πως η Γαλλία και η Γερμανία θα εργαστούν από κοινού σε ένα νέο πλαίσιο ευρωπαϊκών κανόνων αναφορικά με τον ανταγωνισμό στις βιομηχανίες, το οποίο θα «ταιριάζει καλύτερα» στον 21ο αιώνα.