Σε ισχυρή αύξηση της τιμής στόχου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στα 27,4 ευρώ από 24,8 ευρώ προηγουμένως, λαμβάνοντας υπόψη το deal για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή προχώρησε η Axia Research, διατηρώντας παράλληλα τη σύσταση buy (αγορά) για τη μετοχή.

Το περιθώριο ανόδου (upside) σε σύγκριση με το τελευταίο κλείσιμο (16,68 ευρώ την Παρασκευή 5 Ιουλίου) καθορίζεται πάνω από 64%, ενώ οι αναλυτές της ΑΧΙΑ τονίζουν τη μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην αποτίμηση της αγοράς για τον τομέα παραχωρήσεων και την πραγματική εσωτερική αξία. Επισημαίνουν επίσης πως η  μόχλευση δεν θα πρέπει να αποτελεί πλέον θέμα συζήτησης για τον ‘Όμιλο και ότι έχει γίνει πολύ πιο ξεκαθαρό πλέον το επενδυτικό story.

Αναλυτικά, όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή, τους τελευταίους 12 μήνες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προτιμώμενος μειοδότης για την παραχώρηση του πιο προσοδοφόρου αυτοκινητόδρομου της Ελλάδας (Αττική Οδός) μετά από προσφορά 3,27 δισ. ευρώ. Είναι επίσης ο προτιμώμενος μειοδότης για την κατασκευή και λειτουργία του μεγαλύτερου οδικού έργου στην Ευρώπη (ΒΟΑΚ), με αξία περίπου 2 δισ. ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος ανακοίνωσε πρόσφατα την επίτευξη συμφωνίας για την πώληση του μεριδίου του, ύψους 36,59%, που κατέχει στη θυγατρική στον χώρο των ΑΠΕ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, στη Masdar, εξαργυρώνοντας 0,9 δισ. ευρώ (πάνω από 50% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

Σε αυτό το σημείο, επισημαίνουν οι αναλυτές, η συνολική ισχύς του μετοχικού κεφαλαίου (καθαρή από τις δεσμεύσεις μετοχικού κεφαλαίου για ήδη ανατεθέντα έργα) την επόμενη περίοδο (2024-28) εκτιμάται σε περίπου 2 δισ. ευρώ, που θα μπορούσαν να διατεθούν έως και 9-10 δισ. ευρώ για την επιδίωξη νέων έργων παραχώρησης.

Σύμφωνα με την Axia, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα παραμείνει πολύ ενεργή στον αναπτυσσόμενο κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα, ενώ είναι έτοιμη να συμμετάσχει σε μεγάλους διαγωνισμούς παραχώρησης υποδομών στα Βαλκάνια. Για το σκοπό αυτό, ο όμιλος θα συμμετάσχει σε διαγωνισμούς αξίας άνω των 2 δισ. ευρώ τα επόμενα δύο χρόνια.

Σύμφωνα με την AXIA, η μόχλευση δεν αποτελεί θέμα πλέον. Δεδομένων των επενδύσεων εντάσεως κεφαλαίου που απαιτεί ο τομέας των υποδομών, η μόχλευση ήταν πάντα ένα θέμα συζήτησης σχετικά με το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και κάθε επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματος εκλαμβάνονταν ως επιβάρυνση του ισολογισμού. Μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, ο Όμιλος πλέον μπορεί να κυνηγήσει νέες προσοδοφόρες επενδύσεις διατηρώντας μια πιο μετριοπαθή μόχλευση στον ισολογισμό που πλέον εναρμονίζεται με κορυφαίους δείκτες σε διεθνές επίπεδο. Πιο αναλυτικά, μετά και την συναλλαγή, το καθαρό ταμείο της μητρικής εταιρείας εκτιμάται στα 600 εκατ. ευρώ με τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα στα 1,5 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, η ΑΧΙΑ αναμένει τα EBITDA του 2024 να κινηθούν στα 384 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2025, μετά και την έναρξη των παραχωρήσεων για Εγνατία και Αττική Οδό (από τον Ιούλιο του 2025), τα EBITDA αναμένεται στα διαμορφωθούν στα 533,7 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2026 (με την πλήρη λειτουργία των 2 έργων) στα 680 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά, τέλος, στα καθαρά κέρδη, αυτά αναμένεται να φθάσουν στα 220 εκατ. ευρώ το 2028, από 141 εκατ. ευρώ το 2025.

Για την ΑΧΙΑ είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αυτού που αποτιμά σήμερα η αγορά, σε σύγκριση με την αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων του ομίλου. «Έχουμε τρέξει ένα σενάριο με στόχο να προσδιορίσουμε ποια αξία αποδίδει η αγορά στις παραχωρήσεις του ομίλου, με μια στατική προσέγγιση, και η άσκηση αποδίδει ότι η αγορά παρέχει σχεδόν μηδενική αξία σε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία», αναφέρει η χρηματιστηριακή και καταλήγει:

«Σε μια άλλη ανάγνωση, αυτό σημαίνει ότι η αγορά προεξοφλεί το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων με >16%, το οποίο για εμάς είναι αδικαιολόγητο δεδομένης της ποιότητας αυτών των έργων».

Διαβάστε ακόμη 

Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με σφυριά για «επώνυμα» βιομηχανικά ακίνητα

Συμφωνία συγχώνευσης της Paramount με την Skydance- Tι προβλέπει το mega deal

ΑΔΜΗΕ: Τα δύο κρίσιμα ραντεβού για το καλώδιο Κρήτης – Κύπρου και η γραμμή άμυνας της Αθήνας με Χριστοδουλίδη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ