Ένας υπερπολυτελής στόλος από supercars που θαμπώνουν τους τουρίστες, αλλά και αυξάνουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στην αστυνομία.
Για να οδηγήσεις στην Ελλάδα ένα υπερπολυτελές Supercar, πρέπει να ανήκεις σε μια από τις τρεις ακόλουθες κατηγορίες: Είτε να είσαι από τους ελάχιστους που έχουν την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσουν, είτε να ασχοληθείς επαγγελματικά-δημοσιογραφικά με το ρεπορτάζ αυτοκινήτου και να έχεις τη δυνατότητα για κάποιο test drive, είτε να είσαι ένας από τους ελάχιστους που κληρώνονται στις ετήσιες εκθέσεις-σαλόνια για μια δοκιμή στο δρόμο. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αρκεί να έχεις αποφοιτήσει από την Κρατική Σχολή της Αστυνομίας.
Δεν είναι και πολύ δύσκολο, όπως μας πληροφορεί η ιστοσελίδα της Αστυνομικής Ακαδημίας του Ντουμπάι, του πολυπληθέστερου από τα επτά Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και του πρώτου που αποφάσισε να φτιάξει ένα στόλο περιπολικών αποτελούμενο από υπερπολυτελή αυτοκίνητα. Δεν χρειάζεται καν να είναι κάποιος υπήκοος της χώρας για να το καταφέρει. Για να φοιτήσει στην Ακαδημία χρειάζεται πιστοποιημένη γνώση της αγγλικής (αρκεί κι ένα lower), ένα διαβατήριο σε ισχύ και απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και φυσικά, δίπλωμα αυτοκινήτου. Απλό, όχι επαγγελματικό.
Αυτό το άνοιγμα της Ακαδημίας προς ξένους υπηκόους δεν γίνεται από συμπερίληψη, αλλά από ανάγκη. Οι ντόπιοι Εμιράτιοι δεν αποτελούν παρά το 20% του πληθυσμού των 10 εκατομμυρίων στην ομοσπονδία αυτή του Περσικού Κόλπου. Και η συντριπτική πλειοψηφία είναι τόσο πλούσιοι, ή έχουν τέτοιες επιχειρηματικές δραστηριότητες, που μια καριέρα στην αστυνομία δεν τους συναρπάζει. Κι ας έχουν στη διάθεσή τους για τις περιπολίες μια Lamborghini Aventador ή μία Bugatti Veyron.
Όποιος έχει ταξιδέψει στο Ντουμπάι δεν μπορεί παρά να έχει χαζέψει ένα τέτοιο όχημα – περιπολικό να τριγυρνάει στους δρόμους. Σύμφωνα με μετρήσεις που έχει κάνει η ίδια η αστυνομία του Ντουμπάι, η παρουσία αυτών των αυτοκινήτων έχει βοηθήσει να ανέβει η αξιοπιστία των αστυνομικών στους τουρίστες σε πολύ υψηλά ποσοστά -*πάνω από 80% διαχρονικά απαντούν στα ερωτηματολόγια ότι “εμπιστεύονται απόλυτα τους αστυνομικούς”-κι έχει μειώσει τις τροχαίες παραβάσεις στο ελάχιστο!
Από τα άλογα στα supercars
Στο Ντουμπάι ειδικά είχαν εξαρχής την ιδέα να εντυπωσιάζουν τους τουρίστες με την παρουσία της αστυνομίας, μόνο που διέφεραν στον τρόπο. Ο επί πολλά χρόνια αρχηγός της αστυνομίας του Ντουμπάι, Νταχί Καλφάν Ταμίμ, ως λάτρης των αλόγων, είχε εισηγηθεί (και πετύχει, βέβαια) να υπάρχει έφιππη αστυνομία στους δρόμους του Ντουμπάι. Εντυπωσιακή ήταν η παρέλαση των αλόγων κάθε πρωί, όταν έβγαιναν από τους επίσημους αστυνομικούς στάβλους για να κατευθυνθούν προς τα σημεία ελέγχου. Φυσικά τα άλογα ήταν πανάκριβα, η επιλογή τους γινόταν από τον ίδιο τον αρχηγό προσωπικά, αλλά όπως αποδείχτηκε και τα άλογα δεν μπορούσαν να κρατηθούν σε καλή φυσική κατάσταση (αφού ήταν άλογα κούρσας και έμεναν ακίνητα για πολλές ώρες), αλλά και η υγεία τους επιδεινωνόταν συνεχώς από την συνεχή έκθεση στον ήλιο.
Η αλλαγή έγινε το 2013. Τότε άλλαξε ο αρχηγός της αστυνομίας, μετά από 33 χρόνια στο τιμόνι ο Ταμίμ αποσύρθηκε και ήλθε στη θέση του ο Χαμίς Μάταρ Αλ Μεζάινα. Μία από τις πρώτες του αποφάσεις ήταν ο εξοπλισμός ειδικά των περιπολικών της τροχαίας με υπερπολυτελή αυτοκίνητα, που αντικατέστησαν τα άλογα. Και για να μη φανεί εντελώς αγενής, επέτρεψε την περιφορά της σημαίας στην περίφημη «παρέλαση των περιπολικών» από άλογα.
Είναι αναγκαίο, βέβαια, ένα ξεκαθάρισμα: Δεν χρησιμοποιεί όλη η αστυνομία του Ντουμπάι τέτοια αυτοκίνητα. Στο στόλο της υπάρχουν ακριβά αυτοκίνητα μεν, αλλά πολύ περισσότερο «συμβατικά» τόσο στα χαρακτηριστικά, όσο και στην τιμή τους. Τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται μόνο σε περιπολίες στους δρόμους του Ντουμπάι, καθώς και στις χερσαίες εισόδους/εξόδους τις πόλης. Αυτό είναι και το μοναδικό μέρος όπου έχει κάποια σημασία η ταχύτητά τους, καθώς μπορούν να τις αναπτύξουν στις απέραντες ευθείες που οδηγούν στις άλλες πόλεις και χωριά του εμιράτου. Μέσα στις πόλεις αυτά τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα είναι «αναγκασμένα» να κινούνται σχεδόν σημειωτόν. Όταν κινούνται, διότι τις περισσότερες φορές είναι σταθμευμένα κι απλά κεντρίζουν τα βλέμματα των τουριστών.
Μοντέλα που ζαλίζουν
Χωρίς υπερβολή, το πάρκινγκ των περιπολικών αυτών είναι από τα πιο καλά φυλαγμένα σημεία στο Ντουμπάι. Εκεί μπορεί να θαυμάσει κανείς παραταγμένο όλο το στόλο, που αποτελείται από τουλάχιστον 100 τέτοια αυτοκίνητα. Τα μοντέλα ζαλίζουν και μόνο στην αναφορά τους: Alfa Romeo Stelvio, Aston Martin Vantage, Bentley Continental GT, BMW i8, Bugatti Veyron, Caillac CT5, Dodge Viper, Jaguar F-Type, Lamborghini Aventador, McLaren MP4-12C, Maserati Gran Turismo, Lexus RC F, Mercedes-Benz SLS AMG, Rolls Royce Wraith… Η τελευταία προσθήκη, μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, ήταν τρία μοντέλα Tesla Cybertruck.
Ο θρύλος που ακολουθεί αυτές τις ιστορίες είναι ότι κάθε εβδομάδα ορισμένα από αυτά τα αυτοκίνητα ταξιδεύουν προς το Αμπού Ντάμπι, την πρωτεύουσα του κράτους, όπου υπάρχει πίστα της Formula 1. Εκεί οι οδηγοί τους είναι ελεύθεροι να… πατήσουν το γκάζι όσο θέλουν, δεδομένου ότι αυτά τα αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί για να τρέχουν πολύ και όχι για να χρησιμοποιούν πρώτη-δευτέρα όλη την ώρα. Για μερικές ημέρες το μήνα τα αυτοκίνητα «ξεμπουκώνουν» στην πίστα, και φυσικά οι τυχεροί αστυνομικοί που τα συνοδεύουν χαίρονται τις δυνατότητές τους στο βολάν.
Η συνολική δαπάνη για την αγορά και τη συντήρηση αυτού του στόλου δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί, αλλά οι φήμες ζαλίζουν. Σύμφωνα με τα όσα αναπαράγονται, το εμιράτο έχει δαπανήσει πάνω από 5,5 δις δολάρια, προκειμένου να εξοπλιστεί η αστυνομία του με οχήματα, αλλά αυτό το νούμερο περιλαμβάνει και την αγορά όλων των «συμβατικών» αυτοκινήτων της αστυνομία, των ελικοπτέρων, αλλά και των σκαφών της ακτοφυλακής.
Φωτογραφίες: Dubai Police/Facebook, www.mediaoffice.ae.
Εξωτερική Φωτογραφία: Getty Images / Ideal Image