– Η Nissan υπήρξε πρωτοπόρος του εξηλεκτρισμού αφού το αμιγώς ηλεκτρικό Leaf πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011 και έκτοτε είναι σταθερά best-seller. Στο νέο τοπίο όπου η ηλεκτροκίνηση πλέον κερδίζει ταχύτατα έδαφος, πώς σκοπεύει η Nissan να διατηρήσει το πλεονέκτημα;
Βασισμένη στην πλούσια κληρονομιά της στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, η Nissan έχει ξεπεράσει τις 250 χιλιάδες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας μια επιτυχημένη δεκαετία στην ηλεκτροκίνηση.
Πλέον, στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης δέσμευσής της για βιώσιμη κινητικότητα, η Nissan διαμορφώνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με τη δημιουργία ενός εμβληματικού κόμβου EV ύψους 1 δισεκατομμυρίου λιρών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το EV36Zero, όπως είναι η ονομασία του, θα είναι το πρώτο παγκόσμιο οικοσύστημα κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο καθιερώνει το σχέδιο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Επιταχύνοντας το ταξίδι της Nissan προς την ουδετερότητα του άνθρακα, αυτό το μεγαλόπνοο έργο συγκεντρώνει ηλεκτρικά οχήματα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και παραγωγή μπαταριών, με επίκεντρο το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου, για να επιταχύνει την κίνηση προς την ουδετερότητα του άνθρακα.
-Ποιο θεωρείτε ότι είναι το πλεονέκτημα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Ariya απέναντι στα ανταγωνιστικά του ηλεκτρικά SUV;
Συνδυάζοντας ισχυρές επιδόσεις, συνδεδεμένες τεχνολογίες και επαναστατικό νέο σχεδιασμό, το αμιγώς ηλεκτρικό coupé crossover Ariya αντικατοπτρίζει με εμβληματικό τρόπο το καινοτόμο και ηλεκτρικό μέλλον της Nissan. Με προηγμένη συνδεσιμότητα και τεχνολογία, ανταγωνιστικό εύρος χωρητικότητας μπαταρίας και με το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-4ORCE, το Ariya έχει σχεδιαστεί για να εμπλουτίζει τη ζωή των ανθρώπων μέσω μιας απρόσκοπτης, διαισθητικής και προσαρμοσμένης εμπειρίας.
Η Nissan έχει εδώ και καιρό εφαρμόσει καινοτόμες τεχνολογίες προκειμένου να ενισχύσει το συγκριτικό πλεονέκτημα της κατοχής και χρήσης ηλεκτρικού οχήματος, όπως η V2G, όπου ο χρήστης μπορεί να επιστρέψει την ηλεκτρική ισχύ που δεν χρησιμοποιεί πίσω στο δίκτυο. Τι να περιμένουμε ακόμα από την εταιρεία στο πεδίο της υποστήριξης και των υποδομών που προάγουν την ηλεκτροκίνηση;
Ως ηγέτιδα αυτοκινητοβιομηχανία στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, η Nissan προσεγγίζει την ηλεκτρική κινητικότητα με ολιστικό τρόπο, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά της, για να γίνει μια εταιρεία που συνεχίζει να παρέχει αξία στους πελάτες της, στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Για τον λόγο αυτό οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση δεν περιορίζονται μόνο σε νέα ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και σε μεγάλα έργα που περιλαμβάνουν μονάδες παραγωγής μπαταριών, επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια και λύσεις επαναχρησιμοποίησης μπαταριών «δεύτερου κύκλου» για την αποθήκευση της «καθαρής» ενέργειας.
H Nissan, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει επιδείξει αξιοσημείωτο έργο τόσο στον τομέα της ευφυούς ενσωμάτωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα δίκτυα ηλεκτροδότησης, όσο και στην επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών, ως μέρος μια ολοκληρωμένης λύσης διαχείρισης και αποθήκευσης ενέργειας. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί το πρωτοποριακό έργο V2G i-rEzEPT, που έχει αποδώσει τα πρώτα πειστικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, με το έργο αυτό η Nissan έχει εφοδιάσει 13 κατοικίες από όλη τη Γερμανία, οι οποίες διαθέτουν ήδη φωτοβολταϊκό σύστημα, με ένα ηλεκτρικό Nissan LEAF και έναν κατάλληλο σταθμό φόρτισης. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή χρήση της αυτό-παραγόμενης ηλιακής ενέργειας στο νοικοκυριό, «ανακουφίζοντας» το δημόσιο δίκτυο παροχής ηλεκτρισμού και ταυτόχρονα να μειώσει το κόστος λειτουργίας του ηλεκτρικού οχήματος.
-Η Nissan εφαρμόζει εδώ και αρκετό καιρό ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης με φιλόδοξους στόχους. Ποιες είναι οι αρχές πάνω στις οποίες θα βασιστεί προκειμένου να αποκτήσει ισχυρό έρεισμα σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον;
Σύμφωνα με το προσφάτως ανακοινωθέν μεσοπρόθεσμο επενδυτικό της πλάνο, η Nissan σκοπεύει να διευρύνει την παρουσία της στα EVs, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος e-POWER, στοχεύοντας σε περισσότερες από 1 εκατομμύριο πωλήσεις τέτοιων οχημάτων, έως το τέλος της χρήσης 2023.
Για να αντιληφθούμε το μέγεθος των πόρων που επενδύει η Nissan στην ηλεκτροκίνηση (καθώς τα στοιχεία αυτά είναι μη ανακοινώσιμα για ευνόητους λόγους), στην Ιαπωνία θα λανσάρει, στο αμέσως προσεχές διάστημα, δύο ακόμη ηλεκτρικά οχήματα και τέσσερα ακόμη οχήματα e-POWER, αυξάνοντας το ποσοστό των πωλήσεων των εν γένει ηλεκτρικών οχημάτων, στο 60%.
-Η Nissan έχει θέσει ως χρονικό όριο εξηλεκτρισμού της γκάμας το 2030. Πόσα νέα ηλεκτρικά μοντέλα να περιμένουμε μέχρι τότε και ποιος θα είναι ο ρόλος της νέας υβριδικής τεχνολογίας e-POWER σε αυτή την μετεξέλιξη;
Η Nissan έχει μια συγκροτημένη στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας των μοντέλων της, σύμφωνα και με το όραμα του Intelligent Mobility για τον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα οδηγούνται, τροφοδοτούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία. Μάλιστα στην Ευρώπη ο στόχος είναι να επιτευχθούν εξηλεκτρισμένες πωλήσεις που θα φτάνουν το 50%, έως το 2024. Το μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε μόλις πρόσφατα με το λανσάρισμα του ολοκαίνουργιου QASHQAI, όπου εκτός από τα υβριδικά κινητήρια σύνολα θα είναι προσεχώς διαθέσιμο και με το e-POWER, το καινοτόμο και βραβευμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Nissan, που αντλεί τεχνολογίες από το πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα Nissan LEAF.
Παράλληλα, με βάση την τεχνογνωσία της στα crossover και την ηλεκτροκίνηση, η Nissan επιβεβαίωσε και την παραγωγή ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού crossover, στο προσεχές μέλλον. Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο Sunderland και θα διαθέτει το στυλ, την αποδοτικότητα και την τεχνολογία μπαταρίας της επόμενης γενιάς, καθιστώντας ακόμη πιο προσιτή τη μετάβαση στην ηλεκτρική οδήγηση.
Επιπλέον, η μελλοντική γκάμα μικρών φορτηγών της Nissan θα περιλαμβάνει επιλογές και με ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα, όπως το προσφάτως αποκαλυφθέν Townstar.
-Το νέο Qashqai καλείται να συνεχίσει την τεράστια εμπορική επιτυχία των προκατόχων του. Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που θα το κάνουν να πετύχει μια τόσο δύσκολη αποστολή;
Το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai προσφέρει έναν ασυμβίβαστο συνδυασμό δυναμικών επιδόσεων και εκλεπτυσμένης κύλισης, με υβριδικά κινητήρια σύνολα που προφέρουν βέλτιστη κατανάλωση καυσίμου.
Η τρίτη γενιά του Qashqai, με δυναμικό και κομψό σχεδιασμό, βασίζεται στη νέα πιο άκαμπτη και ελαφρύτερη πλατφόρμα CMF-C, η οποία σε συνδυασμό με τη νέα, ακόμα πιο βελτιωμένη ανάρτηση αλλά και το νέο πιο ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και απόλαυση, υπερθεματίζοντας τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το νέο Nissan Qashqai είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος 140 PS και 158 PS, με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία, αλλά και προσεχώς με το e-POWER, το καινοτόμο και βραβευμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Nissan, που αντλεί τεχνολογίες από το πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα Nissan LEAF. Με εκδόσεις τόσο 2WD όσο και 4WD, καθώς και με το χειροκίνητο 6τάχυτο ή το νέο Xtronic CVT κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και με την ηλεκτροκίνηση που φέρνει το πρωτοποριακό e-POWER, το Qashqai θα καλύψει στο έπακρο κάθε απαίτηση του υποψήφιου αγοραστή, συνεχίζοντας επάξια τη «συνταγή» επιτυχίας των προκατόχων του.