search icon

Fine Living

Ταξίδι έξι ωρών στη στρατόσφαιρα με εισιτήριο 120.000 ευρώ το άτομο

Εμπνευστής και οδηγός τους, το όραμα του αεροναυπηγού Vincent Farret d’Astiès που το 2016 ίδρυσε στον γαλλικό νότο, την Zephalto, μία πολλά υποσχόμενη εταιρεία η οποία ειδικεύεται στον τομέα του διαστημικού τουρισμού. Η Zephalto, λοιπόν, βάζει δυναμικά, τα τελευταία 7 χρόνια, τη Γαλλία στον χάρτη των παγκόσμιων μηχανολογικών θαυμάτων που φέρνουν το σήμερα ένα βήμα […]

Η Celeste θα φτάνει σε ύψος 25 χιλιομέτρων από το έδαφος

Μια νέα γαλλική εταιρεία μπαίνει δυναμικά στον κλάδο του διαστημικού τουρισμού που αναπτύσσεται ραγδαία, δεδομένου ότι από το 2024 αρχίζουν οι πρώτες πτήσεις.

Εμπνευστής και οδηγός τους, το όραμα του αεροναυπηγού Vincent Farret d’Astiès που το 2016 ίδρυσε στον γαλλικό νότο, την Zephalto, μία πολλά υποσχόμενη εταιρεία η οποία ειδικεύεται στον τομέα του διαστημικού τουρισμού. Η Zephalto, λοιπόν, βάζει δυναμικά, τα τελευταία 7 χρόνια, τη Γαλλία στον χάρτη των παγκόσμιων μηχανολογικών θαυμάτων που φέρνουν το σήμερα ένα βήμα πιο κοντά στο μέλλον, συστήνοντας στους λάτρεις των δαπανηρών περιπετειών, τη Celeste -επιτυχής συνειρμός καθώς Céleste στα ελληνικά σημαίνει ουράνιος.

Η Celeste θα φτάνει σε ύψος 25 χιλιομέτρων από το έδαφος

Πρόκειται για μία ντιζαϊνάτη άκατο που εγκαταλείπει για συνολικά 6 ώρες τη γη και ταξιδεύει μέχρι την στρατόσφαιρα, προσφέροντας στους λιγοστούς -μόλις 8 μαζί με τα δύο μέλη του πληρώματος- τυχερούς, επιβάτες της, μία ολιστική τουριστική εμπειρία που συνδυάζει το μέχρι πρότινος άφταστο όνειρο του «ψαγμένου» ταξιδιώτη να δει τη γη από το διάστημα, με την υψηλή γαστρονομία, επιπέδου Michelin.

Αυτό που πίσω στα 90’s φάνταζε ως ακραίο σενάριο επιστημονικής φαντασίας, σήμερα όχι απλά ετοιμάζεται να γίνει πραγματικότητα, αλλά έχει ήδη αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά με τις προκρατήσεις μίας μερίδας εύπορων και τολμηρών ταξιδιωτών προκαταβάλλουν 10.000 ευρώ για να διασφαλίσουν το εισιτήριο που ενσωματώνει και την εμπειρία του fine dinning με συνολική τιμή τα 120.000 ευρώ ανά άτομο.
Μάλιστα η Zephalto, η οποία για την υλοποίηση αυτού του μεγαλόπνοου project συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια με την γαλλική διαστημική υπηρεσία CNES, έχει ήδη ανακοινώσει ότι οι θέσεις στις πρώτες πτήσεις από τα τέλη του 2024 έως τα μέσα του 2025 έχουν ήδη κλείσει και τώρα πωλούνται θέσεις προκράτησης για τα μέσα του 2025 και μετά.
Συγκριτικά, βέβαια, με τις ανταγωνιστικές Blue Origin του Τζεφ Μπέζος (ένα ταξίδι στο διάστημα κοστίζει περί τα 1,25 εκατ. δολάρια ανά άτομο) και Virgin Galactic του Ρίτσαρντ Μπράνσον (απαιτεί 450.000 δολάρια ανά επιβάτη), η εμπειρία της Celeste είναι πολύ πιο συμφέρουσα και εσωκλείει μάλιστα και ευχάριστες γαστρονομικές εκπλήξεις, στοιχείο που απουσιάζει από τις προηγούμενες δύο.

Η μηχανολογική υπεροχή της Celeste
Η Celeste στην ουσία είναι μία ασημένια κάψουλα υπό πίεση, πλαισιωμένη από ένα τεράστιο διαστημικό μπαλόνι γεμισμένο με ήλιο ή υδρογόνο. Η κάψουλα θα απογειώνεται από τη Γαλλία και θα φτάνει σε ύψος 25 χιλιομέτρων από το έδαφος (τρεις φορές ψηλότερα από το ύψος που πετάνε οι πτήσεις των συμβατικών εμπορικών αεροσκαφών). Πλήρωμα και ταξιδιώτες θα παραμένουν στην στρατόσφαιρα για τρεις ώρες, απολαμβάνοντας εξαιρετικά πιάτα και εξίσου εξαιρετικές ετικέτες κρασιών, ενώ θα χρειάζονται και τρεις ακόμα ώρες, συνολικά, μέχρι να ολοκληρώσουν την πορεία τους από και προς το διάστημα, μέχρι δηλαδή να φτάσουν στο υψηλότερο σημείο των 25 χιλιομέτρων πάνω από το έδαφος και μέχρι να επιστρέψουν πίσω στη γηθα προσγειώνονται στο έδαφος και όχι στη θάλασσα.

«Επιλέξαμε τα 25 χιλιόμετρα γιατί είναι το ύψος όπου βρισκόμαστε μέσα στο απόλυτο σκοτάδι του διαστήματος, με το 98% της ατμόσφαιρας να είναι κάτω από τα πόδια μας. Εκεί, μπορείτε να απολαύσετε την καμπυλότητα της Γης. Είμαστε δηλαδή στο διάστημα, χωρίς όμως να έχουμε μηδενική βαρύτητα», εξηγεί ο Farret d’Astiès.
Οι πτήσεις της Celeste θα είναι ανοιχτές σε άτομα όλων των ηλικιών, χωρίς μάλιστα να απαιτούν καμία προηγούμενη εκπαίδευση. Προς το παρόν, οι απογειώσεις έχουν προγραμματιστεί να γίνονται μόνο από τη Γαλλία, όμως η Zephalto ελπίζει να μπορέσει να επεκτείνει τους σταθμούς απογείωσης και σε άλλα μέρη, παγκοσμίως.

Η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι συνολικά 6 ώρες.
Πλήρωμα και ταξιδιώτες θα παραμένουν στην στρατόσφαιρα για τρεις ώρες
Η κάψουλα χωρίζεται σε τρεις ιδιωτικές καμπίνες
Οι θέσεις στις πρώτες πτήσεις από τα τέλη του 2024 έως τα μέσα του 2025 έχουν ήδη κλείσει.

Δείπνο Michelin με θέα τ’ άστρα
Αν και οι υποψήφιοι chef που θα επανδρώσουν το διαστημικό αεροσκάφος του Celeste, δεν έχουν ακόμα επίσημα ανακοινωθεί, όλοι θα προέρχονται από διάσημα εστιατόρια της Γαλλίας, βραβευμένα με αστέρια Michelin και θα εστιάζουν στην μοριακή και στη δημιουργική κουζίνα. Εν τω μεταξύ, είτε θα εκμεταλλεύονται τη δυνατότητα που θα τους δίνεται, να έχουν κάνει την προεργασία των πιάτων τους στη γη και να ολοκληρώνουν τις μαγειρικές τους εφ’ όσον ήδη θα ρεμβάζουν τη θέα της γης από ψηλά, είτε θα εκτελούν τις συνταγές τους, από την αρχή μέχρι το τέλος, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Στη δεύτερη περίπτωση ο επισκέπτης θα γίνεται συνεργός στην όλη διαδικασία απολαμβάνοντας σε ανοιχτή θέαση την προετοιμασία των πιάτων του και ερχόμενος σε άμεση διάδραση με τον σεφ του. Και όλα αυτά, την ίδια στιγμή που θα μπορεί να αναρτά την εμπειρία του και την εντυπωσιακή θέα στον λογαριασμό του στο Instagram, καθώς η Zephalto θα του παρέχει ελεύθερη πρόσβαση σε wi-fi.

Άνεση και στυλ στο εσωτερικό
Για να βοηθήσει τους επισκέπτες να φτάσουν στα αστέρια, ο Farret d’Astiès χρησιμοποίησε στον σχεδιασμό της Celeste, τον Joseph Dirand, αρχιτέκτονα και σχεδιαστή εσωτερικών χώρων με έδρα το Παρίσι, που έχει σχεδιάσει τα chic Παριζιάνικα restaurants Loulou, Monsieur Bleu και Girafe καθώς και τα εστιατόρια Le Jardinier και Shun στη Νέα Υόρκη. “Έχω όρεξη για νέες προκλήσεις και είμαι παθιασμένος με τη φιλοξενία, οπότε ήμουν εξαιρετικά ενθουσιασμένος που συμμετείχα σε αυτό το project”, λέει ο Dirant.

Το Celeste είναι μια κάψουλα υπό πίεση που ανυψώνεται στον ουρανό από ένα στρατοσφαιρικό μπαλόνι. Αν και αυτό έχει το μέγεθος της Sacré Coeur, είναι παρόμοιο με ένα αερόστατο, μόνο που έχει σχεδιαστεί για να ταξιδεύει στο δεύτερο στρώμα της ατμόσφαιρας της Γης. Σύμφωνα με τον Farret d’Astiès, , η μηχανική του σκάφους είναι απλούστερη από τους πυραύλους και τα αεροπλάνα και ασφαλέστερη για τους επιβάτες.

«Δεδομένου ότι είναι μπαλόνι και όχι πύραυλος, το ερώτημα που τέθηκε εξ’ αρχής, ήταν: “Πώς το ντύνουμε; Πώς το επενδύουμε εσωτερικά;”» λέει ο Dirand και εξηγεί: «Θέλαμε η εμπειρία να παραπέμπει περισσότερο στη ζεστασιά και στην οικειότητα ενός σπιτιού και όχι ενός διαστημοπλοίου. Ωστόσο, επειδή σε καμία περίπτωση δε επιθυμούσαμε να μειώσουμε την αφοπλιστική ομορφιά της θέας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε κάτι μινιμαλιστικό και γαλήνιο που θα ενίσχυε μόνο την ανεπεξέργαστη πλευρά αυτής της εμπειρίας. Έπρεπε, λοιπόν, όλο αυτό να είναι εξαιρετικά αγνό και ταπεινό».

Το Celeste είναι μια κάψουλα υπό πίεση που ανυψώνεται στον ουρανό από ένα στρατοσφαιρικό μπαλόνι.

Οι εσωτερικοί χώροι είναι γυαλισμένοι και ανεπιτήδευτοι, γεμάτοι απαλές καμπύλες που είναι τυλιγμένες σε κρεμ και λευκές αποχρώσεις, “κορυφαίες επιλογές για τους λάτρεις του minimal” αναφέρει. Παράλληλα, ελκυστικές υφές, όπως χαλιά κατά μήκος των δαπέδων και επικαλυμμένοι καναπέδες, δίνουν στο χώρο την ατμόσφαιρα εκείνη που κάνει κάποιον να αισθάνεται τόσο άνετα και οικεία, σαν να είναι κάπου που θέλει απλά να βγάλει τα παπούτσια του, να χαλαρώσει και να παρακολουθήσει ένα θέαμα που μόνο μία φορά στη ζωή του, ενδεχομένως, έχει τη δυνατότητα να απολαύσει.

Εν τω μεταξύ, μία ακόμα βασική μέριμνα του Dirand, κατά τον σχεδιασμό της εσωτερικής διάταξης των χώρων, ήταν η δυνατότητα να απολαμβάνει ο κάθε επισκέπτης (ή και το κάθε ζευγάρι επισκεπτών) ευελιξία και ιδιωτικότητα στον χώρο του. «Η κάψουλα χωρίζεται σε τρεις ιδιωτικές καμπίνες, αλλά όλα τα δωμάτια συνδέονται με έναν κεντρικό χώρο, οπότε αν κάποιος ταξιδεύει με φίλους ή με την οικογένεια του, θα μπορεί να απολαμβάνει τον προσωπικό του χώρο όταν το επιθυμεί και έναν κοινόχρηστο όταν θέλει παρέα, απλά και μόνο ανοίγοντας μία πόρτα», εξηγεί.

Ο αρχιτέκτονας Joseph Dirand, σχεδιαστής της κάψουλας Celeste

Τέλος, μερικά ακόμα στοιχεία που εμφανίζουν ενδιαφέρον στο εσωτερικό της Celeste είναι τα υπερμεγέθη οβάλ παράθυρα που πλαισιώνουν κάθε μία από τις τρεις καμπίνες, ξεχωριστά (στόχος να αποκτά μεγαλύτερη δυναμική το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο), οι πολυτελείς και αναπαυτικοί καμπυλόγραμμοι καναπέδες που επιτρέπουν στους επισκέπτες να εναλλάσσουν τις στάσεις του σώματός τους (να ξαπλώνουν ή να κάθονται ) και τα αποσπώμενα τραπέζια για μεγαλύτερη εξοικονόμηση χώρου (αποθηκεύονται όταν ολοκληρωθούν τα γεύματα). «Η κεντρική ιδέα του όλου σχεδιασμού είναι να απομακρύνει από το μυαλό του ταξιδιώτη ότι βρίσκεται περιορισμένος σε ένα μικρό χώρο», λέει ο Dirant.
Φωτογραφίες : www.zephalto.com / @zephalto/Instagram

Exit mobile version