search icon

Αγορές

Burger, Botox και Birkin: H διστακτικότητα των καταναλωτών επηρεάζει Κίνα και ΗΠΑ

Πολλές εταιρείες προειδοποιούν ότι οι καταναλωτές τους στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες ξοδεύουν λιγότερα, αλλά για διαφορετικούς λόγους

Νέα Υόρκη, πριν

Στα μέσα του έτους, οι ηγέτες μερικών από τις μεγαλύτερες εταιρείες βλέπουν σημάδια προβληματισμού στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, αναφέρει η Wall Street Journal.

Από τα McDonald’s μέχρι τη Mercedes-Benz, τα στελέχη δηλώνουν ότι πολλοί καταναλωτές στην Κίνα και τις ΗΠΑ μειώνουν τις δαπάνες τους. Οι λόγοι είναι διαφορετικοί. Στην Κίνα, η ζήτηση επιβραδύνεται λόγω της προβληματικής αγοράς κατοικιών, των πιέσεων στους μισθούς και των ανησυχιών για μια «οικονομική καταιγίδα».

Στις ΗΠΑ, ορισμένα νοικοκυριά, ειδικά εκείνα με χαμηλότερα εισοδήματα, αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω του πληθωρισμού. Το υπουργείο Εργασίας ανέφερε ότι οι προσλήψεις επιβραδύνθηκαν τον Ιούλιο και το ποσοστό ανεργίας στις ΗΠΑ έφτασε στο 4,3%.

«Με ένα μεγάλο μέρος των παγκόσμιων καταναλωτικών δαπανών να βρίσκεται υπό πίεση, οι εταιρείες πρέπει τώρα να είναι πιο δημιουργικές όσον αφορά τους τρόπους που θα τις οδηγήσουν σε αύξηση εσόδων», δήλωσε ο Gregory Daco, επικεφαλής οικονομολόγος στην EY.

Να σημειωθεί ότι πολλές εταιρείες προειδοποίησαν ότι θα έχουν σημειώσει χαλάρωση στις πωλήσεις τους και μείωσαν τις προβλέψεις για τα κέρδη τους, αναφέροντας προβλήματα τόσο στις ΗΠΑ, όσο και την Κίνα.

Μειώνεται η όρεξη

Η PepsiCo σήμανε συναγερμό για τις καταναλωτικές δαπάνες και στις δύο χώρες. Τα τελευταία χρόνια, καθώς οι τιμές εκτινάχθηκαν στα ύψη, πολλοί καταναλωτές συνέχισαν να αγοράζουν Doritos και Lay’s τη στιγμή που έκαναν περικοπές από μεγαλύτερα έξοδα όπως γεύματα σε εστιατόρια ή ταξίδια. Τώρα σταματούν να παίρνουν και πατατάκια, είπε η PepsiCo.

Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικοί σχετικά με τις δαπάνες τους, δήλωσε ο Ramon Laguarta, διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo. «Αποταμιεύουν περισσότερα από όσα ξοδεύουν», είπε μιλώντας σε αναλυτές.

Η μετοχή της Heineken έκανε «βουτιά» ύψους 10% στις 29 Ιουλίου αφού η ολλανδική ζυθοποιία ανέφερε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη

Η μετοχή της Procter & Gamble  επίσης υποχώρησε την επόμενη μέρα, αφού ο κατασκευαστής του απορρυπαντικού Tide ανέφερε μια απροσδόκητη πτώση κατά 7% στα κέρδη.

Παρόλο που τα μέτρα για τον πληθωρισμό μετριάζονται στις ΗΠΑ, πολλοί καταναλωτές αισθάνονται τον σωρευτικό αντίκτυπο των τιμών που αυξάνονται για έτη, σε είδη πρώτης ανάγκης. Το υψηλό κόστος δανεισμού και η απότομη αύξηση του κόστους ασφάλισης ασκούν περαιτέρω πίεση στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών.

Η McDonald’s ανέφερε επιβράδυνση στις επισκέψεις από καταναλωτές χαμηλότερου εισοδήματος, μια τάση που η εταιρεία είπε ότι ξεκίνησε πέρυσι.

Η παρακμή της Κίνας

Ο πληθωρισμός δεν είναι πρόβλημα στην Κίνα, όπου οι εταιρείες αγωνίζονται να αυξήσουν τις τιμές για αρκετά χρόνια λόγω της χαμηλής ζήτησης. Αντίθετα, σύμφωνα με οικονομολόγους οι κινεζικές δαπάνες επιβραδύνονται επειδή οι άνθρωποι αποταμιεύουν χρήματα για να προστατευτούν σε περίπτωση μελλοντικών δυσκολιών, καθώς αντιμετωπίζουν μια βαθιά ύφεση στα ακίνητα και ανησυχούν για την πορεία της οικονομίας.

Η αύξηση των λιανικών πωλήσεων της Κίνας επιβραδύνθηκε στο 2% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο από 3,7% τον Μάιο.

Η εταιρεία AbbVie, που κατασκευάζει Botox είπε ότι οι αντίθετοι άνεμοι στην Κίνα έπληξαν τις πωλήσεις για το τμήμα αισθητικών φαρμακευτικών προϊόντων της το τρίμηνο του Ιουνίου και μείωσαν τις προοπτικές της για αυτή την κατηγορία τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα.

Τα Starbucks σημείωσαν ότι οι πωλήσεις τους στα καταστήματα των ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 2% το τρίμηνο του Ιουνίου. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη πτώση. Η αλυσίδα καφέ, αντιμετώπισε προβλήματα με τις πωλήσεις της και στην Κίνα, όπου μειώθηκαν κατά 14%, καθώς αντιμετωπίζει  έντονο ανταγωνισμό στη χώρα της Ασίας.

Η General Motors είπε ότι η ισχύς στην αγορά των ΗΠΑ αντισταθμίστηκε από την περαιτέρω διάβρωση στην Κίνα, όπου κατέγραψε απώλειες για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού από τις εγχώριες μάρκες. Η Mercedes-Benz και η Porsche είχαν και οι δύο σκληρότερο ανταγωνισμό στην Κίνα, σε ένα δύσκολο περιβάλλον γενικότερα.

Η Apple αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τη Huawei. Η κατασκευάστρια εταιρεία iPhone είπε ότι τα έσοδα στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της, μειώθηκαν περισσότερο από 6% το δεύτερο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η πολυτέλεια χάνει κάποια λάμψη

Οι κινέζοι καταναλωτές έχουν συμβάλλει στο να αναπτυχθούν μερικές μάρκες πολυτελείας, με αποτέλεσμα πλέον, οι προοπτικές τους να  είναι συνδεδεμένες με τις προοπτικές της Κίνας.

Ο όμιλος Richemont, που κατέχει μεταξύ άλλων την Cartier, ανέφερε πτώση 27% στις πωλήσεις στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο. Η εταιρεία Hermès, που κατασκευάζει τις δημοφιλείς τσάντες Birkin είπε ότι η δυναμική αύξησης των πωλήσεων συνεχίστηκε σε όλες τις περιοχές εκτός από την Ασία. Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις αυξήθηκαν μόλις 2%.

Η LVMH ανέφερε ότι ο πληθωρισμός και τα υψηλότερα επιτόκια έχουν επηρεάσει την αγοραστική δύναμη των επίδοξων πελατών της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Διαβάστε ακόμη

«Βουλιάζει» από επισκέπτες η Κνωσός – Εκτίμηση για ένα εκατομμύριο επισκέπτες το 2024

ΕΦΚΑ: Αναβλήθηκε για τα μέσα Νοεμβρίου η δίκη της υπαλλήλου που ζητούσε μίζες (vid)

Κικίλιας: «Στο κόκκινο» η μισή Ελλάδα μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο – Θα έχουμε μια πάρα πολύ δύσκολη εβδομάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version