Στην εποχή που η βιωσιμότητα διαμορφώνει σημαντικά τη στρατηγική των επιχειρήσεων, ο τεχνολογικός μετασχηματισμός βρίσκεται στο επίκεντρο της διεθνούς οικονομίας, οδηγώντας σε ένα πιο ποιοτικό μέλλον.
Σήμερα οι εταιρείες επιλέγουν να παρέχουν καινοτόμες υπηρεσίες, με στόχο τη θετική επίδραση των δραστηριοτήτων τους στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Μηδενίζουν τις αποστάσεις, προσφέρουν απεριόριστη πρόσβαση στην πληροφορία, εξελίσσονται ψηφιακά και ανοίγουν νέους ορίζοντες. Αντιμετωπίζοντας όλες τις προκλήσεις των καιρών, ο σύγχρονος τρόπος λειτουργίας φιλτράρεται μέσα από μια φιλοσοφία που ενσωματώνει τα πάντα κι επιδιώκει να προσφέρει μια ποιοτικότερη ζωή σε όλους.
Αυτή ακριβώς τη φιλοσοφία ακολουθεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, αναπτύσσοντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές για να μας φέρει πιο κοντά, προσφέροντας πρόσβαση σε νέες, συναρπαστικές δυνατότητες.
Μια ψηφιακή βόλτα στο αεροδρόμιο
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών υποδέχεται στους χώρους του μαθητές, σπουδαστές και κάθε είδους επισκέπτες από όλες τις γωνιές της Ελλάδας μέσω της τεχνολογίας 3D Εικονικής Περιήγησης, στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας, Athens Digital Arts Festival.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η συνέχιση των εκπαιδευτικών επισκέψεων – ξεναγήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας για μαθητές, φοιτητές, και όχι μόνο – ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Συμπληρώνοντας λοιπόν τα 20 χρόνια λειτουργίας του το Μάρτιο του 2021, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ενίσχυσε το ψηφιακό αποτύπωμά του με την προσθήκη της virtual ξενάγησης.
Έχοντας υποδεχτεί στους χώρους του μέχρι σήμερα σχεδόν 65.000 μαθητές και σπουδαστές, το αεροδρόμιο προσκαλεί πλέον τους νέους να ξεναγηθούν μέσω της τεχνολογίας 3D Εικονικής Περιήγησης. Εδώ και μερικούς μήνες, με τη νέα υπηρεσία μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα, αλλά και από κάθε μέρος του κόσμου, μπορούν να απολαύσουν μια ψηφιακή βόλτα στο αεροδρόμιο.
Με ξεναγούς τους ανθρώπους του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την αγαπημένη μασκότ του, τον Φίλο τον Αθηναίο, η ξενάγηση γίνεται μέσω κινητού ή τάμπλετ για τους μαθητές ακόμη και των πιο απομακρυσμένων περιοχών. Και το καλύτερο; O επισκέπτης έχει την αίσθηση ότι κινείται πραγματικά μέσα στους χώρους του αεροδρομίου, ενώ με την 3D Εικονική Περιήγηση έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος την κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει και να απολαύσει ακόμα περισσότερο την εμπειρία χρησιμοποιώντας μάσκες εικονικής πραγματικότητας (VR).
Στην ιστοσελίδα του Αεροδρόμιου της Αθήνας τα σχολεία αλλά και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να στείλουν το αίτημά τους για εικονική περιήγηση, με ξενάγηση διάρκειας 1 ½ – 2 ωρών.
Συνδυάζοντας την τεχνολογία της 3D εικονικής περιήγησης με τη ζωντανή υποστήριξη της ξενάγησης και χάρη στο προσωπικό του τμήματος επικοινωνίας του αεροδρομίου, μια ζωντανή ψηφιακή ξενάγηση εξυπηρετεί ταυτόχρονα 400 μαθητές, δηλαδή πολλαπλάσιο κοινό σε σχέση με μία δια ζώσης εκπαιδευτική επίσκεψη.
Ο Κεντρικός Αεροσταθμός, οι χώροι διαχείρισης αποσκευών, οι εκθεσιακοί χώροι, οι έξοδοι αναχώρησης των επιβατών και ο Πύργος Ελέγχου είναι τα σημεία από τα οποία μπορούν να περάσουν οι επισκέπτες. Στο σταθμό της Πυροσβεστικής έχουν μάλιστα την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εντυπωσιακή επίδειξη του «Πάνθηρα», του οχήματος διάσωσης και πυρόσβεσης.
Μια πρώτη γεύση είναι διαθέσιμη στα παρακάτω links:
- Έκθεση Αρχαιολογικών Ευρημάτων
- Το Μουσείο της Ακρόπολης – Ένας Κλασικός Προορισμός
- Ο Ελευθέριος Βενιζέλος στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
- Η νέα Νότια Πτέρυγα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών
Παράλληλα, οι επισκέπτες της ιστοσελίδας του αεροδρομίου μπορούν ήδη να πραγματοποιήσουν ανά πάσα στιγμή τη δική τους εικονική περιήγηση, αξιοποιώντας τις δυνατότητες 3D που προσφέρει η πλοήγηση στο www.aia.gr.
O καλύτερος… Philos του ταξιδιώτη
Η μασκότ του αεροδρόμιου, ο «Φίλος ο Αθηναίος» γίνεται… ψηφιακός και ενημερώνει το κοινό του www.aia.gr σε θέματα που φορούν το αεροπορικό ταξίδι στην εποχή της πανδημίας!
«Φίλος» (“Philos”) είναι το όνομα του νέου ψηφιακού βοηθού που έχει ενταχθεί πιλοτικά στο δυναμικό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης αυτό το νέο, «ζωντανό» εργαλείο πληροφόρησης φροντίζει για την ενημέρωση των ταξιδιωτών σε θέματα που αφορούν τις συνθήκες των ταξιδιών στην εποχή του COVID-19.
Με πολύ φιλική διάθεση και τις κατάλληλες γνώσεις, ο «Φίλος» συστήνεται στους ταξιδιώτες στην ιστοσελίδα του αεροδρομίου www.aia.gr και είναι πρόθυμος να καθοδηγήσει το κοινό απαντώντας στις ερωτήσεις του για τις υπηρεσίες του αεροδρομίου και τα μέτρα προστασίας που ισχύουν στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Τον ψηφιακό «Φίλο» υλοποίησε η ICAP σε συνεργασία με την ελληνική startup εταιρεία SmartRep, χρησιμοποιώντας επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) και την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (AI). Σύντομα, ο ψηφιακός βοηθός θα βρίσκεται και σε άλλα ψηφιακά κανάλια, ώστε να εξυπηρετεί άμεσα τους ταξιδιώτες στην Ελληνική και στην Αγγλική γλώσσα, παράλληλα με όλο το πλέγμα των υπηρεσιών πληροφόρησης που παρέχει το αεροδρόμιο όλο το εικοσιτετράωρο.