Η Louis Vuitton παρουσίασε τις πολυτελείς θήκες που θα προστατεύουν τα μετάλλια και την δάδα που θα μεταφέρει την Ολυμπιακή Φλόγα.
Η πολυτέλεια γίνεται το νέο ολυμπιακό άθλημα των αγώνων του Παρισιού και μάλιστα με την ευρέως αναγνωρίσιμη και λαοφιλή υπογραφή του οίκου Louis Vuitton και των λοιπών βαρύτιμων brands του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο Μπερνάρ Αρνό. Οτι ο οίκος Louis Vuitton δηλώνει εμφατικά παρών σε κάθε αθλητικό δρώμενο με οικουμενική απήχηση και διεθνή προβολή το ξέρουν όσοι παρακολουθούν Μουντιάλ -δηλαδή όλοι- τουλάχιστον από το 2012. Από τη στιγμή δηλαδή που το χρυσό τρόπαιο των 18 καρατίων και των έξι κιλών βρήκε τον ιδανικό -σε όρους πολυτέλειας- τρόπο μεταφοράς του σε μια ειδικά διαμορφωμένη θήκη που ακτινοβολεί την ιστορία, τη μαεστρία και τη δεινότητα των Γάλλων τεχνιτών στην κατασκευή αποσκευών.
Βεβαίως, ακόμα κι αν δεν διατηρεί κανείς την παραμικρή σχέση με τις αθλοπαιδιές -υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχες θήκες (κατά κόσμον trophy trunks) έχουν φτιαχτεί για το αυστραλιανό Open, το Ντέιβις Καπ, το Ρολάντ Γκαρός και βέβαια το Γκραν Πρι του Μονακό-, το γαλλικό brand έχει φροντίσει να υπογραμμίσει την οργανική σχέση του με τα σπορ και με πιο πλάγιους, lifestyle τρόπους.
Οπως για παράδειγμα, όταν πριν από δύο χρόνια έβαλε για τις ανάγκες διαφημιστικής καμπάνιας τον Κριστιάνο Ρονάλντο και τον Λιονέλ Μέσσι αντιπάλους σε μια παρτίδα σκάκι -η ευγενής άμιλλα ανάμεσα στους δύο αιωνίους πήγε βέβαια περίπατο αφού οι δύο σούπερ σταρ των γηπέδων δεν συναντήθηκαν ποτέ στο σετ της φωτογράφισης, αλλά απαθανατίστηκαν ξεχωριστά από την Ανι Λίμποβιτς και κατόπιν ενώθηκαν εις σάρκαν μία μέσω του photoshop.
Ταυτισμένο με τη γαλλική κουλτούρα
Ενα brand τόσο διάσημο στα πέρατα της γης -μπορεί να στοιχηματίσει κανείς και μάλιστα χωρίς να διακυνδυνεύσει τα λεφτά του πως τα στίφη των τουριστών μπορεί να μη δίνουν δεκάρα για τον Πύργο του Άιφελ ή για το Λούβρο, αλλά ξέρουν με κλειστά μάτια να φτάσουν στη flagship μπουτίκ Louis Vuitton στη λεωφόρο Σανς Ελιζέ- δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι έπειτα από έναν ακριβώς αιώνα επιστρέφουν στο Παρίσι.
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα η Louis Vuitton, που έχει συνάψει ούτως ή άλλως στενή συνεργασία με την οργανωτική επιτροπή του Παρισιού και διατηρεί ανοιχτούς διαύλους με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή και τον πρόεδρό της Τόμας Μπαχ, παρουσίασε τις θήκες που δημιούργησαν οι τεχνίτες της στο Ανσιέρ, την έδρα του οίκου από κτίσεώς του το 1859, για τη μεταφορά των μεταλλίων και της δάδας των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων του 2024. Απέρριτες, πολυτελείς και με πανταχού παρών το χιλιοτραγουδισμένο μοτίβο Louis Vuitton, οι εν λόγω αποσκευές εκτός από αίγλη στους Αγώνες, προσθέτουν και πολλούς δυνητικούς αγοραστές στο target group του οίκου. Αλλωστε ο καιρός που τα luxury brands απευθύνονταν μόνο σε κροίσους και ζάμπλουτους έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον ένας μέσος αγοραστής δαπανά, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρία Boston Consulting, λιγότερα από 2.000 ευρώ τον χρόνο από το υστέρημά του για πολυτελή προϊόντα, μπορεί με άλλα λόγια να είναι ένας μέσος follower προσώπων σαν τον Ρονάλντο ή τον Μέσι.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως, εικάζεται ότι η LVMH, η εταιρία συμφερόντων του Μπερνάρ Αρνό, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας ανήκουν από τους ιστορικούς οίκους Tiffany’s και Christian Dior μέχρι τα brands της Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ και του Μαρκ Τζέικομπς, είναι ο μεγαλύτερος (και ο πιο καλοπληρωτής από τους 60 συνολικά χορηγούς) ευεργέτης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού. Κάποιοι τοποθετούν το οικονομικό μέγεθος της συνεργασίας στα 150 εκατομμύρια ευρώ. Λογικά η εκτίμηση δεν πρέπει να βρίσκεται ιδιαίτερα μακριά από την αλήθεια. Αλλωστε πέρα από αποσκευές για τις δάδες και τα μετάλλια, η LVMH έχει αναλάβει μέσω του οίκου Berluti τη δημιουργία των επίσημων εμφανίσεων της γαλλικής αποστολής για τις τελετές έναρξης και λήξης, η οποία αναμένεται να φτάσει αριθμητικά τα 1.300 μέλη. Μάλιστα, μολονότι o οίκος Berluti έχει ιταλικές καταβολές και παρελθόν, η οδηγία που έχουν λάβει οι σχεδιαστές είναι τα ρούχα να καθρεφτίζουν όσο πιο σαφώς και ανάγλυφα γίνεται τη γαλλική κομψότητα και φιλοσοφία. Μέρος αυτής της εντολής είναι προφανώς και το ραμμένο μόττο «LVMH Artisan of All Victories» στο εσωτερικό των στολών. Τη ματαιοδοξία του χορηγού πολλοί εμίσησαν, τα χρήματά του ουδείς.
Επιπλέον, ο όμιλος του 75χρονου Αρνό, ο οποίος σύμφωνα με τα στοιχεία του περιοδικού Forbes διαθέτει προσωπική περιουσία ύψους 215 εκατομμυρίων ευρώ, έχει αναλάβει και τον σχεδιασμό και την κατασκευή των μεταλλίων των Αγώνων του Παρισιού. Ο οίκος Chaumet, που μάλιστα καυχιέται πως υπήρχε πριν από το ορόσημο της Γαλλικής Επανάστασης, υπέβαλε περί τα 66 χιλιάδες σκαριφήματα προς τη ΔΟΕ, ώσπου να καταλήξουν από κοινού στο σχέδιο με την ακτίνα. Μάλιστα συμφωνήθηκε στη δημιουργία καθενός από 5.084 μετάλλια να χρησιμοποιηθεί ένα κομμάτι, ένα αυθεντικό κομμάτι, από το σίδερο του Πύργου του ‘Αϊφελ – οποιαδήποτε αναλογία με τα ανεξάντλητα κομμάτια του τίμιου σταυρού ή τα απειράριθμα σπαράγματα του τείχους του Βερολίνου είναι περιττή.
Πάντως αναφορικά με το πόσο κομβική για τη διεξαγωγή των αγώνων είναι η επιρροή του Αρνό υποψιάζει και η φήμη πως ο όμιλος LVMH απαίτησε να έχει γνώμη και αισθητική άποψη για την τελετή έναρξης των Αγώνων, που θα πραγματοποιηθεί στις 26 Ιουλίου μέσα και κατά μήκος του Σηκουάνα – ξεχάστε τις βαρετές φιέστες και τις με το στανιό φαντασμαγορίες των σταδίων. Ηταν, δε, τόση η επιμονή του Μπερνάρ Αρνό ώστε για να ικανοποιηθεί η επιθυμία του συναντήθηκε -ανεπίσημα- με τον Τόμας Μπαχ στα τέλη του 2022. Κι ευτυχώς -για το Παρίσι, τους πρωταθλητές και κυρίως για το ολυμπιακό ιδεώδες- από τη διαπραγμάτευσή τους βγήκε λευκός καπνός. Αλλά αυτά μπορεί να τα διαρρέουν απλώς οι καλοθελητές ανταγωνιστές του.