Οι ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης που παρατηρούνται στον κλάδο της πληροφορικής στην Ελλάδα, με ιδιαίτερα αυξημένους κύκλους εργασιών και υψηλές κερδοφορίες, αποτυπώνουν έως έναν μεγάλο βαθμό την πρόοδο η οποία σημειώνεται στο μέτωπο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στη χώρα την τελευταία τουλάχιστον διετία.
Σε πρώτη φάση διαπιστώθηκε η πίεση που ασκήθηκε από τις οικονομικές, κοινωνικές και υγειονομικές συνθήκες προς το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων για την προσαρμογή του τρόπου λειτουργίας τους σε αυτές, με φόντο την ψηφιοποίησή του σε όσα σημεία αυτό κρίνεται απαραίτητο. Ουσιαστικά, καθιστώντας τις εταιρείες της πληροφορικής ως υπεύθυνες για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Σήμερα, θέμα συζήτησης στην αγορά αποτελούν τα success stories των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και διακρίνονται στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, και οι τεχνολογικές λύσεις οι οποίες αλλάζουν ριζικά το εταιρικό περιβάλλον, μέσα από την υιοθέτηση νέων εργαλείων, εφαρμογών και διαδικασιών.
Υψηλόβαθμα στελέχη τεχνολογικών εταιρειών ή ομίλων και ειδικότερα της πληροφορικής συμφωνούν στο συμπέρασμα ότι οι λόγοι που τους κάνουν να αισιοδοξούν για την ενίσχυση της οργανικής ανάπτυξης των επιχειρήσεων τους για τα επόμενα χρόνια είναι πολλοί.
Μια τάση η οποία προβλέπεται να διατηρηθεί σίγουρα έως το 2026, όταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας θα έχει προχωρήσει σε ένα πιο ώριμο στάδιο και πιθανότατα και αργότερα. Αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια, όπως προαναφέρθηκε, θεωρείται ο κλάδος της πληροφορικής. Καινοτόμες τεχνολογικές εταιρείες ειδικεύονται στην παραγωγή λογισμικού και την παροχή υπηρεσιών για χιλιάδες μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις σε όλες σχεδόν τις κάθετες αγορές, προσφέροντας, για παράδειγμα, όπως αναφέρεται από μεγάλο όμιλο του κλάδου, ενοποιημένο περιβάλλον λειτουργίας σε όλα τα προϊόντα του, ERP, CRM, Retail, Mobile, WMS, e-commerce & B.I.
Ισχυροί «παίκτες» της πληροφορικής διαθέτουν και παρέχουν -ο καθένας στον τομέα του- μεγάλη εμβέλεια ειδικών κάθετων λύσεων για εξειδικευμένες αγορές (μεταφορικές εταιρείες, πρατήρια καυσίμων, ναυτιλία, ιδιωτική εκπαίδευση κ.ά.), λύσεων για τον χρηματοπιστωτικό τομέα, πλατφόρμα διαχείρισης επενδύσεων, συστήματα κρατήσεων, ολοκληρωμένες εφαρμογές λογισμικού προς επιχειρήσεις και προς λογιστικά γραφεία, λύσεις Επιχειρηματικής Ευφυΐας (Business Analytics) και Διαχείρισης Επιχειρησιακής Απόδοσης (Enterprise Performance Management), Big Data Analytics, λύσεις κυβερνοασφάλειας κ.ά.
Στο εμπόριο, το φυσικό κανάλι ενισχύει το ψηφιακό και λειτουργεί υποστηρικτικά σε αυτό και
αντίστροφα. Ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες από τον χώρο του εμπορίου συμφωνούν ότι περάσει σε μια phygital εποχή, έναν συνδυασμό φυσικής (physical) και ψηφιακής (digital) εμπειρίας.
Εν κατακλείδι, το διαδίκτυο θεωρείται ένα εκτεταμένο οικοσύστημα που περιλαμβάνει την επικοινωνία/διαφήμιση, το δίκτυο διανομής προϊόντων και υπηρεσιών (e-shops, marketplaces).
Μια άλλη περίπτωση: Σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις, η δυνατότητα τηλεδιασκέψεων αποφέρει την κατάλληλη αποτελεσματικότητα σε επίπεδο διακυβέρνησης, καθώς επίσης έχει αναπτυχθεί από εταιρεία πληροφορικής πλατφόρμα μέσω της οποίας οι μέτοχοι μιας εισηγμένης μπορούν να ψηφίζουν ψηφιακά τα θέματα μιας Γ.Σ.
Η αλματώδης ανάπτυξη των εταιρειών και των ομίλων πληροφορικής συνδυάζεται με την διαρκή διεύρυνση των πελατολογίων τους, τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στο εξωτερικό όπου εξάγουν την τεχνογνωσία τους.
Οι αλλεπάλληλες εξαγορές και επενδύσεις ενδυναμώνουν ακόμα περισσότερο την θέση τους στην αγορά, όσο και τον ρόλο τους στον εν εξελίξει ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας.
Η δημιουργία εκτεταμένων δικτύων οπτικών ινών από τους τηλεπικοινωνιακούς ομίλους και Data Centers από τεχνολογικές εταιρείες που εξειδικεύονται σε αυτό το κομμάτι, συμπληρώνουν ιδανικά το «παζλ».
Πλέον, είναι πολλά τα επιτυχημένα επιχειρηματικά παραδείγματα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα, αλλά και οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που αποτελούν αρωγούς σε αυτήν την προσπάθεια.
Από τη διεθνή οικονομία έως τις τοπικές κοινωνίες, και από τον ιδιωτικό ως τον δημόσιο τομέα, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός βρίσκεται στο επίκεντρο.
Πρόκειται για μια συνεχώς εξελισσόμενη διαδικασία μετάβασης, εξέλιξης και εκσυγχρονισμού, που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα, αναβαθμίζει την ποιότητα και βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη.