Ο οίκος που κρατάει ζεστούς και κομψούς όσους αγαπούν τα βουνά και το χιόνι, γιορτάζει φέτος τα 70 χρόνια του.
H επίμονη βροχή το βράδυ της 24ης Σεπτεμβρίου δεν πτόησε κανέναν. Ενα πλήθος 18.000 ατόμων συγκεντρώθηκε έξω από το εμβληματικό Ντουόμο του Μιλάνου για να παρακολουθήσει τη μεγάλη γιορτή για την 70η επέτειο της Moncler, ο CEO της εταιρίας Remo Ruffini ονειρευόταν ακριβώς αυτό – μια γιορτή ανοιχτή στο κοινό.
Στο σόου συμμετείχαν 1.952 μοντέλα, μουσικοί και καλλιτέχνες – αριθμός που τιμά την χρονολογία γέννησης του οίκου – που φορούσαν όλοι περιορισμένης έκδοσης λευκά μπουφάν Moncler Maya. Μια τεράστια χορωδία τραγούδησε πριν την solo εμφάνιση της πρίμα μπαλαρίνας του Θεάτρου της Σκάλας του Μιλάνου Virna Toppi, ενώ μια λεγεώνα χορευτών ερμήνευσε μια εντυπωσιακή χορογραφία του Sadeck Waff, φημισμένου για την υπνωτιστική χορογραφία του στην τελετή λήξης των Παραολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο 2020. Το σόου έκλεισε με μια παρέλαση των 1.952 συμμετεχόντων και μια φαντασμαγορία από κομφετί.
Ομως, οι εορτασμοί δεν τελειώνουν εδώ. Με αφορμή την επέτειο, η Moncler παρουσιάζει κάθε εβδομάδα την σειρά βίντεο Moncler Μaya 70, όπου παλιοί φίλοι και συνεργάτες επανερμηνεύουν το iconic jacket του 1980. Ηδη έχουν κυκλοφορήσει οι δημιουργίες του Thom Browne, του Ιάπωνα μουσικού και «νονoύ του streetwear» Hiroshi Fujiwara και του ιδρυτή του ιταλικού brand streetwear Palm Angels, Francesco Ragazzi και αναμένονται εκείνες των Rick Owens, Giambatista Valli, Pharell Williams καθώς και του creative director του Valentino Pierpaolo Piccioli κ.ά.
Ολα ξεκίνησαν το 1952 στις Γαλλικές Aλπεις. Το όνομα της Moncler προέρχεται από τα αρχικά του Μοnestier-de-Clermont, της μικρής πόλης όπου ιδρύθηκε από τον κατασκευαστή μπατόν σκι René Ramillon, τον έμπορο ειδών αθλητικού εξοπλισμού André Vincent και τον πρωταθλητή αλπικού σκι Lionel Terray. Στη μικρή βιοτεχνία τους ξεκίνησαν να κατασκευάζουν τα πρώτα τζάκετ που προορίζονταν για εργάτες που δούλευαν στο κρύο, ορειβάτες και σκιέρ. Frontman της εταιρίας, μια πάπια. Ονομάζεται Monduck και κάνει απίθανα πράγματα – σκαρφαλώνει στις κορυφές των βουνών, πετάει με αλεξίπτωτο πάνω από τις πόλεις, κάνει παρέα με διασημότητες. Αυτή η μασκότ εμφανίζεται σε μια σειρά από κόμικς για τις οδηγίες πλυσίματος των ρούχων ή σε διαφημίσεις. Tο 2012, για τα 60 χρόνια της, η Μoncler παρουσίασε μια νέα σειρά από κόμικς με πρωταγωνιστή τον Monduck, που διηγούνται την γέννηση, την άνοδο, την πτώση και την επάνοδο της εταιρίας.
Πίσω στη δεκαετία του ’50, το όνομα της Moncler αρχίζει σταδιακά να συνδέεται με την επιτυχία: Το 1954 σχεδιάζουν ένα μπουφάν που θα κρατήσει ζεστούς τους Ιταλούς ορειβάτες Achille Compagnoni και Lino Lacedelli στη θρυλική αποστολή τους για την κατάκτηση του Κ2, το δεύτερου ψηλότερου βουνού της Γης που βρίσκεται στο Πακιστάν. Και τo 1968 αναλαμβάνουν τον σχεδιασμό του τζάκετ που θα συνοδεύσει την ομάδα της Γαλλίας στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Aγώνες της Γκρενόμπλ – εκεί όπου ο Γάλλος αθλητής του σκι Jean-Claude Killy θριαμβεύει με τρία χρυσά μετάλλια.
To 1980, κυκλοφορεί το iconic μπουφάν Μaya, που παραμένει μέχρι σήμερα το πιο διαχρονικό και αγαπημένο σχέδιο της Moncler. Kαι στα μέσα της δεκαετίας του ’80, τα πολύχρωμα πουπουλένια μπουφάν της μάρκας, γίνονται το αγαπημένο ένδυμα των paninari, ενός νεανικού κινήματος που γεννήθηκε στα γυμνάσια και τα λύκεια του Μιλάνου, όπου αγόρια και κορίτσια σύχναζαν στα fast food της πόλης και φορούσαν μόνο επώνυμα ρούχα – μποτάκια Timberland, τζιν Levi’s και μπουφάν Moncler.
Μετά την εξαφάνιση των paninari και μέχρι το 2003 που η εταιρία εξαγοράστηκε από τον Ιταλό επιχειρηματία Reno Ruffini και μετακόμισε τα γραφεία της στο Μιλάνο, λίγοι την γνώριζαν έξω από το Courmayeur και το St Moritz. Ο Ruffini έδωσε νέα πνοή στο brand και οδήγησε την εταιρία σε μια νέα εποχή. Aρχισε να διοργανώνει αξέχαστα σόου όπως το επικό “Τhe Revolution” του 2013 στα σκαλιά του χρηματιστηρίου του Μιλάνου, φαντασμαγορικές καμπάνιες όπως εκείνη για τη συλλογή “F/W 2014” φωτογραφημένη «στο φεγγάρι» από την Annie Leibovitz, και άνοιξε πολλά καταστήματα Moncler. Eκμεταλλεύτηκε τις νέες τεχνολογίες υφασμάτων για να εξελίξει το skiwear, αλλά και κατάφερε να αναβιώσει το πουπουλένιο μπουφάν, ένα ένδυμα που πολλοί πίστευαν ότι θα περνούσε στην ιστορία. Κυρίως, όμως, έδωσε έμφαση στο στιλ και την αισθητική με δεκάδες συνεργασίες – με το φημισμένο concept store του Μιλάνου Corso Como, τον οίκο Εmilio Pucci, τον Pharell Williams, τους Comme des Garcons, το fashion brand ειδών πολυτελείας Sacai, τη Mary Katrantzou, τον Virgil Abloh και τον Μatthew Williams. Αυτή η νέα εποχή σηματοδοτείται και από πρότζεκτ όπως το Μοncler Voices, που προσκαλεί φωτογράφους και καλλιτέχνες να μοιραστούν τις ιστορίες τους με τον οίκο και το Born to Protect, μια πρωτοβουλία για την δημιουργία capsule βιώσιμων συλλογών.
«Δεν πρόκειται να κάνουμε τα ρούχα πιο μοδάτα» είχε αναφέρει παλιότερα ο Reno Ruffini, ο οποίος περνά μεγάλο μέρος της ζωής του ανεβαίνοντας σε βουνά και γι’ αυτό ενδιαφέρεται πολύ για τη λειτουργικότητα. «Δεν θέλουμε να σχεδιάσουμε τίποτα που φοριέται μόνο για τρεις μέρες το χρόνο. Γνωρίζουμε ότι αυτά τα μπουφάν κοστίζουν πολλά χρήματα. Θέλουμε οι άνθρωποι να τα φοράνε παντού». Και κάπως έτσι, το πνεύμα του οίκου που αγαπάει το χιόνι, το κρύο και τα ψηλά βουνά παρέμεινε ζωντανό και η δέσμευσή για τη δημιουργία ρούχων που αντέχουν, προστατεύουν και ζεσταίνουν στις πιο δύσκολες συνθήκες δεν σταμάτησε ποτέ να τηρείται.