Κάθε εβδομάδα παρουσιάζουμε ένα εμβληματικό έργο Τέχνης και αποκωδικοποιούμε τους λόγους που το έκαναν σημαντικό ώστε να αποκτήσει τεράστια αξία μέσα στον χρόνο.
Η μεγαλύτερη συνεισφορά του Πoλ Σεζάν στον ιμπρεσιονισμό είναι η πρόσθεση των καθαρών γεωμετρικών στοιχείων, που αργότερα επηρέασαν και το κίνημα του κυβισμού. Ηταν αυτός που δίδαξε στη νέα γενιά καλλιτεχνών πώς να απελευθερώσουν τη φόρμα από το χρώμα στη ζωγραφική, δημιουργώντας έτσι μια νέα και υποκειμενική εικαστική πραγματικότητα. Η επιρροή του Σεζάν συνεχίστηκε μέχρι τις δεκαετίες του ‘30 και ‘40, όταν άνθησε ο Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός.
Ο διάσημος καλλιτέχνης, την τελευταία δεκαετία της ζωής του, περιόρισε τις καλλιτεχνικές του αναζητήσεις σχεδόν αποκλειστικά σε δύο εικονογραφικά μοτίβα. Το ένα ήταν η απεικόνιση του Mont Sainte-Victoire, ενός βουνού που δέσποζε στο πετρώδες τοπίο του Aix της Προβηγκίας όπου ζούσε και το άλλο στην τελική σύνθεση της φύσης και του ανθρώπινου σώματος, στη γνωστή σε όλους μας ενότητα έργων τους “Λουόμενους”. Ενα από τα έργα αυτής της περιόδου, το οποίο και την περίοδο 1929-1982 ανήκε στην συλλογή του Ελληνα εφοπλιστή Γιώργου Εμπειρίκου, το “La Montagne Sainte-Victoire” (1888-1890) απέκτησε άγνωστος πλειοδότης στην τιμή των $137,790,000 στη δημοπρασία με έργα του Gardner Allen που πραγματοποιήθηκε από τον οίκο Chrsitie’s της Νέας Υόρκης στις 9 Νοεμβρίου 2022.
Η Μοντερνιστική ζωγραφική του Σεζάν είναι ξεκάθαρα εμφανής στους πίνακες τοπίων της αγαπημένης του Προβηγκίας. Χωρίς να εγκαταλείπει τον οπτικό ρεαλισμό του ιμπρεσιονισμού προσπαθεί να φέρει μια ορισμένη τάξη και σαφήνεια στη φύση, χρησιμοποιώντας απλοποιημένα σχήματα -τρίγωνα, επίπεδα, κυλίνδρους, ρομβοειδή και άλλα. Γι’ αυτό και τα έργα του για το βουνό χωρίζονται σε δύο περιόδους: την περίοδο από τη δεκαετία του 1870 έως το 1895 και στη συνέχεια στην ύστερη περίοδο από το 1895 περίπου μέχρι τον θάνατό του το 1906. Παρά τη συχνότητα με την οποία απεικόνιζε το τοπίο, οι φωτογραφίες του είναι γεμάτες μοναδικές λεπτομέρειες και εκπληκτική ποικιλομορφία. Αν και αυτή η σειρά έργων είναι πλέον συνώνυμη με το έργο του, κάθε μία από τις εκδοχές της ενέχει τις δικές της αποχρώσεις και εκπλήξεις και αυτά τα έργα θεωρούνται ότι αντιπροσωπεύουν τη μεταμόρφωση του καλλιτέχνη στο υψηλότερο σημείο των εικαστικών του αναζητήσεων και ιδανικών.