Το Eras Tour της Taylor Swift, η περιοδεία που έχει συνεπάρει το κοινό, έχει εκτροχιάσει τις τιμές εισιτηρίων στην αγορά μεταπώλησης.
Με τους περιορισμούς της πανδημίας να έχουν πλέον χαλαρώσει, οι συναυλίες έχουν επιστρέψει δυναμικά. Ωστόσο, η εκτόξευση του πληθωρισμού σε πολλές χώρες και η αύξηση της προσέλευσης σε συναυλίες κατά 24% από το 2019, σύμφωνα με την επίσημη εταιρεία πώλησης εισιτηρίων Ticketmaster, οδηγούν τις τιμές των εισιτηρίων να είναι φέτος υψηλότερες από ποτέ.
Για τις περισσότερες συναυλίες τα κόστη έχουν υπερδιπλασιαστεί, με τη μέση τιμή του εισιτηρίου για μια συναυλία στο SeatGeek, έναν δημοφιλή ιστότοπο μεταπώλησης, να έχει εκτοξευθεί από το 2019 από τα 125 δολάρια στα 252 δολάρια. Τίποτα βέβαια δεν αγγίζει την φρενίτιδα που έχει δημιουργήσει η ζήτηση και μεταπώληση εισιτηρίων για την περιοδεία Eras Tour. Από ότι φαίνεται πολλοί λάτρεις της Taylor Swift στην Αμερική έχουν έρθει αντιμέτωποι με το ηθικό δίλημμα του να πληρώσουν το ενοίκιο τους, ή την παρουσία τους στο φαντασμαγορικό σόου της pop star.
To πολυπόθητο πάσο των 1.200 δολαρίων
Πολλοί φανς της τραγουδίστριας περίμεναν για ώρες υπομονετικά στην ηλεκτρονική ουρά του Ticktmaster, της επίσημης πλατφόρμας πώλησης των εισιτηρίων της συγκεκριμένης περιοδείας. Κάποιοι από αυτούς κατόρθωσαν να αγοράσουν το πάσο τους για μια από τις συναυλίες σε τιμές που κυμάνθηκαν από 200 έως 500 δολάρια. Ποσά που μπορεί να φαίνονται αρκετά υψηλά, δεδομένης της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης, αλλά που όμως ήταν πολύ πιο ανώδυνα σε σχέση με αυτά που ακολούθησαν.
Οι φανατικοί που δεν κατόρθωσαν να αποκτήσουν τα επίσημα εισιτήρια, στράφηκαν προς διάφορους μεταπωλητές με την ελπίδα μιας ναι μεν ακριβότερης αγοράς, αλλά μέσα σε ένα λογικό πλαίσιο. Εν τέλει ήρθαν αντιμέτωποι με κάτι απρόσμενο.
Οι μεταπωλήσεις για την περιοδεία αυτή φαίνεται να είναι φέτος σε δολάρια, επτά φορές μεγαλύτερες από αυτές του Bruce Springsteen, οκτώ φορές από αυτές του Morgan Wallen και των Coldplay, εννέα φορές από αυτές της Adele και της Beyoncé και 13 φορές από αυτές του φετινού Super Bowl, σύμφωνα με το StubHub, την αμερικανική εταιρεία ανταλλαγής και μεταπώλησης εισιτηρίων.
Πιο συγκεκριμένα, πλέον στις πλατφόρμες μεταπωλήσεων εισιτηρίων τα ποσά για ένα πάσο συναυλίας της Taylor Swift, ξεκινούν από 1.200 δολάρια και φτάνουν έως τα 6.038 δολάρια. Και επειδή πολλοί μουσικόφιλοι δεν μπόρεσαν να αποκτήσουν ένα από τα φθηνά εισιτήρια, είναι πρόθυμοι να αδειάσουν το πορτοφόλι τους για να δουν την αγαπημένη τους καλλιτέχνη.
Το πρόβλημα με τις μεταπωλήσεις
Στην Αμερική η αγορά εισιτηρίων χωρίζεται σε πρωτογενείς πωλητές – τους ίδιους τους συναυλιακούς χώρους και τις αρένες, μαζί με τους αδειοδοτημένους πωλητές εισιτηρίων τους, όπως η Ticketmaster – και στη δευτερογενή αγορά, που αποτελείται από μεσίτες εισιτηρίων και δίκτυα μεταπώλησης, όπως η StubHub, η Vivid Seats, η SeatGeek, η TicketNetwork και άλλες.
Η StubHub δήλωσε στην Wall Street Journal ότι βιώνει ρεκόρ ζήτησης για την περιοδεία Eras Tour, γεγονός που οδηγεί σε έναν πρωτοφανή αριθμό πωλήσεων και πωλητών. Το 70% των παραγγελιών για εισιτήρια της Taylor Swift στην πλατφόρμα της εταιρείας, είναι σύμφωνα με την ίδια από πωλητές οπαδούς της τραγουδίστριας, σε αντίθεση με τους επαγγελματίες μεσίτες εισιτηρίων -ποσοστό διπλάσιο από ό,τι συνήθως.
Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για την TickPick. Ωστόσο, εκεί φαίνεται ότι οι ερασιτέχνες μεταπωλητές δημιουργούν ένα τεράστιο πρόβλημα, με πολλές από τις συναλλαγές να μην καταλήγουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Σύμφωνα με τον Brett Goldberg, συνδιευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας μεταπώλησης εισιτηρίων TickPick, το 63% των παραγγελιών εισιτηρίων για την Taylor Swift που έχουν προβλήματα με το πάσο του προέρχονται από ερασιτέχνες πωλητές. Ωστόσο, η εταιρεία έχει δεσμευτεί να εκπληρώσει το 100% των παραγγελιών για το Eras Tour. Ο ίδιος εκτιμάει πως μέχρι το τέλος της περιοδείας των 52 ημερών, η εταιρεία θα έχει δαπανήσει εκατοντάδες χιλιάδες για να διασφαλίσει ότι ο κόσμος θα μπει στην συναυλία. «Είναι σαν να διεξάγονται 50 Super Bowls ταυτόχρονα», δήλωσε στην Wall Street Journal.
Αλλες ιστοσελίδες μεταπώλησης εισιτηρίων αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις με τα χαμηλά αποθέματα και τις υψηλές τιμές για την περιοδεία να είναι οι κεντρικές προκλήσεις που πρέπει να υπερβούν. Οι περισσότερες αναφέρουν ότι οι συναλλαγές τους υποστηρίζονται από εγγύηση, η οποία εξασφαλίζει ότι εάν οι πελάτες δεν μπορούν να αποκτήσουν έγκυρα εισιτήρια για την εκδήλωσή τους, θα τους προσφέρουν αντίστοιχης, ή καλύτερης τιμής εισιτήρια, ή πλήρη επιστροφή χρημάτων.
Η κατάσταση μοιάζει να παραμένει εκτός ελέγχου, ακόμα και μετά τις επίμονες προσπάθειες της ίδιας της τραγουδίστριας, να μην πωληθούν τα εισιτήρια της σε τόσο εξωφρενικά ποσά. Ωστόσο από τη στιγμή που τα εισιτήρια διατίθενται προς πώληση, η συχνά παράνομη συμμαχία μεταξύ αυτών που πωλούν τα εισιτήρια και των μεσιτών εισιτηρίων, οδηγεί στο να αποκλείσει το κοινό από τους επίσημους πωλητές. Έτσι οι φανς, είτε θα πληρώσουν υπέρογκα ποσά για τις θέσεις, είτε δεν θα παρακολουθήσουν καθόλου την εκδήλωση.
Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image