search icon

Sustainability Matters

Οι κανόνες και οι προϋποθέσεις της βιωσιμότητας στο σύγχρονο επιχειρείν και τις κοινωνίες

Η Βιωσιμότητα και η Αειφορία αναδεικνύονται ως οι εγγυήσεις για το κοινό μας μέλλον στον πλανήτη, αλλά και ως όρος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του επιχειρηματικού τομέα

Sustainability. Ο όρος Βιωσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι ενός μεγαλύτερου «παζλ» για την σύγχρονη επιχειρηματικότητα, σαφώς από τα σημαντικότερα.
Τα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που έχουν μάθει πλέον να ζουν με τους κανόνες της περιγράφονται μέσα από τα περιεχόμενα της ενότητας αυτής του newmoney.
Σε μια σύνθεση από πρωτογενή άρθρα που καταγράφουν την πρόοδο, επισημαίνουν τις προκλήσεις και αναδεικνύουν τα φωτεινά παραδείγματα που υποστηρίζουν την εθνική πορεία προς την αειφορία. Μια πλατφόρμα γνώσης και ιδεών, με δημοσιογραφικά άρθρα και natives, όπου το θέμα του ESG προσεγγίζεται πολύπλευρα και σε βάθος.

Επιχειρήσεις με όραμα, brands με ενσυναίσθηση, δράσεις με χειροπιαστά αποτελέσματα στη μετάβαση προς το πράσινο μέλλον -που είναι ήδη εδώ-,μέσα από Περιβαλλοντικά, Κοινωνικά και Εταιρικής Διακυβέρνησης κριτήρια (ESG- Environmental, Social, Governance).

Ο κόσμος αλλάζει με ταχείς ρυθμούς. Η καθημερινότητα όλων πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα και να ακολουθήσει κάποιους απλούς στην πράξη κανόνες.

Απαραίτητο σε μια επιχείρηση, κάθε μεγέθους, όχι μόνο για να επιβιώσει, αλλά και για να αναπτυχθεί, σωστά και με την απαραίτητη υγεία ως οργανισμός, σε όλα τα επίπεδα των δραστηριοτήτων της.

Απαραίτητο για ολόκληρη την κοινωνία, απαραίτητο για κάθε μέλος της.

Οι κανόνες και οι προϋποθέσεις βασίζονται σε συγκεκριμένες αρχές, κοινώς παραδεκτές. Διατυπωμένες με απλό και κατανοητό τρόπο, που δείχνει ότι η θεωρία δεν απέχει πολύ από την πράξη. Αρκεί να εφαρμοστούν πιστά, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου.

Οι παράμετροι που αναδεικνύονται πολλοί, όπως είναι:

– Οι ευρωπαϊκές πολιτικές που καλούν σε κανονιστική συμμόρφωση και στη χάραξη νέων, βιώσιμων στρατηγικών.
– Οι επιχειρήσεις που αλλάζουν φιλοσοφία και συμπαρασύρουν και τους πελάτες τους σε έναν νέο τρόπο σκέψης.
– Η σημασία της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στην υλοποίηση ολοκληρωμένων πράσινων σχεδίων.
– Ο ρόλος της ηγεσίας στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου αλλά και ισχυρού εταιρικού αφηγήματος.
– Η εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων, καθώς και η επαναχρησιμοποίηση υλικών και προϊόντων ως βασικές προτεραιότητες.
– Ο προσανατολισμός της εταιρικής διακυβέρνησης στις ίσες ευκαιρίες, στη συμπερίληψη και στην εξάλειψη φανερών ή αθέατων διακρίσεων.
– Τα μοντέλα κυκλικής οικονομίας που δίνουν ζωή στις τοπικές κοινωνίες.
– Η ανάδειξη των κριτηρίων ESG σε βασικό παράγοντα λήψης επενδυτικών αποφάσεων και άντλησης χρηματοδότησης.
– Οι επιχειρήσεις που προηγούνται στη μάχη περιορισμού (ή και μηδενισμού) του ανθρακικού αποτυπώματος.
– Η ποιοτική διαχείριση του νερού και οι παρεμβάσεις που ωφελούν τη γεωργία.
– Η ηλεκτροκίνηση ως όχημα αλλαγής και στήριξης μιας μετακίνησης χωρίς ρύπους και κόστος.
– Η Ηθική Γαστρονομία, η Βιώσιμη Μόδα και το Δίκαιο Εμπόριο που μπορούν να σώσουν τον κόσμο.

Εν κατακλείδι: Η Βιωσιμότητα και η Αειφορία αναδεικνύονται ως οι εγγυήσεις για το κοινό μας μέλλον στον πλανήτη, αλλά και ως όρος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του επιχειρηματικού τομέα. Σε ένα αφιέρωμα – κάλεσμα σε ένα μοντέλο δραστηριοποίησης που ενδιαφέρεται τόσο για τον άνθρωπο όσο και το περιβάλλον και που αξιολογεί τις επιχειρήσεις, πέρα από την κερδοφορία και τους οικονομικούς δείκτες.

Exit mobile version