Η αγορά αλλάζει, το ίδιο και οι καταναλωτικές συνήθειες. Αλλάζει ο κόσμος. Οι οικονομίες βασίζονται σε νέους πυλώνες.

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός γίνεται προϋπόθεση εξέλιξης, σε μια πορεία αλλαγής η οποία θεωρείται απαραίτητη για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Αυτή διέπεται από τους δικούς της κανόνες και υπαγορεύει τις βελτιστες πρακτικές για την υλοποίηση του σχεδιασμού προς την ψηφιοποίηση.

Από τις κύριες προτεραιότητες των επιχειρήσεων και γενικότερα των οργανισμών που επιδιώκουν μια ομαλή και απρόσκοπτη μετάβαση προς την ψηφιακή εποχή ήταν και παραμένει να μπορούν να «διαβάσουν» έγκαιρα τις εξελίξεις και να υλοποιούν τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό τους σε σταθερή χρονικά βάση, με τις απαραίτητες εκείνες επενδύσεις σε ανθρώπινους πόρους και νέες μορφές εργασίας και παραγωγής υπηρεσιών και προϊόντων.

Κάτι που ξεκινά από τις πιο απλές φαινομενικά διαδικασίες της καθημερινής λειτουργίας και καταλήγει έως τις πιο πολύπλοκες.

Όταν, για παράδειγμα, μιλά κανείς για λογισμικό στον τομέα της μηχανογράφησης, πρέπει σε πολλές περιπτώσεις να διασυνδεθούν συστήματα από διαφορετικούς παρόχους, μέσα από διαδικασίες οι οποίες καθίστανται αναγκαίες και να ενοποιηθούν κάτω από μια ομπρέλα δεδομένων.

Μία τέτοια διασύνδεση φέρνει νέες λειτουργίες για τους χρήστες, και ανάγκες για εκ νέου επικοινωνίες πληροφοριών και συμβατότητες διαφορετικών βάσεων δεδομένων.

Συχνά αυτό απαιτεί από χρήστες να μάθουν να χειρίζονται νέες διεπαφές λογισμικού με ηλεκτρονικές καινούργιες ροές εργασίας, που προκύπτουν. Οι χρήστες αυτοί ενδέχεται να μην είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, και για αυτό το λόγο πρέπει να υπάρχει σχέδιο από την αρχή για την ομαλή αφομοίωση νέων εφαρμογών.

Επιχειρησιακό σχέδιο κατανομής πόρων

Πρέπει να υπάρχει επιχειρησιακό σχέδιο κατανομής πόρων και κλιμακωμένης, βήμα-προς-βήμα, ενσωμάτωσης νέων ηλεκτρονικών διαδικασιών, με τμηματικές εκπαιδεύσεις, έτσι ώστε οι υπηρεσίες να μεταβαίνουν σε νέες τεχνολογίες απρόσκοπτα και αθόρυβα.

Σε μεγάλους οργανισμούς, όπως π.χ. μια βιομηχανία, ένας ενεργειακός όμιλος ή μια τράπεζα, οι απαιτήσεις σαφέστατα είναι πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με μια μικρομεσαία επιχείρηση.

Έτσι, στην πορεία προς τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό οι εργασίες επιταχύνονται και οι επενδύσεις σε τεχνολογίες που μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά στο θέμα της ψηφιοποίησης είναι –για ένα τουλάχιστον χρονικό διάστημα- διαρκείς.

Κάθε επιχείρηση, μικρότερη ή μεγαλύτερη, ορίζει με βάση το δικό της πλάνο, π.χ. ποιους στόχους θέλει να πετύχει στο κομμάτι του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της, με ποιον ακριβώς τρόπο και σε ποια χρονοδιαγράμματα, όπως η μετάβαση στο Cloud και η μεταφορά εφαρμογών, με τέτοιον τρόπο ώστε να επέλθουν αισθητά οφέλη σε όρους καινοτομίας, οικονομιών κλίμακας, νέων υπηρεσιών, είτε ακόμα και σε επίπεδο ενεργειακού αποτυπώματος.

Εκ παραλλήλου με το Cloud υπάρχουν πολλά τεχνολογικά εργαλεία, όπως οι νέες ψηφιακές πλατφόρμες προϊόντων και υπηρεσιών, η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση κ.ά., που εισάγονται στην ψηφιακή ρουτίνα μιας επιχείρησης.

Βασική παράμετρο αποτελεί πάντα ο ρόλος του ανθρώπου, είτε ως πελάτη, είτε ως εργαζόμενου. Στην πρώτη περίπτωση, κομβική σημασία αποκτά η ενημέρωση για τις καταναλωτικές ανάγκες του, οι οποίες θα πρέπει να μεταφραστούν στα κατάλληλα προϊόντα και υπηρεσίες και στην δεύτερη του στελέχους το οποίο θα οραματιστεί τη νέα στρατηγική μιας επιχείρησης, θα την σχεδιάσει και θα την θέσει σε υλοποίηση.

Big Data και ψηφιακές δυνατότητες

Σε ένα άλλο μέτωπο της αγοράς, η μελέτη του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος με τίτλο: «Η αξιοποίηση μεγάλων συνόλων δεδομένων (Big Data) από τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις» δίνει απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για την ψηφιακή λειτουργία τους.
Ανάμεσα σε πολλά άλλα, επισημαίνεται ότι σε αυτές τις επιχειρήσεις θα πρέπει να επικοινωνηθεί ότι τα Big Data αποτελούν εξέλιξη της υφιστάμενης τεχνολογίας και ότι τα σχετικά εργαλεία αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και είναι απαραίτητα για την διατήρηση της θέσης τους στον υφιστάμενο και μελλοντικό ανταγωνισμό.

Οπως άλλωστε έχει αναφερθεί και στη Βίβλο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, σημαντική θέση στην προσπάθεια για την επίτευξη του μεγάλου στόχου κατέχει η διάδοση βέλτιστων πρακτικών για την ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Από το 2020 είχε διατυπωθεί το συμπέρασμα ότι η χαμηλή, σε ένταση και ποιότητα, αρχικά, διαδικτυακή παρουσία των επιχειρήσεων ορισμένων τομέων της ελληνικής οικονομίας, δίνει χώρο στην κυριαρχική παρουσία και ανάπτυξη των ανταγωνιστικών διεθνών διαδικτυακών πλατφορμών για την προώθηση και την πώληση υπηρεσιών ή προϊόντων διασυνοριακά.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω, κρίθηκε σκόπιμη η ανάπτυξη πρωτοβουλίας σε εθνικό επίπεδο με σκοπό τη διατύπωση βέλτιστων πρακτικών και τη διάδοσή τους σε επιχειρήσεις και παρόχους λύσεων ώστε να βελτιωθεί σημαντικά το επίπεδο διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων, η αύξηση της εμπιστοσύνης στον ελληνικό τομέα διαδικτύου (.gr) καθώς και η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που παρέχονται από την Ευρωπαϊκή Ενιαία Ψηφιακή Αγορά.

 

Διαβάστε ακόμη

Αναδρομικά πρόστιμα έως και 65 χρόνια(!) για τα αδήλωτα τετραγωνικά

Εκλογές και γκάλοπ, πολιτικό ρίσκο, νέο deal στις ασφάλειες και γαλλοελβετικές μπίζνες στο Ελληνικό 

«Απόβαση» της Goldman Sachs στη Χαλκιδική – Τι περιλαμβάνει η μεγάλη επένδυση ύψους €108 εκατ. (pics)