Αυξάνεται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα ο αριθμός των επιχειρήσεων που θεωρούνται πρότυπα Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ποια είναι τα κριτήρια; Πότε μια εταιρεία καταφέρνει να «κερδίσει» τον χαρακτήρα ενός τέτοιου προτύπου; Ερωτήσεις που θα μπορούσε να σκεφθεί ή να κάνει ο καθένας.
Η επιτυχία πολλές φορές «κρύβεται» σε… λεπτομέρειες, αν και όχι μόνο σε αυτές φυσικά.
Μια premium, οικολογικά φιλική και πρακτική επιλογή συσκευασίας θα μπορούσε, για παράδειγμα, να βοηθήσει για την υλοποίηση των στόχων που θέτει μια βιομηχανία μέσα από τις δραστηριότητες της σε επίπεδο βιωσιμότητας.
Αν π.χ. (με βάση ένα υπαρκτό μοντέλο αναφοράς) οδηγεί σε 20% μείωση υλικού (του πλαστικού, δηλαδή, από το οποίο είναι αυτή κατασκευασμένη), με την ανάλογη μείωση αποθηκευτικού όγκου και αντίστοιχο όφελος στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και την μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, σε συνδυασμό με την ίδια ή και μεγαλύτερη προστασία για ένα τρόφιμο.
Αυτό συμβαίνει, όταν με τον σχεδιασμό μιας συσκευασίας επιτυγχάνεται σημαντική μείωση της απαιτούμενης πρώτης ύλης (PP)…
Κι επειδή τίποτα δεν είναι τόσο απλό όσο δείχνει: Το πολυπροπυλένιο είναι θερμοπλαστικό/πολυμερές που χρησιμοποιείται σε μεγάλη ποικιλία εφαρμογών, όπως συσκευασία και επισήμανση, κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα (π.χ. σχοινιά, θερμικά εσώρουχα και χαλιά), χαρτικά, πλαστικά μέρη και επαναχρησιμοποιήσιμα δοχεία διαφόρων τύπων, εργαστηριακός εξοπλισμός, μεγάφωνα, εξαρτήματα αυτοκινήτων κ.λπ.
Η μείωση των… τόνων πλαστικού που εξακολουθούν να υπάρχουν στην καθημερινότητα εκατομμυρίων καταναλωτών σαφώς συνάδει με ορισμένους από τους στόχους του ESG.
Στο ίδιο μήκος κύματος, βεβαίως, οι εταιρείες αξιολογούνται από συστήματα απολογισμών για το μέγεθος της ανταπόκρισης τους σε όλο το φάσμα του Environment-Social-Governance, αλλά και σε μια σειρά δεδομένων, όπως οι πρωτοβουλίες και η συμμετοχή τους στον Εθνικό Διάλογο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, η υιοθέτηση των ΕSG κριτηρίων μέσα από τις πολιτικές, τις διαδικασίες και τους δείκτες επίδοσης που υιοθετούν ή ο τρόπος δημοσιοποίησης των μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών.
Από την αξιολόγηση δεν εξαιρούνται κλάδοι. Αντιθέτως, συμπεριλαμβάνονται οι πάντες, από βιομηχανίες αλουμινίου, χάλυβα, τσιμέντων, χαρτοβιομηχανίες, αυτοκινητοβιομηχανίες, φαρμακοβιομηχανίες μέχρι τηλεπικοινωνιακούς και τεχνολογικούς ομίλους, πετρελαϊκούς και ενεργειακούς ομίλους, τράπεζες, αλυσίδες ξενοδοχείων κ.α.
Η ανάδειξη ολοένα και περισσοτέρων επιχειρήσεων σε μια χώρα οι οποίες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των κριτηρίων της Βιώσιμης Ανάπτυξης ουσιαστικά δημιουργεί, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά και παράγοντες της αγοράς, τις προϋποθέσεις για μια πιο ανταγωνιστική οικονομία.