search icon

Sustainability Matters

Νet-Ζero ως το 2050: Προτεραιότητα για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη

Η Lidl βάζει νέους φιλόδοξους κλιματικούς στόχους και εντείνει ακόμη περισσότερο τη δέσμευσή της για βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές

Sponsored Content

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας είναι η κλιματική αλλαγή την οποία οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά χωρίς την ελάχιστη καθυστέρηση. Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή για το μέλλον του πλανήτη η Lidl έχοντας φιλόδοξους στόχους αποφάσισε να γίνει μέρος της λύσης με μια σειρά στρατηγικών δράσεων.
Η θέση της περιγράφεται με το τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα», και στηρίζεται σε 6 στρατηγικούς πυλώνες: «Σεβασμός της βιοποικιλότητας», «Προστασία του κλίματος», «Διατήρηση των πόρων», «Δίκαιο επιχειρείν», «Προάσπιση της υγείας» και «Συμμετοχή σε διάλογο».

Ήδη, έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην προστασία του κλίματος καταγράφοντας σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 52% σε όλες τις χώρες σε σύγκριση με το 2019 (Scope 1 & 2) και πλέον σχεδιάζει να προσφέρει στους πελάτες της προϊόντα σε προσιτές τιμές που ταυτόχρονα να συνάδουν με τους κλιματικούς στόχους που έχει θέσει.


Από την 1η Μαρτίου 2022, η Lidl χρησιμοποιεί 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα καταστήματα, τα κέντρα logistics και τα κτίρια γραφείων, ενώ έχει εφαρμοστεί με επιτυχία μια σειρά από επιπρόσθετα μέτρα όπως:
– Την ένταξη της ηλεκτροκίνησης (e-mobility) και την επέκταση των σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης (e-charging stations). Συγκεκριμένα στην Ελλάδα διαθέτει πλέον τα 2 πρώτα ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα και συνολικά 54 σταθμούς φόρτισης σε καταστήματα και κεντρικές εγκαταστάσεις. Επίσης, έχει αποκτήσει τα πρώτα 6 υβριδικά αυτοκίνητα.
– Την εγκατάσταση και τη λειτουργία φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες 27 καταστημάτων και 2 logistic center.
– Τη χρήση LED φωτισμού στον χώρο πώλησης στο 100 % των καταστημάτων της.
– Τη χρήση αντλίας θερμότητας για παραγωγή θερμότητας στο 100% των εγκαταστάσεών της.
– Την αποφυγή μεταφοράς φρούτων αεροπορικώς για εξοικονόμηση εκπομπών.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της διεθνούς CSR στρατηγικής της, έχει δεσμευτεί να επιτύχει το Net-Zero έως το 2050 σε όλο το φάσμα της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και τις αλυσίδες εφοδιασμού. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν μέχρι το 2050. Ο στόχος Νet-Ζero περιλαμβάνει τις εκπομπές στα αρχικά και μεταγενέστερα στάδια της αλυσίδας αξίας της Lidl, όπου παράγεται πάνω από το 90% των συνολικών εκπομπών της εταιρείας.

Συντονισμένη δράση για τη μείωση των εκπομπών
Στην πορεία της για το Νet-Ζero, η Lidl επεκτείνει τη στρατηγική της για το κλίμα, ώστε να συμπεριλάβει νέους συγκεκριμένους στόχους στο Scope 3. Έτσι, έως το 2034, η εταιρεία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη γεωργία, τη δασοκομία και άλλες χρήσεις γης κατά 42,4% (“εκπομπές FLAG”) και δεσμεύεται να μειώσει κατά 35% τις εκπομπές της στον τομέα της ενέργειας και της βιομηχανίας (“εκπομπές Ε+Ι”) κατά την ίδια περίοδο.
Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, θα συνεργαστεί ακόμη πιο στενά με τους εταίρους και τους προμηθευτές της. Η εταιρεία έχει δεσμεύσει τους μεγαλύτερους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών Scope 3 που σχετίζονται με τα προϊόντα, σε στόχους μείωσης έως το 2026 μέσα από την υιοθέτηση κατάλληλων μέτρων, σύμφωνα με την πρωτοβουλία Science Based Targets Initiative (SBTi). Η SBTi είναι μία παγκόσμια πρωτοβουλία που στηρίζει τις εταιρείες στον καθορισμό επιστημονικά τεκμηριωμένων στόχων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σύμφωνα με τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις αναφορικά με το κλίμα.

Με όχημα την επιστήμη και στόχο το κλίμα
Οι επιστημονικά τεκμηριωμένοι στόχοι για το κλίμα, τους οποίους η Lidl επιδιώκει από το 2020, αποτελούν κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της. Οι κλιματικοί στόχοι της συμβάλλουν σε εκείνους των εταιρειών του ομίλου Schwarz, στον οποίο ανήκει, και βασίζονται στις μεθόδους του SBTi. Ο όμιλος Schwarz Group προσχώρησε στην πρωτοβουλία τον Αύγουστο του 2020 για να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου των 1,5 βαθμών της Συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα.
Η Lidl αναλαμβάνει την ευθύνη και συμβάλλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων του Παρισιού με τη δέσμευσή της για την προστασία του κλίματος στο πλαίσιο της διεθνούς CSR στρατηγικής της.

-Αναλυτικές πληροφορίες θα βρούμε στην ενότητα Βιωσιμότητα – Lidl Ελλάς.

Exit mobile version