Οι επιχειρήσεις που αλλάζουν φιλοσοφία και συμπαρασύρουν και τους πελάτες τους σε έναν νέο τρόπο σκέψης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του οικοσυστήματος το οποίο προωθεί και ενισχύει την Βιωσιμότητα στη συνολική λειτουργία μιας κοινωνίας.

Διότι, διαπιστώνοντας μέσα από την καθημερινή επαφή με εκατοντάδες ή και χιλιάδες καταναλωτές, από τις συναναστροφές που μπορεί να αναπτυχθούν σε καθαρά ανθρώπινο επίπεδο ή και στο πλαίσιο συναλλαγών, τη σημασία την οποία δίνει μια επιχείρηση στους όρους και τους κανόνες της Βιωσιμότητας, ωθεί σε παρόμοιες συμπεριφορές (ή απλά συνήθειες) και άτομα που ενδεχομένως δεν είχαν σκεφτεί πολύ προηγουμένως να ενεργούν με τέτοια φιλοσοφία.

Εν ολίγοις, μια εταιρεία, ένας όμιλος, ένας οργανισμός, οφείλει να διαθέτει την ικανότητα για να δημιουργεί και να διατηρεί μια μακροπρόθεσμη αξία για τους πελάτες, τους εργαζομένους και την κοινωνία. Αυτονόητα, πρέπει για να πετύχει αυτό τον στόχο να συνεκτιμά στην καθημερινότητά της τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις της γενικότερης φιλοσοφίας η οποία διέπει τη λειτουργία της.

Κωδικοποιώντας τους όρους της Βιωσιμότητας και στους τρεις αυτούς τομείς, κάθε επιχείρηση θεωρείται αναγκαίο να:

α) Να βελτιώνει την ευημερία των εργαζομένων και των κοινοτήτων, με την προώθηση δίκαιων και ασφαλών πρακτικών εργασίας, αλλά και συμμετοχής σε προγράμματα κοινωνικής υποστήριξης.

β) Να σέβεται το περιβάλλον και περιορίζει το αρνητικό της αποτύπωμα, εφαρμόζοντας στρατηγικές για την ορθή διαχείριση των φυσικών πόρων και…

γ) Να επιδιώκει την κερδοφορία και την μακροπρόθεσμη επιβίωση και ανάπτυξή της και να συμβάλλει στην οικονομία.

Υπό αυτές τις συνθήκες, μια επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθός της και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται, δημιουργεί ένα βιώσιμο μοντέλο μέσω του οποίου εξυπηρετεί τόσο τα οικονομικά της συμφέροντα όσο και το κοινωνικό και περιβαλλοντικό γίγνεσθαι. Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης επιχειρηματικής στρατηγικής και, μεταξύ άλλων, προσελκύει εργαζομένους, συνεργάτες και πελάτες.

Κάτι που την βοηθά να αποκτά τελικά ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά, έναντι άλλων εταιρειών ή ο ομίλων που πιθανόν δεν ακολουθούν με την ίδια θέρμη και προσήλωση τους κανόνες μιας βιώσιμης ανάπτυξης, σε μια εποχή ιδιαίτερα απαιτητική.

Όπως αναφέρουν στελέχη διαφόρων κλάδων, μια βιώσιμη επιχείρηση δεν αρκεί να ελέγχει μόνο το αν ο ισολογισμός της είναι ισοσκελισμένος και κερδοφόρος ή αν τα έσοδά της θεωρούνται υψηλά σε μια δεδομένη περίοδο, αλλά να λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τον αντίκτυπο της δραστηριότητάς της στο περιβάλλον και την κοινωνία, για να μπορέσει να μακροημερεύσει με επιτυχία και να κοιτάξει με αισιοδοξία την επόμενη της μέρα.