search icon

Αγορές

Χρυσός: Γιατί οι πωλήσεις του στην Ινδία πέφτουν συνεχώς

Οι όγκοι πωλήσεων αναμένεται να «μείνουν στάσιμοι» το έτος έως τον Μάρτιο του 2025, σύμφωνα με την Crisil, μια ινδική εταιρεία ανάλυσης που ανήκει στην S&P Global

Αποτελεί δημοφιλή επιλογή για όλους τους επενδυτές, θεσμικούς και retail. Είναι τόσο δημοφιλής που η αμερικανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Costco άρχισε να πουλά ράβδους χρυσού. Οι μπάρες, βάρους μια ουγγιάς ξεπούλησαν σε μερικές ώρες, επανεμφανίστηκαν σε πώληση ακριβότερες (στα 1.949 δολάρια) και... ξαναξεπούλησαν

Η αγάπη των Ινδών για τον χρυσό θεωρείται ευρέως γνωστή. Παραδοσιακά είναι ένα απόθεμα αξίας για οικογένειες και έχει δεσμούς με τη Λάκσμι, την Ινδουιστική θεότητα του πλούτου και της ευημερίας. Τώρα, όμως, η αξία του χρυσού έχει σπάσει τα κοντέρ και πλέον οι πωλήσεις στα κοσμηματοπωλεία του Μπανγκαλόρ έχουν πέσει κατά 50%.

Ωστόσο, οι τιμές του πολύτιμου μετάλλου, το οποίο θεωρείται ευρέως ως αντιστάθμισμα έναντι του πληθωρισμού, έχουν αυξηθεί κατά 24% σε όρους ρουπίας τους τελευταίους 12 μήνες, λόγω των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή και στην Ουκρανία, καθώς και από τεράστια στοιχήματα από κερδοσκόπους στην Κίνα, η οποία έχει επισκιάσει την Ινδία ως τον μεγαλύτερο εισαγωγέα χρυσού στον κόσμο.

Παρά την τεράστια πολιτιστική του σημασία στα ινδουιστικά φεστιβάλ και γάμους, η ζήτηση για χρυσά κοσμήματα στην Ινδία μειώθηκε πέρυσι κατά 6%, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Χρυσού, σε σύγκριση με την αύξηση 10% στην Κίνα.

Οι όγκοι πωλήσεων αναμένεται να «μείνουν στάσιμοι» το έτος έως τον Μάρτιο του 2025, σύμφωνα με την Crisil, μια ινδική εταιρεία ανάλυσης που ανήκει στην S&P Global.

Η Titan, ένας βραχίονας κοσμημάτων και μόδας του ινδικού ομίλου Tata Sons, τον Μάιο σημείωσε κέρδη 7,9 δισ. Rs (95 εκατ. δολάρια) για το τέταρτο τρίμηνο, κατώτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Παρά το «πάθος της Ινδίας για τον χρυσό», η κλιμάκωση του κόστους θα έχει αντίκτυπο στις οικογένειες πριν από τους γάμους, δήλωσε στους Financial Times ο Σουρέντρα Μέτα, γενικός γραμματέας της ένωσης κοσμηματοπωλών και χρυσοχόων India Bullion and Jewelers Association.

«Έχουν δύο επιλογές: είτε να αγοράσουν μικρότερες ποσότητες είτε να αγοράσουν χαμηλότερα καράτια [καθαρότητα]», είπε. «Δεν βλέπω να διορθώνονται οι τιμές στο εγγύς μέλλον».

Ενώ οι Ινδοί είναι γνωστό ότι συγκεντρώνουν χρυσό για γάμους χρόνια νωρίτερα, με κάποιους να συσσωρεύονται από γενιά σε γενιά, οι αγορές της τελευταίας στιγμής είναι συχνά αναπόφευκτες.
Υπάρχουν πολλά «απροσδόκητα πράγματα» και ανακυκλώνονται παλαιά κοσμήματα για νέα αντικείμενα ως απάντηση στα «τρελά νούμερα» του χρυσού, πρόσθεσε ο ιδρυτής του χρυσοχοείου WedMeGood, Μεγκάρ Σαγκάρ Σαχάνι.

Η αύξηση του κόστους σε ολόκληρο το πακέτο ενός γάμου, από την πανδημία Covid και μετά, σημαίνει ότι «όσα χρήματα και αν ξοδέψετε, δεν κάνετε όσα κάνατε παλαιότερα, και οι τιμές του χρυσού δεν βοηθούν», δήλωσε στους FT ο Βιθίκα Αγκαρβάλ, συνιδρυτής της αριστοκρατικής Divya Vithika Wedding Planners στην Μπενγκαλαρού.

Οι πλούσιοι δεν πτοούνται

Αλλά ο Αγκαρβάλ είπε ότι αυτό δεν εμπόδισε τους πλούσιους από το να κάνουν μεγάλες αγορές.
«Όταν πρόκειται για πελάτες υψηλού επιπέδου, δεν έχει μεγάλη διαφορά», είπε. «Υπάρχουν κάποιοι κύκλοι…όπου ο παράγοντας επίδειξη είναι τεράστιος».

Η πιο μεγαλειώδης επίδειξη πρόκειται να είναι ο γάμος τον Ιούλιο του Ανάντ Αμπάνι – του νεότερου γιου του προέδρου της Reliance Industries και του πλουσιότερου ανθρώπου της Ασίας, Μουκές Αμπάνι.

Διαβάστε ακόμη

Microsoft – Apple: Γιατί αρνήθηκαν να παραμείνουν στο Διοικητικό Συμβούλιο της OpenAI

Wood: Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2,8% φέτος και 3% το 2025 (πίνακες)

Στο Ταμείο Ανάκαμψης το νέο σύστημα εντοπισμού αυθαιρέτων – Πώς θα λειτουργεί

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version