Έχοντας θεωρηθεί εδώ και καιρό νεκρό, το λιανεμπόριο που χρησιμοποιεί κρυποτονομίσματα αρχίζει να αυξάνεται ξανά.
Το ποσό των ψηφιακών χρημάτων που έχουν αποσταλεί σε 16 εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες πληρωμών με κρύπτο, όπως το BitPay, αυξήθηκε κατά 65% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, σύμφωνα με τον την εταιρεία ερευνών Chainalysis.
Η τιμή του Bitcoin, το οποίο αντιπροσωπεύει το 89% όλων αυτών των συναλλαγών, υπερδιπλασιάστηκε κατά τη διάρκεια του επτάμηνου, σε περίπου 10.000 δολάρια. Συνήθως, οι ραγδαίες εξελίξεις στην τιμή του κρυπτονομίσματος ωθούν τους χρήστες να ξοδεύουν λιγότερα και αντ ‘αυτού να περιμένουν.
Η αναζωπύρωση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την περσινή χρονιά, όταν η Chainalysis διαπίστωσε ότι το λιανεμπόριο με βάση το Bitcoin ήταν σε παρακμή. Αυτή τη φορά, η εταιρεία δεν εξέτασε μόνο το Bitcoin, αλλά και τα Tether, Litecoin και Bitcoin Cash, τα οποία χρησιμοποιούνται για πληρωμές στα πάντα, από τα online τυχερά παιχνίδια έως τις αγορές σε καταστήματα μαριχουάνας.
“(Η έρευνα) υποδεικνύει ότι υπάρχει μεγαλύτερη συνολική εμπιστοσύνη στα κρύπτο”, δήλωσε ο Kim Grauer, ανώτερος οικονομολόγος στην Chainalysis.
Σε μια από τις μεγαλύτερες προσπάθειες για mainstream χρήση, η Intercontinental Exchange Inc. σχεδιάζει να αρχίσει να δοκιμάζει την εφαρμογή της για τα ψηφιακά νομίσματα με την Starbucks Inc. στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Η BitPay και παρόμοιες εταιρείες αρχίζουν να υποστηρίζουν νέα κρυπτονομίσματα, ενισχύοντας επίσης το λιανεμπόριο. Η εταιρεία, η οποία επεξεργάζεται περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως, αναμένει συνεχή ανάπτυξη, καθώς προστίθενται νέα κρύπτο, συμπεριλαμβανομένων των Bitcoin Cash, Ether και XRP, δήλωσε ο εκπρόσωπος Jan Jahosky.
Το συνολικό ποσό των ψηφιακών νομισμάτων που χρησιμοποιείται στο λιανεμπόριο παραμένει μικροσκοπικό: Ήταν κατά μέσο όρο 5,5 εκατομμύρια δολάρια τον Ιούλιο, από μόλις μόνο 3 εκατομμύρια δολάρια τον Ιανουάριο.
Η ταλαιπωρία αποτέλεσε σημαντικό εμπόδιο. Η επιβεβαίωση συναλλαγής στο δίκτυο Bitcoin μπορεί να διαρκέσει μια ώρα – καθιστώντας δύσκολο κάποιος να μπει σε ένα κατάστημα, να αγοράσει ένα φλιτζάνι καφέ και να φύγει. Πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να μην αποδέχονται τα κρύπτο. Και πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να αισθάνονται αμφιβολία να τα ξοδέψουν ούτως ή άλλως, εξαιτίας της έντονης αστάθειας των περισσότερων κρύπτο.
Η αυξημένη χρήση του Tether – του λεγόμενου stablecoin, επειδή η τιμή του δεν έχει συνήθως μεγάλες διακυμάνσεις – έδωσε την ώθηση στα κρυπτονομίσματα, με τη χρήση του Tether στο λιανεμπόριο να πενταπλασιάζεται μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου.
Σε αυτούς τους επτά μήνες, το Tether αντιπροσώπευε το 9% του συνόλου των κρύπτο που κυκλοφορούν στο λιανεμπόριο, ανέφερε η Chainalysis.
“Υπάρχει ακόμα χώρος για μεγάλη ανάπτυξη στο Bitcoin”, δήλωσε ο Grauer. “Αλλά αν κοιτάξετε το Tether, ειδικά στο δεύτερο μισό του χρόνου, έχει απογειωθεί”.