Μία «ανάσα» από τα φετινά χαμηλά τους βρέθηκαν οι μετοχές των διυλιστηρίων (Motor Oil και HELLENiQ ENERGY), ενώ συνεχίζουν να διαπραγματεύονται με σημαντικό discount έναντι των ομοειδών τίτλων στην ΕΕ. Σήμερα «μαζεύουν» ένα μέρος των απωλειών τους, κερδίζοντας αμφότερες πέριξ του +1,5%.

Προηγουμένως, στη συνεδρίαση της Πέμπτης (3/10), η Motor Oil είχε ισοφαρίσει το φετινό αρνητικό ρεκόρ κλεισίματος (20,86 ευρώ) της 20ής Σεπτεμβρίου, φτάνοντας έως τα 20,68 ευρώ στα χαμηλά ημέρας. Ενδοσυνεδριακά, η μετοχή είχε υποχωρήσει έως τα 20,62 ευρώ (13 Αυγούστου). Για να βρούμε χαμηλότερες τιμές, πρέπει να «ταξιδέψουμε» πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στο Δεκέμβριο του 2022.

Λίγο μεγαλύτερη απόσταση -αλλά σε καμία περίπτωση αρκετή- από τα χαμηλά έτους κρατά η HELLENiQ ENERGY. Το έτερο διυλιστήριο «έπεσε» χθες στα 6,9 ευρώ, με χαμηλό ημέρας τα 6,89 ευρώ. Σημειώνεται ότι τα αρνητικά ρεκόρ της μετοχής εντοπίζονται στη συνεδρίαση της «Μαύρης Δευτέρας» για τις αγορές, 5 Αυγούστου, και ειδικότερα στα 6,8 ευρώ (κλείσιμο) και στα 6,75 ευρώ (ενδοσυνεδριακό).

Χωρίς να υπολογίζεται η σημερινή ανάκαμψη, η Motor Oil διολισθαίνει φέτος κατά -12,21% και η HELLENiQ ENERGY κατά -5,22%. Ταυτόχρονα, η «ψαλίδα» από τα υψηλά έτους έχει ανοίξει στο -26,96% (28,56 ευρώ, πρόκειται και για ιστορικό υψηλό – 23 Μαΐου) και στο -21,68% (8,81 ευρώ – 15 Μαΐου), αντίστοιχα.

Οι πτωτικές τάσεις των δύο μετοχών έχουν δημιουργήσει ελκυστικά σημεία εισόδου για τους επενδυτές, από τη στιγμή μάλιστα που η μέση τιμή στόχος των αναλυτών για τη Motor Oil βρίσκεται στα 28,81 ευρώ και για την HELLENiQ ENERGY στα 8,19 ευρώ. Το περιθώριο ανόδου (upside) καθορίζεται στο +36% και το +17%, αντίστοιχα.

Τι μεσολάβησε στο «ταξίδι» από τα υψηλά στα χαμηλά

Όπως προαναφέραμε, οι φετινές κορυφές των διυλιστηρίων εντοπίζονται στα μέσα Μαΐου, όταν δηλαδή το Χρηματιστήριο Αθηνών είχε «χτυπήσει» τα ρεκόρ 13ετίας των 1.500+ μονάδων. Έκτοτε, αρκετές εξελίξεις λειτούργησαν ως «βαρίδι» για τους δύο τίτλους.

Καταλυτικό ρόλο είχε η επιβολή φόρου στα διυλιστήρια τον περασμένο Ιούνιο. Ειδικότερα, πρόκειται για συνεισφορά αλληλεγγύης ποσοστού 33% που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση και αφορούσε τα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών διύλισης για το 2023.

Εν συνεχεία και πιο συγκεκριμένα τον Αύγουστο αποφασίστηκε η αφαίρεση της MOH από τον MSCI Standard Greece και η μεταφορά του στο δείκτη Small Cap. Είχε μεσολαβήσει τον Ιούλιο η έκδοση 5ετούς ομολόγου από την HELLENiQ ENERGY, με τις προσφορές να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.

Δυσάρεστο συμβάν ήταν και η πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις (παλιά διυλιστήρια) της Motor Oil στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου. Η φωτιά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, αν αναφέρθηκαν τρεις ελαφρά τραυματίες στο περιστατικό. Η εταιρεία διευκρίνισε πως είναι πλήρως ασφαλισμένη για τις βλάβες από την πυρκαγιά, ενώ τα διυλιστήρια συνέχισαν τη λειτουργία τους με μειωμένη δυναμικότητα.

Να σημειωθεί, πάντως, πως αμφότεροι οι όμιλοι παρουσίασαν σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας τους σε επίπεδο β’ τριμήνου και α’ εξαμήνου.

Διαβάστε ακόμη

Πού χτυπούν οι ανακτήσεις κόκκινων δανείων – Ποιες μέριμνες λαμβάνουν οι servicers

Citigroup: Η δύναμη της τουρκικής λίρας φρενάρει τις εισροές

Οι χαμένοι «θησαυροί» των βυθών: Τι συμβαίνει στους ωκεανούς με τα χιλιάδες χαμένα εμπορευματοκιβώτια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα